Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 23 aug 2010 11:33

Geheel gehuld in Gore-Tex (van top tot teen) maar toch nat op het werk aangekomen! :-(

Hoog tijd voor het aanpassen van de kleding-tactiek met dit weer. De half hoge wandelschoenen gaan exit. Sandalen of blote voeten (zag vanochtend iemand gewoon op blote voeten op de fiets!). Regenjas wordt vervangen voor een exemplaat met een hogere kreeg want het sijpelt/gutst er nu zo in. Regenbroek vervangen voor een langer exemplaar. De oude is iets te kort....te kort voor het fietsen in ieder geval.

Vind dit weer heerlijk maar, nat op je werk zitten vind ik weer minder.

Hoop dat het weer komend weekend droger is want, dan doe ik mee aan de Velomediane in de Ardennen!

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 23 aug 2010 15:52

Nu ik weer begonnen ben met het fietsen gebruik ik het op en neer gaan naar het werk op de fiets vooral als ik drukke dagen heb zodat ik TOCH wat km maak. Het is van thuis naar werk 20km, dus goed voor 40km per dag. Daar waar ik werk zijn veel mensen met een bijzonder sportieve inslag en is het zelfs wel eens gewoonweg druk in de fietsenstalling met allerghanden racefietsen en mountain bikes. Gelukkig is er ook voldoende ruimte voor omkleden en douchen dus mooi tas de dag ervoor mee en mijn werkkleding klaar leggen dan is iedereen tevreden :)
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 30 aug 2010 10:56

Zo dat was lekker tegen de wind in tussen de afgevallen takken zigzaggen. Wat lag er een hoop zooi op het fietspad!
Echt weer zo'n dag dat m'n collega's of respect tonen of me voor gek verklaren. Als deze wind nou blijft staan ben ik vanmiddag in recordtijd weer thuis :-)

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 28 sep 2010 00:15

de 25 km's vanmorgen waren prima te doen

vanmiddag terug naar huis nog een stukje verder (+15km) omdat ik m'n auto bij de garage op moest halen. (dat had ook wel anders gekund, maar het was een mooie reden om er nog wat km's aan te plakken) dat was prima te doen maar wel nattig. Erg nattig.

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

catscanner
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:14
Locatie: 's Hertogenbosch
Contact

catscanner 28 sep 2010 21:35

Ik fiets dagelijkse van station Arnhem Zuid naar mijn werk, zo'n 4 kilometer. Dat klinkt niet heel heftig maar op een vouwfiets moet ik toch aardig doortrappen om nog wat snelheid te behalen en na ik week heb ik er toch 40 kilometer opzitten.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 29 sep 2010 18:04

Gisterenavond mijn sigma evo x weer gemonteerd na een paar weekjes met een bbb led lampje. Wat een wereld van verschil vanmorgen op weg naar het werk. Kon ineens weer gewoon het fietspad zien zonder te gokken en scheelt ook veel in natte voeten nu ik weer om de plassen heen kan rijden. Is toch al echt donder zo ron 6.45 's morgens.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 04 okt 2010 21:35

Vandaag een aantal besprekingen in Zwolle. Met de Trein+ fiets heen en op de Fiets weer naar huis.

uiteindelijk goed voor 127 km's

Morgen moet ik naar de Rai in Amsterdam voor mijn werk. Dat wilde ik eerst ook met de fiets doen, maar op de site van de rai zie ik niets over stalling. w.s. moet ik dan uitwijken naar STation rai. Dat lijkt me niets. Moet ik op m'n fietsschoenen en in fietspakkie naar de rai lopen...daar heb ik dan weer geen zin in.


Edit: even de woonwerk stand van afgelopen week er bij zetten.

maandag
127km (zie boven)
dinsdag
4km (ahum) alleen maar even naar mijn garagebox om daar een auto uit te halen, fietsen was geen optie.
woensdag
60 km : huis naar Leiden voor een vergadering, van leiden naar Den Haag Voor mijn gevoel waren het mer kms maar volgens de routeplanner niet.
Donderdag.
75 km: naar kantoor in den Haag vanaf daar naar Rotterdam voor een overleg en vanuit daar naar huis
Vrijdag
50 km: standaard woonwerk

totaal: 316 km zakelijk fietsverkeer... niet gek!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 19 okt 2010 10:43

Vanmorgen woon werk, 18 km enkel. Kom buiten; hee dat voelt goed, helemaal niet koud en de wind valt ook niet tegen, het leek harder te waaien. Hop op weg om 7.40, lekker door de bossen over een verhard paadje, dat gaat lekker zo beschut. Twee rode lampjes voor me die halen we even in; "goedemorgen: Goedemorgen. Zo wee zijn halfweg na het door Geldrop fietsen weer de bossen in. Hee een druppel, he nog een, s... een heleboel. En toen ging het loos. Ben echt nat tot op de huid aangekomen op het werk na 20 minuten door de stromende regen. Ach lekker onder een warme douche, aankleden en naar mijn buro, een boterhammetje met pindakaas en een kop koffie en een voldaan gevoel. Nu alleen nog proberen mijn kleding en schoenen droog te krijgen voor ik vanmiddag weer naar huis rijd. Want nat worden is een, maar natte zooi aan moeten trekken dat vind ik echt verschrikkelijk.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 19 okt 2010 12:28

[quote="thja14"]Nu alleen nog proberen mijn kleding en schoenen droog te krijgen voor ik vanmiddag weer naar huis rijd. Want nat worden is een, maar natte zooi aan moeten trekken dat vind ik echt verschrikkelijk.[/quote]

Shirtje in de magnetron... Even lekker heet laten worden en dan droog laten stomen. Zelf pak ik wel eens de ventilator die afgelopen zomer werd gebruikt voor 'koelte'. Hang daar de spulletjes voor of aan en in een wip heb je alles droog..
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 20 okt 2010 00:06

Zo'n magnetron die je collega's daarna gebruiken om een worstebroodje op te warmen? Hmmm, goed idee.

Maar inderdaad, ik moest vandaag ook de verwarming open gooien om alles op tijd weer droog te krijgen. Gelukkig op de terugweg geluk gehad met het weer.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 20 okt 2010 00:52

Vandaag even niet. Wat een onweer vanochtend. Heb me nog twee keer omgedraaid.
Toen er uit en jawel hoor: droog. Het heeft hier in Zeeland (walcheren, zuidbeveland) voor zover ik heb gezien niet meer geregend tot nu.
Dat was dus balen.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 20 okt 2010 10:41

Vanochtend wakker worden en kwam het met bakken uit de hemel. Op de tijd van vertrek viel het mee dus hoppa regenpak aan en gaan. En op een gegeven moment was het gewoon droog. Kwam wel met een behoorlijke afro op het werk maar dan wel droog :)
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Plaats reactie