Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 30 jun 2010 01:21

in verband met de verwachte warmte vanochtend 1,5 uur eerder vertrokken. Scheelde inderdaad een hoop, of het was gewoon kouder vandaag. grappig... Veel fietsforenzen die ik normaal 's morgens tegenkom, kwam ik nu ook tegen! er waren er zeker meer met hetzelfde idee.

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 02 jul 2010 00:33

Vanochtend tijdens woon werk schoot langs de A12 een ploeg(leiders)wagen van Livingstrong voorbij. ik hoopte stiekem dat Lance himself lekker aan het trainen zou zijn op hetzelfde stuk. maar dat was natuurlijk niet zo.

Ik ben erg blij met m'n nieuwe baan in Den Haag, maar op dit moment had ik best graag mijn woon-werk maar vooral werk-werk rondjes in Rotterdam gedraaid alwaar ik tot een maand gelden werkte, had ik toch een maand later op moeten zeggen:-)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 20 jul 2010 10:37

[quote="de poldertoerist"]
Ik ben erg blij met m'n nieuwe baan in Den Haag, maar op dit moment had ik best graag mijn woon-werk maar vooral werk-werk rondjes in Rotterdam gedraaid alwaar ik tot een maand gelden werkte, had ik toch een maand later op moeten zeggen:-)[/quote]

Er zijn vast andere zaken die de keuze hebben bepaald.

Er zijn maar weinig vacature sites die het zoeken op afstand of voorzieningen voor een fietser ondersteunen.

Vandaag weer een heerlijk stukje gefietst, in de polder voelde de wind wel erg warm aan. Maar eenmaal de brug over werd het al snel weer koel. Wel veel trekkers met onmogelijke aanhangers onderweg.
je fietst wat...

vianerone
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 feb 2008 21:55

vianerone 13 aug 2010 13:04

Als ik naar vacatures kijk, houd ik altijd in de gaten of de afstand mooi te fietsen is. Het vooraf vaak moeilijk om in te schatten of er wat fietsvriendelijke voorzieningen zijn, maar dat zou voor mij een pré zijn.

Ik rijd nu ca. 1 maal per week woon-werk en werk-woon. Enkele afstand 42 km. Die afstand is eigenlijk net mooi, maar helaas zit daar wel een oversteek van het IJ in met de pont. Dat kost al snel een kwartier extra. Mijn huidige werklokatie heeft ook weinig fietsvriendelijke voorzieningen: Bij aankomst kleed ik me om in een toilet en was me met een washandje. De fiets staat nu naast mijn bureau geparkeerd, dat is dan wel weer prettig.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 14 aug 2010 22:01

Eindelijk weer een paar woon (Amsterdam)- werk ritjes mogen maken:

Zondag 8-8 de 'hel vd Heuvelrug' gereden van de DTC
Maandag op & neer naar Hoofddorp. 2 x 20km, hersteltraining, merkte dat ik nog wat moe was, heel rustig aan gedaan.

Donderdag bij klant in Den Helder. Met trein heen, via toeristische route terug. Hele weg droog gebleven en ja hoor bijna thuis, op de pont over het IJ en keert iemand een badkuip om.... ;) Ging niet echt lekker, hartslag wilde niet omhoog, moe gevoel. 88km tegen 29.2

Vrijdag bespreking in Delft, met trein heen, Weersverwachting was goed, maar op heenreis de nodige buien dus met scheef oog naar buiten gekeken, om 15u30 weg en mazzel! net achter de buien aan gefietst. Lekker rugwindje, half bewolkt, heerlijk. Ging nu wel lekker, proberen gas te geven en dat lukte stuk beter dan donderdag. 59.9km tegen 33.6 :)
(die 60km is tot Amstelveen, daar op bezoek bij mams en laatste stukje rustig aan).

Enige minpuntje: bij Alphen a/d Rijn zijn ze een ringweg oid aan het aanleggen (wereldstad?) met fiets over de omleidingsweg en is een of andere malloot met een soort gierwagen de weg aan het sproeien! Iets met stofreductie. Had net witte kleding aan..... :rolleye:

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 15 aug 2010 00:46

[quote="raphaël"]Eindelijk weer een paar woon (Amsterdam)- werk ritjes mogen maken:

Donderdag bij klant in Den Helder. Met trein heen, via toeristische route terug. Hele weg droog gebleven en ja hoor bijna thuis, op de pont over het IJ en keert iemand een badkuip om.... ;) Ging niet echt lekker, hartslag wilde niet omhoog, moe gevoel. 88km tegen 29.2



Enige minpuntje: bij Alphen a/d Rijn zijn ze een ringweg oid aan het aanleggen (wereldstad?) met fiets over de omleidingsweg en is een of andere malloot met een soort gierwagen de weg aan het sproeien! Iets met stofreductie. Had net witte kleding aan..... :rolleye:[/quote]

Hoe doe je dat als je bij een klant komt/vertrekt?
Ik leg ook relatiebezoeken af en die plan ik nu zo veel als mogelijk op 1 dag. Die dag pak ik dan de auto. Soms zitten daar bezoeken tussen dat ik denk, als ik nu aan het einde van de dag had gepland had ik met de trein+fiets heen kunnen gaan en vervolgens terug fietsen. Maar om nou bij een klant nog ff snel een toilet in te duiken... Dat voelt toch wat typisch of valt dat wel mee?


