Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 11 feb 2021 15:53

Zelf fiets ik ongeveer een jaar nu woon-werk dagelijks (sindsdien is het kortste weg 15km). In de winter rij ik vooral op de gravelbike (niet specifiek hiervoor gekocht, ridley x-trail aluminium).
Maar de afgelopen week op de MTB (iets met sneeuw).

Bij volledig droog weer (en bijna volledig droog wegdek) pak ik ook de racefiets. Dan rijd ik ook meestal 25km enkele reis. Ik kan de fiets ook droog wegzetten en als ik wil ook nog echt binnen, maar dat heb ik alleen nu met de sneeuw gedaan.

De heenweg rijd ik meestal rustig genoeg dat ik niet hoef te douchen. Dat lukt meestal, ik kan overigens gewoon douchen maar geen zin 2x per dag te douchen. Terug dan sneller en thuis lekker douchen. Voor mij persoonlijk werkt dat.

Ik mag gelukkig nog 2 a 3 keer per week woon-werk rijden. :D
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 11 feb 2021 18:22

Op de e-bike doe ik mijn woon/werk. (E-bike is vloeken, ik weet het niet) 12km heen door de polder. Goed ingepakt de afgelopen 2 dagen en had het gewoon lekker warm om 7 uur in de ochtend.

Pak de e-bike omdat ik niet kan douchen op het werk en geen zin om bezweet te arriveren.

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 11 feb 2021 18:58

dickw schreef: 11 feb 2021 15:10
sanger schreef: 11 feb 2021 11:09 Voor de die hard woon-werk fietsers hier... Gaan jullie allemaal op de racefiets of ook op een gewone fiets?
Misschien kun je daar wat verheldering in geven voor een goed advies.
Terechte vraag!

Het gaat om een 15 km enkele rit en ik zal dat ongeveer 2x per week gaan doen (nieuwe werken; max 2 dagen op kantoor toegestaan). Het grootste deel gaat langs een provinciale weg die ook zo nu en dan door dorpjes heen voert. Afhankelijk van mijn keuze ook deels over een onverlichte boerenlandweg tussen twee provinciale wegen in. Over het algemeen goed wegdek, aparte fietspaden die geasfalteerd zijn of van die rode tegels, maar wel redelijk open. op het werk is een fietsenstalling, al weet ik niet hoe die er uit ziet (we gaan verhuizen waardoor op de fiets een optie wordt).
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 12 feb 2021 10:20

Zo, ook vandaag weer woon werk gedaan.
Wegen en fietspaden zijn eigenlijk overal wel weer redelijk tot goed begaanbaar.
Deze week toch "gewoon" 5 dagen woon werk kunnen doen. Was af en toe ff doorbijten. Vanochtend bijv was het bij -7 en windkracht 4 tegen wel pittig.
Toch weer een voldaan gevoel.

Zaterdag en zondag nog een dienstje, en dan een weekje vrij.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 12 feb 2021 12:06

Vandaag voor het eerst deze week ook weer opgestapt van mijn WW-reis van Nijmegen naar Arnhem. Dat ging goed tot ik Arnhem binnen reed. Opvallend hoe slecht daar is schoongemaakt. Hele stukken losliggend fietspad niks aan gedaan, andere stukken minimaal. En dan de wegen precies één auto breed schoongeschoven. Dat viel niet mee op de racefiets.

Verheug me al wel op de terugweg in het zonnetje....

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 12 feb 2021 13:41

joeptimmermans schreef: 12 feb 2021 12:06 Verheug me al wel op de terugweg in het zonnetje....
Hoop dat je wind mee hebt. Hier net ff buiten geweest voor een lunchwandeling. Voelt vies koud aan vanwege een aardig stevige wind.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 12 feb 2021 16:00

sanger schreef: 11 feb 2021 11:09 Voor de die hard woon-werk fietsers hier... Gaan jullie allemaal op de racefiets of ook op een gewone fiets?
Mijn woon-werkverkeer is bijna voor de helft van de tijd in de stad en dwars het centrum van Eindhoven. Op mijn racefiets heb ik minder overzicht om bijv. snel over mijn schouder te kijken. Ik heb daarom een hybride aangeschaft omdat ik dat fijner vind.
Op de racefiets kan echter wel maar met 8,5 km geen must want de tijdswinst is dan maar beperkt. Een collega van me fietst van Tilburg naar Eindhoven en die pakt de racefiets. Bij die afstanden fietst dat wel fijner dan een hybride.

hayes

hayes 17 feb 2021 13:18

Nog eens mogen woonwerken. Ik schrok dat het al een stuk vroeger licht wordt.
Zo weinig heb ik dus gefietst naar het werk...

Het deed deugd. Het deed oprecht deugd vanmorgen.

Afbeelding

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 17 feb 2021 13:33

Mooi plaatje!
Zelf was het me ook opgevallen, vooral vorige week donderdag en vrijdag omdat het toen kraakhelder was (en best koud). Maar vorige week "gewoon" 4x woon-werk mogen doen. Deze week nu 2, maar worden er ook 4. Blij dat ik het nog regelmatig mag doen en op de terugweg heb ik vaak al geen lamp meer nodig! ben meestal 17:45 thuis..
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Noorderkracht
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 jan 2016 06:36

Noorderkracht 19 feb 2021 18:11

Ik meld mij hier ook even. Ik studeer nog, 26 jaar (jaja, laat aan de studie begonnen). Lekker druk met twee masters, maar sinds kort eindelijk van het ellendige callcenter baantje af en begonnen in ploegendienst voor 8-32 uur.

Van een elite team naar 4 uur per week fietsen wanneer studie het toe laat (conditie?) en nu heb ik dan eindelijk de mogelijkheid om lekker naar het werk te fietsen tussen de 1-5 keer per week.

Mijn racer is geen optie ivm de fietsenstalling, dus heb net wegbanden voor de MTB besteld. Lekker rammen.
Het is 16km enkele rit en de werktijden zijn 0600-1430, 1430-2300, 2300-0600. Mooie tijden om de zon op of onder te zien gaan!

Leuk om te lezen dat er zoveel WW rijden.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 20 feb 2021 17:08

sanger schreef: 11 feb 2021 11:09 Voor de die hard woon-werk fietsers hier... Gaan jullie allemaal op de racefiets of ook op een gewone fiets?
Met droog weer de racefiets en met nat weer de gravelbike. Op mijn vaste werkplek (25-28km enkel) kan ik douchen, dan is het wel 2x per dag douchen maar soit.
Ik fiets ook nog wel eens naar een andere werkplek (75km) en dat doe ik ook alleen maar met bestendig droog weer en op de racer. Helaas kan ik daar niet douchen, maar dan neem ik de dag ervoor schone kleren mee (ben daar sporadisch) en wat was spullen en vochtige washandjes. Emmertje water, op het toilet, oude handdoek op de grond, even afsoppen en drogen. Dan ben ik fris genoeg om de dag door te komen.
Dogma F

hayes

hayes 24 feb 2021 12:04

Ik mag deze week drie keer naar het werk! Drie keer! Fietsen naar het werk!
En ik kan vertrekken zonder groot licht of tien laagjes aan te trekken. Lente in de lucht. Je kan het bijna ruiken

Afbeelding

Plaats reactie