Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 08 jan 2020 11:31

Nouja precies dat laatste dus. Het is natuurlijk ook zo dat niemand maar dan ook niemand zit te wachten op Strava/Garmin etc of jij gaat fietsen (of sporten). De enige en belangrijkste motivatie is dat je het voor jezelf doet. Waarbij je jezelf opgelegde doelen het plezier niet in de weg moet laten staan.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 08 jan 2020 15:17

Ik ben op dit moment ook niet helemaal fit.
Afgelopen weekend flink lopen hoesten en last van keel.
Nu valt hoesten inmiddels wel weer mee, maar nog wel gevoel van dikker keel/last van stem.

Gewoon kortste woon-werk ritjes dus maar deze week.
Opzich gaat fietsen prima, hartslag ook niet veel hoger oid maar als ik wat harder doortrap ga je meteen weer hoesten.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 jan 2020 11:34

:( Het heerst!! hier beide geveld door dezelfde symptomen
Do or don’t, there is no try

LethalP
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 14 jan 2020 21:27

Hallo allemaal!

Ik ben sinds dit jaar nieuw in het woon-werk fietsen.
Kortste afstand is +/- 30km enkele reis (ca 1.00u - 1.15u afhankelijk van weer en fietskeuze) en naar eigen inzicht uit te breiden.
Het idee is om 1 of 2 keer per week retour op de fiets te doen, veel meer is niet haalbaar gezien externe afspraken waarvoor de auto nodig is of afspraken op ander kantoor zonder douchegelegenheid.
In de slecht-weer periode op de crosser met 33mm wegbanden, zodra het mooie weer terug is (met name de nattigheid en evt pekel weg) op de (oude) racer welke binnenkort dienst gaat doen als 2e (winter)fiets.

Gezien jullie zoals ik her en der lees inmiddels wel ervaringsexperts zijn vraag ik me af wat een juiste mix van spullen is om standaard op kantoor achter te laten.
Ik kan beschikken over een vak in een kast (niet afsluitbaar en beperkt in formaat).
Er zal ongeveer een kleine sporttas/weekendtas inpassen.
Handdoeken zijn op kantoor voorzien.
Ik had al bedacht om standaard een toilettas en (kantoor)schoenen achter te laten zodat ik de zwaarste spullen nooit mee hoef te nemen.

Alle tips zijn welkom, zo licht mogelijk bepakt fietsen is wenselijk gezien ik de terugwegen (met name richting voorjaar en zomer) wil combineren met interval en een zware rugzak dan niet handig is.
Ik verwacht dat jullie vast al wel eens misgegrepen hebben doordat voor de hand liggende dingen waren vergeten etc. Leer graag van jullie praktische know-how!

Alvast dank!

Pleun

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 jan 2020 21:58

Dat je al een plek hebt waar je spullen kwijt kunt is erg handig. Toilettas en schoenen doe ik ook. Ik heb daarnaast nog een jas, en een vest, en een paar broeken liggen. Om de week fiets ik met een grotere rugzak(28 liter)waarin ik af en toe het groot spul mee terug neem, en vervang voor schone spullen.
De andere dagen past er altijd wel ondergoed, een paar t-shirts en een washandje in mijn kleinere rugzak (8 liter). Met deze rugzak rijd ik ook tempo’s, en ik gebruik hem ook op mijn tijdritfiets (die ik soms ook voor mijn woon- werkverkeer gebruik).

Ik fiets inmiddels al ruim 25 jaar iedere dag zo’n veertig kilometer op en neer, en het is zo’n routine dat het bijna nooit fout gaat (al heb ik wel eens een dagje gewerkt zonder onderbroek :oops: ).