Bij Alphen aan den Rijn maken ze een overslag haventje. voor het merendeel gefinancieerd door het bedrijfsleven.

Overigens baal ik daar ook wel wat van. Ik bouwde namelijk altijd graag een rondje gouwe in in een route. kon ik mooi aan twee kanten direct langs het water rijden, was in de donkere tijd een lekker veilig stuk. Nu niet meer.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 15 aug 2010 01:08

@ polder toerist

Voelt niet vreemd hoor. heb nette geox sport schoenen, wegen bijna niets. dunne broek, overhemd en kreukvrij colbert en dan zie je er toch respectabel uit en past eenvoudig in rugzakje (kan zelfs laptopje bij indien nodig)

En ja, duik gewoon hun toilet in. Meestal weten ze het al, omdat ik van te voren wel eens bel of ze een plekje hebben voor mijn fietsje of omdat ik er al geweest ben. Wel leuk die opmerkingen: "waar fiets je naar toe dan? Amsterdam? maar hoeveel dagen doe je daar dan over?" (dat was in Breda)

Is ook aardige ijsbreker, je hebt meteen een leuk gespreksonderwerp voor je met de zaken begint.

Ten aanzien van de planning: ik ben aardig vrij in het plannen, dus ook al is het gesprek vroeg in de middag, dan fiets ik terug en werk dan de avond thuis....
output sturing ipv uren aanwezigheid ;)

Heb niet vaak meerdere klanten op één dag, en zo wel, dan treinen en bij laatste naar huis fietsen.

Hoor wel van anderen dat het eigenlijk wel een goed idee is, maar krijg niet de indruk dat onze groep groter aan worden is :)

gerben---
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 aug 2010 00:34

gerben--- 19 aug 2010 20:38

Net ook lekker terug gefietst vanaf het werk. Eens per week werk - woon Arnhem - Almere.

Mooi stuk over de veluwe, en dan na ongeveer 85km met gemiddeld rond de 32kmph thuis. Net te ver om het vaak te doen, gaat te veel tijd in zitten :S

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 19 aug 2010 23:11

Vandaag ook weer eens wat woon-werkverkeer op de fiets gepleegd. Het was er lekker weer voor; heen wind tegen, terug ook.

Op de een of andere manier associeerden mijn hersenen de laatste tijd fietsen naar het werk met aangereden worden door auto's en zat ik dus als een bang konijn op m'n fiets, maar dat lijkt er nu toch een beetje uit te slijten.
Gelukkig.
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 20 aug 2010 01:31

Zo, vanavond mijn "nieuwe" woonwerk karretje opgehaald bij de FM.

zelf nog even de bagagedrager, spatbordjes en verlichting overgezet en ik kijk nu al uit naar morgenochtend.

Afgelopen donderdag had ik n.l een gebroken as bij mijn vorige W-W-W en aangezien de ketting en de cassette ook aan vernieuwing toe waren en de wielen mij eigenlijk ook niet bevielen (slappe hap) besloten even te investeren in een goede andere tweedehands.
Deze week heb ik dus weer gewoonwerkt op de stadsfiets, en zeker met tegenwind is dat dan toch hard werken.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

vianerone
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 feb 2008 21:55

vianerone 20 aug 2010 15:18

Vanmorgen weer op de fiets naar Amsterdam. Ik besloot om via de pont bij het Centraal Station te gaan om vanaf het water wat van de Sail-vloot te kunnen zien (viel een beetje tegen). Ook besloot ik om in plaats van mijn gebruikelijke route door A'dam Noord eens de fietsbordjes te volgen. Was geen goed idee, deze route voert je over de fietspaden en wegen met het slechtste wegdek uit de regio en was langer dan mijn normale route en heeft meer verkeerslichten. Ik vroeg me dan ook af wie deze routes bepaald: is dat de ANWB of een gemeente zelf?
Afijn, heen weer ruim 48 km gereden en straks terug met een omweg om het totaal aan dagkilometers weer zo'n 125km te maken.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 23 aug 2010 11:13

zo, je moet er wel wat voor over hebben om vandaag te woon-werken.

Gehuld in een volledig regenpak, zoals je je een regenpak voorstelt (denk even aan het wat kan echt niet topic) vanochtend langs de A12 gefietst. De A12 zelf stond regelmatig stil. De regen hield echter niet op, met als toppunt (of dieptepunt?) het stukje bij het station in Zoetermeer. het water gutste daar werkelijk van de kap af en bij het fietspad is de drainage niet in orde of afwezig. onmogelijk om daar je voeten droog te houden....

En m'n waterdichte tas is ook niet waterdicht, dus zit ik nu met een nat overhemd op m'n werk.

En toch.... Ik heb lekker gefietst en sommige filerijders komen nu pas binnen en ik zit er al even...

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie