Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 07 jan 2020 19:47

Vanochtend 2de woonwerk ritje.
Was gvd de pont (buitenhuisen) 2minuten tevroeg vertrokken omdat hij al vol was met auto's. Hij vaart elke 20 minuten dus ben maar even heen en weer gefietst zodat ik niet teveel afkoelde dus kwam ik op 40km uit.
Morgenochtend fiets ik weer naar huis, als het dan niet uitkomt qua tijd fiets ik door naar pont Velsen die elke 10 minuten vaart.

Ben begin December begonnen met fietsen naar mn werk, bevalt erg goed. Zeker naar huis na een 24uurs dienst, lekker hoofd leegmaken en bij thuiskomst hoef ik iig niet meer te sporten. Hoop dit jaar 75% van mn diensten op de fiets te doen.

hayes

hayes 07 jan 2020 20:18

Eerste woonwerk van 2020 zit er op. Best fijn weer al mag het nu toch snel helder, warm weer worden. Ik ben de winter beu. :dislike:

En nee, not gonna happen ;) :mrgreen:
Afbeelding

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 07 jan 2020 20:41

Hoe houden jullie het koel op de fiets boven de 7 graden?
Ik fiets in D1 op een hybride met als bovenkleding: t-shirt, overhemd, dunne trui en dun wind/waterdichte jasje die super ademend is. Ook met drie graden boven nul gaan na 15 minuten alle ritsen open en boven de 7 graden is het echt al bijna te warm.
Ik vraag me af wat aan te doen als het 10 graden of meer is.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 jan 2020 22:19

bakboord1 schreef: 07 jan 2020 20:41 Hoe houden jullie het koel op de fiets boven de 7 graden?
Ik fiets in D1 op een hybride met als bovenkleding: t-shirt, overhemd, dunne trui en dun wind/waterdichte jasje die super ademend is. Ook met drie graden boven nul gaan na 15 minuten alle ritsen open en boven de 7 graden is het echt al bijna te warm.
Ik vraag me af wat aan te doen als het 10 graden of meer is.
8E2C8CA0-A9A9-4DD6-B001-F06F99E52BF5.jpeg
8E2C8CA0-A9A9-4DD6-B001-F06F99E52BF5.jpeg (33.35 KiB) 725 keer bekeken

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 07 jan 2020 22:21

Van de drie werkdagen van dit net begonnen jaar drie keer op de fiets. Afgelopen vrijdag voor het eerst op mijn net nieuwe 'stadsfiets', vandaag en gisteren op de race. De stadsfiets staat echter sinds zaterdag bij de lokale FM, waar ik hem niet gekocht had. Zowel voor- als achterwiel maakte ongewenst geluid bij het draaien. Eerste indruk van de FM: spaken zijn onvoldoende op spanning.
We zullen het maar met de Mantel der liefde bedekken richting fietsenwinkel, waar ik hem wel gekocht heb.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 07 jan 2020 22:51

Waar heb je m gekocht dan? 🤣









Grapje natuurlijk

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 08 jan 2020 06:20

bakboord1 schreef: 07 jan 2020 20:41 Hoe houden jullie het koel op de fiets boven de 7 graden?
Ik fiets in D1 op een hybride met als bovenkleding: t-shirt, overhemd, dunne trui en dun wind/waterdichte jasje die super ademend is. Ook met drie graden boven nul gaan na 15 minuten alle ritsen open en boven de 7 graden is het echt al bijna te warm.
Ik vraag me af wat aan te doen als het 10 graden of meer is.
je fietst niet in fietskleding als ik dit zo lees? Ik stem mijn fietskleding af op het weer en kan dan bij elke weersconditie fietsen. Maar in jouw geval zou ik kledinglagen uittrekken. Fiets eens in alleen t-shirt en ademend jack. Overhemd en truitje los meenemen.....maar dit kun je zelf toch ook wel bedenken? Je zou ook een ander jack kunnen proberen dat meer wind doorlaat.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 08 jan 2020 10:26

@bakboord1: kies voor laagjes. Als het te warm is, doe je wat uit. Is het te koud, doe je wat aan. Veel simpeler kan ik het niet uitleggen

De terugweg gisteren was een behoorlijke beproeving. Het weer was prima, ik had wind mee, maar door de grieperigheid was elke kilometer zwaar. Het enige wat ik wilde was slapen. Het helpt dan niet dat je op locatie hebt gewerkt wat 50km van huis is (en laten ophalen is natuurlijk geen optie). Tijdens de rit was het balanceren tussen wat sneller fietsen en dus sneller thuis te zijn of wat rustiger fietsen en wat fitter thuis te komen. Thuis gekomen lekker onder de douche en het bed in gedoken. Nu maar snel herstellen.
Mijn Strava

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 08 jan 2020 10:53

Nou niks verkeerds aan om je te laten ophalen ;-)

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 08 jan 2020 10:59

Als ik weer lek had gereden had dat wel gemoeten. Maar als het even kan fiets ik gewoon door. Goede mentale training.
Mijn Strava

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 08 jan 2020 11:06

Zit wel op dezelfde lijn, maar gelijktijdig heb ik mij ook wel eens laten ophalen. Of omdat ik mij niet fit voelde, of het was gewoon heel slecht weer maar ook wel eens omdat ik totaal maar dan totaal geen zin had. Ik vind dat fietsen voor mijzelf leuk moet zijn. En soms is het gewoon niet leuk. Vandaag is voor mij ook een beetje zo’n dag. Ben vrij maar niet echt fit. De Felt moest eigenlijk ook weg voor nieuwe trapaslagers en achterwiel lager (en frisse ketting) dit kon ook nog wel volgende week maar dan ben ik ook makkelijk. Terwijl ik gisteravond nog een 150 km plus rit voor vandaag in mijn hoofd had zitten. Mijn dochter van 13 is vandaag (onverwacht) vrij van school dus we gaan zo lekker even ergens gezellig lunchen.

Misschien vanmiddag nog even een kort rondje op de MTB. Maar dan moet ik zin hebben :-)

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 08 jan 2020 11:17

Dat is wel herkenbaar hoor. Ik had in december een ritje van 60km in gedachte maar toen reed ik lek bij 27km ofzo. Nu was dat ook wel een behoorlijk lek waardoor de achterband een grote snee had waardoor de achterband er uit kwam, maar voordat ik tot die conclusie was gekomen had ik al gebeld om mij op te laten halen.
En vorige week zou ik in de ochtend nog gaan fietsen. De fiets stond al klaar, de kleding lag al klaar, maar uiteindelijk lekker thuis gebleven. Het is geen verplicht nummer.
Mijn Strava

Plaats reactie