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 jan 2020 22:43

Broek, schoenen, tshirts, ondergoed, sokken, handdoek, washandje, shampoo, deo, vest en lichte donsjas. Dat ligt altijd op werk. Een keer per week met de auto ivm de kinderen wegbrengen en ophalen, dan worden de tshirts, handdoek, washandje en sokken vervangen. Bij nood kan ik op werk ook een handdoek pakken. Broek iets minder vaak gewisseld.
Enige wat mee gaat in mijn frametas is eigenlijk mijn broodtrommel en mijn ontbijt. Ik wil het liefst geen tas op mijn rug.
Ik heb geen locker maar een klein kistje onder mijn bureau waar alles in past (incl schoenen). Mijn kamer kan afgesloten worden als ik naar huis ga. Al denk ik niet dat iemand interesse heeft in mijn gedragen onderbroeken...

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 15 jan 2020 06:12

Zometeen vertrekken, windkracht 6-7 op de kop (droog, dat gelukkig wel)....wordt 16 km afzien
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 jan 2020 07:58

plantagenet schreef: 15 jan 2020 06:12 Zometeen vertrekken, windkracht 6-7 op de kop (droog, dat gelukkig wel)....wordt 16 km afzien
Dit had ik gisterenmiddag, vond het geen pretje. :dislike:
Vanochtend had ik hem mee, heerlijk (en snel). :winkthumb: :like:

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 15 jan 2020 09:06

Ik zorg er voor dat er een setje (bij mij onderbroek, sokken, hemd, broek) als reserve op het werk ligt. 2 maal per week neem ik een nieuw setje mee, de andere dagen enkel ondergoed. Daarbovenop schoenen en douchezeep. Wanneer 1 van die aan vervanging toe zijn ga ik nieuwe halen in de stad tijdens mijn middagpauze (werk in Brussel)
Handschoenen en muts heb ik ook extra in mijn locker liggen met dit weer (voor wanneer je 's morgens zonder rijdt en 's avonds regen hebt bv)

In verband met de wind: gisteren en vandaag ook wind op naar het werk. 's avonds wind afwaarts nodigt wel uit om een paar strava segmentjes te racen :D

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 jan 2020 10:55

@ LetahlP, ik fiets iedere dag, Dus geen wissel van spullen met de auto mogelijk, Ik rijd iedere vierde dag met een rugzak met kleding voor 4 dagen en wissel dan alle kleding. Alle andere dagen heb ik alleen brood gewoon in mijn shirt bij me. Schoenen en een jasje heb ik standaard op het werkt staan, Deze wissel ik niet zo vaak en als ik dat doe heb ik dus een keer een zware rugzak. Kan mijn kleding wel ophangen , als je een bloes een paar dagen opgevouwen laat liggen wordt het wat minder. Deodorant gel enz ligt ook gewoon op het werk als het op is nieuwe mee in de rugzak, die is soms inderdaad wat zwaar maar, als ik dan vervolgens weer 3 dagen zonder rugzak fiets is met het dat wel waard. Zeker als je regelmatig toch met de auto moet dan zou ik dan gewoon alles wisselen, Mispakken doe ik nooit meer je weet heel vlug wat je zelf nodig hebt, Overigens herken me mijn naam hier waarschijnlijk niet maar kwam ik je eerder deze week tegen flyby ww.
Ach, ik zeg ook maar wat

hayes

hayes 15 jan 2020 15:55

Gisteren ook zwoegen in het naar huis fietsen. WInd half op kop, half opzij. Een paar keer verrast en zo een meter opzij geduwd. Nooit een fijn gevoel.

Ook met de regen is het nu stilaan welletjes geweest. We kregen steeds te horen dat het grondwaterpeil nog steeds niet op normaal niveau is. De velden en weides die ik passeer zijn alleszins al maanden doornat. Een weide waar ik dagelijks langsrij is intussen een klein meer geworden.

Afbeelding

Ik begin wel merken dat de lucht voorzichtjes lichter wordt rond de tijd dat ik op het werk aankom (ca. 8u). Nog een maandje zal al een wereld van verschil maken.
Laatst gewijzigd door hayes op 16 jan 2020 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 15 jan 2020 22:25

Idem einde middag; rond een uur of 5 is het al tamelijk licht!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Plaats reactie