Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 02 okt 2020 10:05

Voor mij ook voorlopig thuis werken. Zeker de eerste 3 weken. Sinds dinsdag weer thuis aan het werk na 4 maanden wel gewoon woon werk fietsen. Heb deze week nog iedere dag voor het werk een rondje gefietst om toch het gevoel te hebben naar mijn werk te fietsen, Werkt voor mij best goed. Heb ook behoefte aan die structuur en begin dan gewoon lekkerder aan mijn dag. Heb ook meeste dagen meteen na het werk weer een rondje gefietst, Ga dat beide blijven doen, zolang het weer redelijk is. Bij woon-werk laat ik het weer nooit meespelen, fiets gewoon altijd, maar nu zal ik als het regent mijn rondjes niet maken. Maar voor de structuur en de scheiding tussen werk en prive vind ik dit toch wel prettig.
Ach, ik zeg ook maar wat

leon1
Forum-lid
Berichten: 2974
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 okt 2020 11:36

mhr-zip schreef: 01 okt 2020 14:55
Wisselwerking schreef: 01 okt 2020 13:37 maar mis die structuur wel.
Hier heb ik ook last van.

Vroeger ging ik eerder naar huis geen probleem, nu heb ik meer het gevoel dat ik mijn collega's moet inlichten dat ik even niet bereikbaar ben. Daar had ik vroeger geen "last" van, dan ging dat automatisch.
Zelfde hier. Ik ben ook wel redelijk flexibel wat betekent dat ik i.p.v. drie kwartier in de ochtend en in de middag wel eens voor anderhalf uur tussen de middag eruit ben. En dan werk ik dat uurtje langer in de middag. Maar het voelt gek als je dan op de fiets gebeld wordt door het werk....
Ride bikes, not tanks!

hayes

hayes 02 okt 2020 11:41

Het is toch even doorbijten op dit moment. Al heel de week nat en winderig. In combinatie met het halfduister 's morgens vertrek ik met net iets minder 'goesting'. En voor de volgende week zit er in dat weerpatroon helaas weinig verandering. Dat laatste kort-kort ritje lijkt al weer zo lang geleden...

Afbeelding

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 02 okt 2020 14:53

mooie foto!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

hayes

hayes 02 okt 2020 21:05

Dank je wel! :winkthumb:
Of op z'n Vlaams: Merci wi! ;)

hayes

hayes 06 okt 2020 21:14

Sensa en de gevolgen van Odette ;)

Afbeelding

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 08 okt 2020 19:38

Laatste dagen zijn wel een aanslag op de motivatie zeg.

Vandaag zeiknat geregend op de heenweg. Aan het einde van de werkdag de kleren toch maar weer aan (bijna droog, maar nog net niet helemaal) en vervolgens weer doorweekt tot op het bot op de terugweg. En dat was niet de eerste keer de afgelopen twee weken.

En dan ook nog in het schemerdonker heen en in het schemerdonker terug met die dagen die korter en korter worden.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2974
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 25 nov 2020 10:51

Vanmorgen weer lekker op de fiets na twee dagen thuiswerken. Eerste keer dat weer flink fris was buiten. En ja hoor, in Schiedam hadden ze alweer gestrooid (altijd als eerste). En dat terwijl er volgens mij toch geen dreiging van temperaturen onder de nul graden was....

Gelukkig is het droog. Als de weg met pekel nog net zo vochtig is dat alles opspat dan wacht ik wel even op een regenbui voordat ik weer de weg op ga.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 nov 2020 16:32

leon1 schreef: 25 nov 2020 10:51 Vanmorgen weer lekker op de fiets na twee dagen thuiswerken. Eerste keer dat weer flink fris was buiten. En ja hoor, in Schiedam hadden ze alweer gestrooid (altijd als eerste). En dat terwijl er volgens mij toch geen dreiging van temperaturen onder de nul graden was....

Gelukkig is het droog. Als de weg met pekel nog net zo vochtig is dat alles opspat dan wacht ik wel even op een regenbui voordat ik weer de weg op ga.
nou ja.. toen ik vanochtend een imitatie woon-werk rondje deed (voorafgaand aan de MS Teams meetings van vandaag) was het toch slechts 2.5 graden. en ik kwam over een brug waarbij ik toch echt even dacht.. huh is die nou bevroren?

Dus wat Schiedam betreft.. beter vroeg dan te laat.

overigens... het was best mooi vanochtend!
Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

leon1
Forum-lid
Berichten: 2974
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 16 dec 2020 08:20

Vanmorgen na een weekje pauze de fiets maar weer eens gepakt. Afgelopen week had ik er even geen zin in met dat vieze vochtige weer en dan ook nog zout op de weg.

Vanmorgen was het ook erg vochtig met die mist trouwens. Die mist maakt het ook wel weer leuk voor een keertje.
Ride bikes, not tanks!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 dec 2020 09:19

Ik was weer twee dagen in een leeg kantoor aan het werk. Werk nu weer thuis, helaas even geen woon-werk voor mij.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

hayes

hayes 16 dec 2020 10:26

Ook nog weinig woon-werk. Eén à twee keer per week.
Vanmorgen donker, nat en best winderig. En toch met een smile van oor tot oor :D :D

Afbeelding

Plaats reactie