Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

PaPiggelmee
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 mar 2013 13:56
Locatie: HAARLEM

PaPiggelmee 05 jun 2013 19:45

Wat een heerlijk weer . Nu alweer een paar dagen achter elkaar ..... 's Morgens om en nabij de 10 graden. Maar 's middags........ Heerlijk in het zonnetje . Morgen weer :-). Toch bijna 200 kilometer in de week ........
Recreatief fietser........
Wilier Escape full Ultegra - Fulcrums Racing 7 CX

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 06 jun 2013 22:36

Morgen lekker fietsen! Groningen-Coevorden en weer terug. Zal een goede 160km zijn denk ik.
Tita Gazelle V8
Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 jun 2013 17:28

Vandaag een dubbel retourtje woon-werk. Ik was vandaag om 12.00 uur al klaar op mijn werk (basisonderwijs), maar vanavond moet ik nog even terug. Twee jeugdteams uit het dorp waar ik werk waren kampioen geworden in de voetbalcompetitie. Even zwaaien naar de kampioenen op hun platte kar :D

Maar, met dit weer is het gewoon een leuke extra trainingsrit, met een gezellige pauze.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jun 2013 17:57

Op dit soort dagen is het idd geen straf een keer extra naar je werk te rijden. Lekker hoor! Overigens vond ik het net (vrijdagmiddag) erg rustig met fietsers. Stukje kop over kop met een rode Trek gefietst. Iemand van hier?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 jun 2013 23:24

Na aanschaf van een nieuwe racer heb ik mijn woon-werk fiets verkocht en besloot ik om mijn huidige racer aan te passen voor woon-werk. Dat wil zeggen dat er combinatie spd pedalen op moesten zodat ik 'm ook met gewone schoen even kan pakken voor een afspraak ofzo, in ieder geval achter een spatbordje en een lichte drager.

Na een hoop zoeken leek een Pletscher quick rack mij de beste keuze die maak je namelijk vast aan de zadlepen en op de snelspanner. geschikt voor 26" en 28" stond overal. Teleurstelling 1 is, dat klopt dus niet. de pootjes zijn daar echt net te kort voor. Maar niet getreurd stukje er tussen en dan komt dat wel goed. Alleen niet bij mijn fiets, want de achtervork heeft een vorm waarbij de snelspanner onder een soort van dakje ligt zeg maar. Na een hele hoop gepuzzel heb ik bedacht een hoekstuk met tierips op de achtervork te zetten met een flapje rubber er tussen en heb ik daar de pootjes van de drager aan vastgemaakt. Het meeste gewicht van de tas wordt toch gedragen door de bevestiging aan de zadelpen, het gaat mij er meer om dat de Ortlieb een frame heeft om stabiel te kunnen hangen.

Morgen eerste ritje, ben benieuwd hoe het bevalt!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 10 jun 2013 10:22

plaatje bij het praatje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 10 jun 2013 22:42

@ Poldertoerist: Maar vind je een rugzak dan niet makkelijker/mooier?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 jun 2013 05:01

plantagenet schreef:@ Poldertoerist: Maar vind je een rugzak dan niet makkelijker/mooier?
misschien wel mooier, maar absoluut niet makkelijker en fijner.

Er zijn ook momenten dat ik mij tussen afspraken door verplaats op de fiets en me bij de laatste afspraak weer omkleed. Een rugzak is dan gewoon erg lastig.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 23 jul 2013 08:03

De afgelopen weken regelmatig weer wat woon werk verkeer op de fiets gedaan. Helmond-Den Bosch. Ik bof in vergelijk met sommige hier met feit dat mijn vriendin op hetzelfde bedrijf werkt als ik. Ik hoef nagenoeg niks mee te slepen. En aangezien we werkkleding gebruiken heb ik sowieso niet veel nodig. En als ik in de middag geen zin meer heb, stap ik alsnog in de auto terug;-) Nu alleen nog wat afwisselende routes vinden, ken de omgeving nog niet zo goed.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 12 aug 2013 23:10

zo hehe, vandaag eindelijk na drie weken rondfietsen in de Limosin in Frankrijk weer eens woon-werk gefietst. Lekker weertje! Vanochtend haalde ik tussen Zotermeer en Den haag iemand in op een Gios, waarvan ik later dacht.. hee dat zomaar GastheerG geweest kunnen zijn? maar ja, dat bedacht ik me echt veel te laat.

Vanmiddag terug werd ik ingehaald door twee wielrenners die elkaar niet veel toegaven. snel aangepikt, een van d etwee had een fiets met een stikkertje van VErsluis en dat is een een LBS hier in Waddinxveen. ik dacht dus even aanhangen en dan overnemen, maar hij sloeg plots af bij Zoetermeer, en de ander sloeg af richting Rottermeren, waar ik hem in ieder geval nog wel snel bedankte dat ik in zijn wiel gezeten heb.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 aug 2013 07:56

depoldertoerist schreef:Vanochtend haalde ik tussen Zotermeer en Den haag iemand in op een Gios, waarvan ik later dacht.. hee dat zomaar GastheerG geweest kunnen zijn? maar ja, dat bedacht ik me echt veel te laat.
Op zeker :mrgreen:
Zelf pas weer 3 keer gefietst na bijna 4 weken rust. Heb waarschijnlijk een kapotte meniscus.
Met hardlopen (maar ook al eens tijdens de sex :oops: ) gaat m'n knie "op slot" Heel naar gevoel en ga ik bijna van m'n stokje.
Fietsen mag en is goed mits niet als een dolle bergen op stormen of uren op de kasseien rossen. Fietsen op een licht verzetje is zelfs goed.
Heb een verwijsbrief gekregen voor een MRI.
Doe woon/werk rustig aan en even geen grote en zware ritten en de geplande halve marathon trail running volgend maand zit er echt even niet in :(

Oorzaak is waarschijnlijk veel klussen op de knieën en met zware spullen (oa tegels) lopen zeulen en een rare beweging gemaakt.
Belangrijker dan de oorzaak is natuurlijk de oplossing.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 05 sep 2013 23:25

Wat een genot deze dagen om vroeg op pad te zijn. Vanmorgen ben ik op weg naar mijn werk kort even gestopt om deze twee plaatjes te schieten. Foto's zijn genomen op het fietspad langs het NH-kanaal, vlakbij het viaduct van de A10. Genieten zo met die nevel over de weilanden en de opkomende zon....
Afbeelding

Afbeelding

Morgen lekker vrij voor een mooi rondje Markermeer :P
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Plaats reactie