Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 27 okt 2018 19:41

Altijd fietskleding en richting werk zorg ik ervoor niet al te bezweet aan te komen. Omkleden en opfrissen,
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 02 nov 2018 19:41

het weekend is begonnen,Even geen woon werk fietsen,
Wel vandaag de 10000 km voor dit jaar bijelkaar gefietst.
En dat is toch voor een zeer groot deel woon werk verkeer geweest. Hoort hier dus wel thuis,
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 03 nov 2018 10:46

Da's netjes. Ik ben net de 7000 km gepasseerd, waarvan ook het merendeel woon-werk is.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 06 nov 2018 15:56

Mijn woon-werkverkeer is eigenlijk woon-opdrachtgeververkeer, als eigen baas die vanuit huis werkt. Vandaag rond de lunch een overleg in Den Haag, op de fiets gegaan en zo een eerste keer kunnen meemaken: ik kan me niet herinneren ooit eerder in november in korte broek gefietst te hebben!

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

hayes

hayes 07 nov 2018 12:23

Ik passeerde deze week m'n totaal aantal km's van vorig jaar met nog een kleine twee maand te gaan.
En dat komt voor een groot stuk omdat ik de wintermaanden veel meer de fiets pakte voor woon-werk in vgl met 2017.

Nu 8500 waarvan een 5500 woon-werk schat ik.
Vandaag even geskipt. Nat, winderig, grijs,... Ik combineer dit dan met boodschappen per auto, langsgaan bij m'n ouders, grote dingen meenemen naar het werk,...

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 nov 2018 12:46

Ik heb dit jaar ook veel meer de fiets gepakt voor woon-werk, waar ik vorig jaar nog wel eens een dagje oversloeg en maar paar keer 5 uit 5 haalde.
Mooie weer scheelt een hoop.
(want als het 's ochtends echt nat is sla ik wel over)

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 07 nov 2018 13:00

Ik heb momenteel zo een 8100km woon-werk verkeer dit jaar.
Ik rijd deze bijna altijd heel rustig. Maar als ik 5 op 5 fiets, dan heb ik moeite om in het weekend mee te kunnen met ons clubje. Ik probeer het te beperken tot max 3 woon-werk ritjes per week.
Vandaag heb ik trouwens ook de fiets laten staan, regen en veel wind, een combinatie waar ik niet van houd.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 nov 2018 14:31

Vanmorgen was het hier gelukkig nog droog, zelfs mooie zonsopkomst.
Wel pittig/fris windje tegen hele weg.
Op zo'n moment is een powermeter erg prettig dat je ziets dat je nog wel beetje doortrapt ook al ga je maar 24km/u.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 07 nov 2018 15:03

Vanmorgen was het hier ook lekker, maar zie dat hier nu wel regent. Zal dadelijk dus wel nat worden, jammer, maar altijd nog liever dat dan aansluiten in de file.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 08 nov 2018 07:05

Ik moet weer zin maken om met de fiets te komen. Normaal gesproken fiets ik altijd een stukje om richting werk om kilometers te maken.

Gelukkig fiets ik wel in het weekend met alle plezier.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

jharmen
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2013 20:18

jharmen 08 nov 2018 16:06

Hallo,

zijn er ook mensen die ervaring hebben met meer dan 30 km Woon-werk verkeer (enkele reis)

ik woon precies 30 km van mijn werk, en wil het gaan proberen om regelmatig op de fiets te gaan.

Gr. jh

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 08 nov 2018 20:32

Ik zelf met enige regelmaat woon-werkverkeer op de racefiets en in de winter soms de mountainbike. Meestal ga ik tussen de twee en vier keer per week op de fiets, afhankelijk van het weer en eventuele uitloop van zittingen of activiteiten na het werk. Voor mij is een enkele reis 31 kilometer, dus minimaal 62 kilometer per dag. De dagen dat ik niet met de fiets ben, ga ik met de auto en neem ik dan schone handdoeken en kleding mee. Schoenen en badslippers om te douchen staan standaard op het werk. Op die manier is het goed te doen.
Voorwaarde is denk ik wel dat je op het werk de mogelijkheid hebt om te douchen, want je met een washandje of iets dergelijks opfrissen lijkt me ook onhandig.
Goede verlichting en goede kleding zijn in deze periode wel van groot belang, nu het koud en donker is. Daarnaast is een goede tas met regenhoes ook wel aan te raden, zeker met de soms natte fietspaden. Het enige echte nadeel van een winterse periode is dat je elke keer je fiets moet wassen als de paden nat zijn en er zout op ligt...

Plaats reactie