Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 16 jan 2020 10:26

Het wordt inderdaad alweer langer licht. Vanmorgen voor het eerst dit jaar weer naar het werk gefietst. Met een omweg 40km heen en vanavond snelste route 25km terug.
Ride bikes, not tanks!

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 16 jan 2020 12:13

Ik was afgelopen kerstvakantie in Noorwegen, Tromso. Daar wordt het dan om 10 uur een beetje licht, en om half 2 begint het alweer te schemeren.

Dus ik ben al blij met 'al dat licht' hier, sinds ik weer op de fiets zit dit jaar :)

Maar het was me nog niet eens zo opgevallen trouwens, dat het al meer licht is. Goh, wordt er helemaal vrolijk van, dat dat al weer gaande is :)

Als het zo donker is, is het in weiland en bosgebieden best link.
Wat ik al bijna onder mijn wielen heb gehad, omdat ze nog net overstaken of ik het erg laat zag: hond, haas, ree, nog een haas, voetganger, rat, muis.

Je maakt wat mee op de fiets :-)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 16 jan 2020 12:23

Vandaag nog grondvorst op sommige plekken, en dan ook een valpartijtje helaas.

Welke banden hebben jullie voor woon-werk? Ik heb het gevoel dat de luganos die er nu onder liggen niet de beste keus zijn.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 16 jan 2020 13:04

Ik rijd in de winter met Rubino Pro Control. Veel kan ik er niet over zeggen dus dat is eigenlijk wel positief. Ze doen wat ze moeten doen. Als het nat is net als vanmorgen dan rijd ik vanzelf al iets rustiger door scherpe bochten. Tegen vorst / gladheid is geen enkele normale band gewapend vermoed ik.
Ride bikes, not tanks!

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 16 jan 2020 13:11

Bontrager R1 Hard-Case Lite raceband lagen standaard op mijn checkpoint. Tot nu toe geen klachten. Is wel 32mm. Ongeveer 1000km op gereden dus nog geen zicht op duurzaamheid.

hayes

hayes 16 jan 2020 13:50

Ik heb Rubino Pro Endurance liggen in 28mm. Heel tevreden over. Nog nooit lek mee gereden en toch al een paar duizend km. Op de crossfiets legde ik in de winter Conti 4 Seasons 32 mm.
Al rij ik de laatste weken met de nieuwe gravelbike met WTB Riddler 37mm en dat rijdt gewoon heerlijk. En tot nu toe (ca. 700km) nog niet lek mee gereden. Al doe ik wel weinig stadswegen, dus weinig (niet natuurlijke) rommel op de weg.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 16 jan 2020 15:05

Hoi!

Ik heb Vredestein Fortezza Senso banden, voor elk weer type. Ik heb ze in de zomer er ook gewoon op gelaten, ik vind het hele prettige banden. Ik heb er 7000km mee gereden, met de achterband. Voor zit er nog steeds op, nu op 9000km. Lage rolweerstand, en zeer goede antilek laag, 2x lek gegaan. Waarvan 1x glas van een bierflesje, naast de glasbak.

https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=fortezza+senso
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 16 jan 2020 22:00

Vandaag mijn eerst woon-werk van het jaar.
Afbeelding
Met een hoge luchtvochtigheid de heenreis vanochtend voorzichtig afgelegd: ben brildragend en mijn bril was continu beslagen. Verder merk ik bij lage temperaturen dat ik als een oude man op de fiets zit, wat een verschil met de zomer... Kom voor geen meter vooruit. Wel lekker weer 90 km er bij.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 17 jan 2020 12:20

Banden Rubino Pro Control 28mm heel tevreden over.
Ach, ik zeg ook maar wat

hayes

hayes 31 jan 2020 10:09

Iemand ervaring met de Cube Edge Twenty rugzak?
M'n Deuter rugzak is stilaan aan vervanging toe. De rits is gescheurd en begint steeds verder doorscheuren. Een nieuwe rits in laten steken zal me waarschijnlijk best veel geld kosten (meer dan de helft van een nieuwe) dus ben ik wat aan het rondzoeken.

Eisen: comfortabel, 20(+) liter, regenhoes mag maar moet niet. En mag er ook best goed (strak) uitzien.

Ik gebruik die zo goed als dagelijks dus het mag wel wat kosten, maar boven de 100 euro wil ik liever niet gaan. Wat ik super vond aan de Deuter waren de zachte straps én het airflow systeem waardoor de rugzak niet aan je rug plakt.

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 31 jan 2020 11:44

hayes schreef: 31 jan 2020 10:09 Iemand ervaring met de Cube Edge Twenty rugzak?
M'n Deuter rugzak is stilaan aan vervanging toe. De rits is gescheurd en begint steeds verder doorscheuren. Een nieuwe rits in laten steken zal me waarschijnlijk best veel geld kosten (meer dan de helft van een nieuwe) dus ben ik wat aan het rondzoeken.

Eisen: comfortabel, 20(+) liter, regenhoes mag maar moet niet. En mag er ook best goed (strak) uitzien.

Ik gebruik die zo goed als dagelijks dus het mag wel wat kosten, maar boven de 100 euro wil ik liever niet gaan. Wat ik super vond aan de Deuter waren de zachte straps én het airflow systeem waardoor de rugzak niet aan je rug plakt.
Ik ben zeer tevreden over de Ortlieb Velocity. 24 liter, waterdicht en met reflectoren...

hayes

hayes 31 jan 2020 15:10

Over de middag wat zitten rondsurfen. In solden (-50%)een Nomad Velocity Phantom gekocht.
50 ipv 100 euro. Er waren nog twee exemplaren dus dan maar meteen toegehapt. De enkele reviews waren best lovend.

Afbeelding

Plaats reactie