Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 mar 2019 13:07

Ik had geluk, buienradar gaf wel wat aan maar de gok genomen en kortste route maar gekozen.
Paar druppeltjes onderweg maar veel stelde het niet voor.
Haalde soms wel mensen in die ongeveer stil leken te staan door de wind, bij een brug zelf iemand die lopend omhoog ging.

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 04 mar 2019 19:34

Vanmorgen leek het erop dat de de donkere buienwolken kom omzeilen. Maar een paar kleine buitjes vielen toch op de plek waar ik ook was. Toch nog vrijwel helemaal weer droog gewaaid.
Stevige tegenwind vanmorgen, daarom de standaard route gekozen, (wat nog niet de kortste is), maar vanmiddag was het wel genieten met die wind, hoewel minder in kracht!
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 04 mar 2019 19:49

Straffe wind tegen vanmorgen. Wel droog gelukkig maar halverwege lekke voorband. Bij een huis in Watergang enige luwte opgezocht en binnenbandje gewisseld en glassplinter uit de buitenband gepeuterd. Vanmiddag kleine omweg naar huis met laatste stukken goeie rugwind https://www.strava.com/activities/2190879536
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 05 mar 2019 10:36

Bah, al twee keer moeten overslaan wegens ziekte. Geen goed gevoel.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 06 mar 2019 09:01

Het viel me vanmorgen niet tegen, de weg was wel een beetje nat maar het regende niet.

Dat was fijn want de MTB is weg voor onderhoud en de woon-werk fiets durf ik na gisteren niet meer te gebruiken: de chainstay is gescheurd op de plek waar al een oudere chainsuck schade zat en dat begint nu in rap tempo verder door te scheuren. Afgelopen week had ik zelfs het gevoel dat ik het begon te merken aan de rij-eigenschappen (gevoelsmatig zwabberend achterwiel). Natuurlijk kan dat ook in mijn hoofd zitten maar het gevoel is niet meer goed ;-).

Foto-tje van de betreffende scheur (een paar weken geleden):
Afbeelding

Misschien moet ik er ook maar weer aan wennen dat mijn "goede" fiets smerig wordt het spul is niet van suiker. Maar pekel hou ik niet van, dus voor de volgende winter maar eens kijken of ik de woon-werk fiets naar de carbon reparatie doe of dat ik voor volgende winter een alu crosser/gravel racer koop als "winterfiets".
Laatst gewijzigd door Kluus op 06 mar 2019 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 06 mar 2019 09:06

Al twee dagen op rij dat het helemaal droog is en na 5 minuten op de fiets begint regenen. Maar dan ook echt regenen! Gevolg is dat ik zeiknat op het werk toekom en pas tegen de avond alles weer droog is. Daarvoor moet ik wel een rotatiesysteem gebruiken om alle kleding op en vlakbij de radiator te leggen/hangen.

Ik twijfelde toch vanmorgen maar een 4 beaufort rugwind was té aantrekkelijk. Vanavond dus nat en tegenwind vrees ik...

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 07 mar 2019 19:07

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar toen het vanochtend na 1 a 2 km nog regende, ja zelfs harder ging regenen, ben ik toch gewoon doorgefietst. Ik had kunnen omkeren, om alsnog de auto te pakken maar heb het niet gedaan.
Geluk was, dat het met 11 graden niet koud was. Last van kou ook niet gehad.
Maar ik was vanmiddag toch wel gecharmeerd van het zonnetje toen ik van de zaak wegreed. Ik kon de naderende wolken bijna (= net niet helemaal) voorblijven.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Gebruikersavatar
Jizka.H.
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2019 12:42

Gebruikersavatar Jizka.H. 08 mar 2019 09:40

Die wind gisteren was wel heftig, ik had 'm op veel stukken pal opzij en waaide zo nu en dan gewoon weg :lol: Gelukkig was m'n Superknecht me tegemoet gefietst om me uit de wind te houden.
Yup, watje is my middle name

Maar vanochtend was het droog en de wind was normaal. Hoera!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 mar 2019 00:18

Had het met voorspellingen van deze week niet verwacht, maar toch weer 5 uit 5 gehaald.
Vooral donderdag ochtend lang getwijfeld of ik niet de trein zou pakken, maar even wat langer gewacht en redelijk droog op werk aangekomen.

Niet hele grote omwegen gemaakt. Overdag was het meestal redelijk weer maar op het moment dat ik dan naar huis ging kwam er weer mooie wolk aan op buienradar...

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 09 mar 2019 10:33

Ik heb donderdag wel overgeslagen, teveel regen bij vertrek (auto gepakt). Dus voor mij 4 van 5 op de fiets met eigenlijk alleen gsterochtend twee buien onderweg.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 13 mar 2019 08:33

Vanmorgen iets uitgeslapen (6.15 u er uit) aangezien de weersvoorspellingen er niet goed uitzagen en ik dan waarschijnlijk toch geen zin zou hebben in extra woon-werk kilometers (ten opzichte van mijn vaste route (wat ook al een omweg is)). Uiteindelijk maar mijn "vaste" route gekozen. Ik had gehoopt dat het alleen hard zou waaien, maar dat het wel droog zou zijn. Niet dus. Gelukkig kan ik de fietskleding op het werk wel uithangen, dus ik hoop dat alles vanavond weer droog is (zodat het weer nat kan worden).
Mijn Strava

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 13 mar 2019 15:07

Tegenwind deze ochtend en zie net dat de wind gedraaid is. Jeuj!

Plaats reactie