Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 07 aug 2018 19:22

De brug was niet glad vandaag 😕
De wind was soms net een föhn. Toch lekker gefietst.
69C50972-C8C3-4376-B4AF-04DE53885E4A.jpeg

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 07 aug 2018 21:44

Haha nee, het dooide vandaag te hard om het glad te laten zijn :lol:

Vanmorgen was het heerlijk fietsen, toen was al wel goed te voelen dat het vandaag een warme dag zou worden.
Dat bleek vanmiddag wel. Gelukkig kan ik er goed tegen, maar de hele terugweg wind tegen viel toch een klein beetje tegen.
Desalniettemin fijn ritje gehad vandaag! 8-)

https://www.strava.com/activities/1756179421

Morgen waarschijnlijk de laatste droge dag de komende dagen, althans in oost-Nederland. Als morgenochtend de regen uitblijft, weer lekker fietsen naar het werk!

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 25 aug 2018 20:21

Sinds dit voorjaar ga ik minimaal een keer per week op de fiets naar het werk, 33 km enkele reis. Ik kan de dagen zelf uitkiezen, dus als het regent kan ik de auto pakken.

Ik rij geen wedstrijden of zo, ik doe het omdat ik gewoon lekker vind. Nu vraag ik me af: hoe kan ik het aantal dagen uitbouwen zonder te overbelasten? Na een werkdag heb ik mijn beste krachten wel gegeven. Omdat ik 's avonds regelmatig toch op tijd thuis moet zijn, wil ik nog wel eens wat harder gaan rijden dan goed voor me is, en dat voel ik de volgende dag. Het is natuurlijk niet de bedoeling mezelf te slopen.

Hoe houden anderen hun tempo (en hoeveelheid kilometers) gezond?

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 25 aug 2018 21:10

Ronschr schreef: 25 aug 2018 20:21 Sinds dit voorjaar ga ik minimaal een keer per week op de fiets naar het werk, 33 km enkele reis. Ik kan de dagen zelf uitkiezen, dus als het regent kan ik de auto pakken.

Ik rij geen wedstrijden of zo, ik doe het omdat ik gewoon lekker vind. Nu vraag ik me af: hoe kan ik het aantal dagen uitbouwen zonder te overbelasten? Na een werkdag heb ik mijn beste krachten wel gegeven. Omdat ik 's avonds regelmatig toch op tijd thuis moet zijn, wil ik nog wel eens wat harder gaan rijden dan goed voor me is, en dat voel ik de volgende dag. Het is natuurlijk niet de bedoeling mezelf te slopen.

Hoe houden anderen hun tempo (en hoeveelheid kilometers) gezond?
Naar je lichaam leren luisteren. Wat gezond is, is niet zomaar te zeggen. Rustig opbouwen en uitbreiden. Zeker als je altijd zomaar wat fietst naast je woon-werk-woon kilometers. Mijn km stand dit jaar is nu bijna 12.000km, incl de woon-werk-woon ritjes (165km/week).

Maar 28 tot 32km/u vind ik prima snelheden voor naar woon-werk. De ene keer ben ik 5 minuten later of eerder op werk of thuis. Op een relatief korte afstand maakt het meestal niet zoveel uit of je nu 30 of 32km/u fietst. Maar als je met 35km/u of 40km/u naar huis wil fietsen 1x per week snap ik wel dat je dat voelt. Al probeer is soms ook weleens met 35km/u gemiddeld naar huis te fietsen. :lol: Snelheden boven de 40km/u gem. bewaar ik sowieso voor mijn fixed-gear wedstrijden.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 27 aug 2018 15:25

Volgende week begint voor mij een nieuw hoofdstuk in het woon- werkverkeer.
Sinds ongeveer een jaar rijd ik met een elektrische fiets (met fietskar met hond) naar het werk. (20km enkel).
Vanaf september werk ik zonder hond en rijd ik niet meer met de elektrische fiets naar het werk.

Ik heb een gravelracer (Kona Rove NRB DL) aangeschaft om naar het werk te rijden.

Ik vroeg me nu af welke attributen/kledij volgens jullie onmisbaar zijn.
Ik rijd in weer en wind met de fiets naar het werk. Ik werk onregelmatige uren en rijd dus op alle uren van de dag.

Ik ben van plan een achterdrager (waarschijnlijk Topeak Explorer (disc)) en spatborden (evt Curana) aan te schaffen. Ik heb al 2 Ortlieb Classic rollertassen.
Als verlichting zal het wellicht de Bontrager Ion 800 RT en Flair RT worden.

Wat kan er volgens jullie nog niet ontbreken?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

leon1
Forum-lid
Berichten: 2999
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 aug 2018 14:43

Ronschr schreef: 25 aug 2018 20:21 Hoe houden anderen hun tempo (en hoeveelheid kilometers) gezond?
+1 wat Suntoro zegt.

Ik doe hetzelfde wat jij doet - voor de lol zoveel mogelijk naar het werk fietsen. Kan drie keer in de week naar het werk fietsen. Neem dan vaak een ommetje zodat ik 70km per dag kan rijden. Als het lukt om van woensdag tot vrijdag te fietsen dan voel ik dat toch wel op vrijdag. En ik heb een zittend beroep dus ik ben nu niet echt uitgeput aan het einde van mijn werkdag. Ik merk wel dat ik voldoende moet eten op deze dagen anders val ik op vrijdag bijna van de fiets. Daarnaast ga ik, als ik weet dat ik drie dagen op rij ga fietsen, beter met mijn krachten om oftewel waar ik mijn benen stil kan houden daar doe ik dat ook i.p.v. volle bak door te trappen wat ik wel doe als ik in het weekeinde een rondje maak. Ik ga dus in mijn route over 4 bruggen waaronder de Brienenoord. Lekker laten rollen naar beneden!

En als ik een keer niet fit opsta of laat naar bed ben gegaan dan stap ik rustig in de auto. Wat ik ook wel doe is de fiets in de auto en de auto op het werk laten staan. Dan kun je vier van de vijf werkdagen fietsen al is het maar een klein stuk zonder meteen stuk te gaan.
Ride bikes, not tanks!

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 31 aug 2018 11:47

Zo, had ik me even lelijk vergist vanmorgen. Niet echt de weersvoorspellingen bekeken, en 'uit gewoonte' van de afgelopen weken, mijn korte mouwen en korte broek aangetrokken. Dat was KOUD vanmorgen...

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 31 aug 2018 12:15

Ik had nog snel even een windjasje aangetrokken. Daar was ik wel blij mee.
Wel koude handen...

leon1
Forum-lid
Berichten: 2999
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 31 aug 2018 12:47

Ik was even aan het twijfelen...maar blij dat ik inderdaad lange mouwen aan heb gedaan.

Die grens ligt bij mij trouwens rond de 10 graden.
Ride bikes, not tanks!

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 31 aug 2018 13:03

Lange mouwen? Met de huidige middagtemperaturen vind ik armstukken dan fijner. Het was dat ik die nog niet had opgezocht. Actiepuntje voor het weekend ;)

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 31 aug 2018 14:05

Ik was het voor, altijd even de “gevoelstemperatuur” checken op buienradar app. Die gaf 9 graden aan. Dus armwarmers en beenwarmers. Vanavond weer lekker kort/kort naar huis

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 31 aug 2018 14:52

Kom ik jou nog tegen?

Plaats reactie