Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 20 okt 2010 11:19

+1

Ik was blij dat ik de laatste 2 km nog een kortstondige wolkbreuk over me heen kreeg. Anders had ik mijn regenpak voor niets aangetrokken :)

Ik ga wel op zoek naar andere (race)overschoenen, want de huidige (niet race) hangen na 25 km op m'n enkels. Miskoop geweest.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 20 okt 2010 13:58

Vandaag weer overgeslagen. Krijg langzaamaan genoeg van dit weer.
Voorlopig ziet het er niet beter uit.

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 20 okt 2010 14:16

[quote="de poldertoerist"]
Ik ga wel op zoek naar andere (race)overschoenen, want de huidige (niet race) hangen na 25 km op m'n enkels. Miskoop geweest. [/quote]

Iemand suggesties voor aardige overschoenen voor dit weer en niet te duur.....

(misschien in een nieuw topic?)
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 20 okt 2010 14:34

ik heb deze sinds dit weekend, en moet zeggen dat dit redelijk (ze blijven niet droog) goed zijn:

Castelli
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 20 okt 2010 21:43

Ik rijd alweer twee dagen met een regenpak aan naar mijn werk. Niet echt prettig. Ik heb dit weekend nieuwe neopreen BBB overschoenen aangeschaft (€ 42,95). Mijn voeten blijven nu droog, maar de rest van mijn lichaam wordt langzaam gaar gestoomd in mijn regenpak. Mijn regenpak zou ademen, maar het enige wat ademt ben ikzelf.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 20 okt 2010 22:29

Ik heb een regenbroek van Puma die echt niet ademt, die trek ik dus het liefste zo min mogelijk aan. Mijn jas heeft een ventilatieopening op het achterpand en onder de mouwen zit ook ventilatie. ik laat de manchetten van mijn jas open en daardoor ventileert het een beetje, maar wel net genoeg.


BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

gugi100
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 28 nov 2008 11:14

gugi100 20 okt 2010 23:10

De afgelopen dagen waarschijnlijk gewoon geluk gehad. Alleen vanavond een beetje nat geworden langs de rand van een zware bui.

Ik laat me altijd gewoon nat regenen. Dat kan net met 19 km een kant op. Ik kan me op mijn werk douchen en heb een kastje met kleren en schoenen. Een luxe.

Woon werk is een groot genoegen en een prima basis voor snelle fietserij.

Gr GJ
Redelijk snel fietsen is best grappig.

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 21 okt 2010 14:39

[quote="gugi100"]Ik kan me op mijn werk douchen en heb een kastje met kleren en schoenen. Een luxe.[/quote]

Jij bofkont. Op mijn werk geen douche en alleen een kleedkamer voor de mannen :(
Dus iig op de heenweg moet het wat mij betreft min of meer droog zijn.

Overschoenen: ik heb "waterdichte" overschoenen van Pro en ik moet zeggen dat ze idd redelijk veel H20 tegenhouden. Waren ook niet overdreven duur
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

jeroenv70
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2008 13:37

jeroenv70 25 okt 2010 19:43

[quote="mispoes"][quote="gugi100"]Ik kan me op mijn werk douchen en heb een kastje met kleren en schoenen. Een luxe.[/quote]

Jij bofkont. Op mijn werk geen douche en alleen een kleedkamer voor de mannen :(
Dus iig op de heenweg moet het wat mij betreft min of meer droog zijn.

Overschoenen: ik heb "waterdichte" overschoenen van Pro en ik moet zeggen dat ze idd redelijk veel H20 tegenhouden. Waren ook niet overdreven duur[/quote]

Bij mij op het werk zelfs een droogkamer. Dus al kom ik drijfnat aan, einde dienst altijd weer naar huis in een warme broek!

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 26 okt 2010 00:07

Prachtig vandaag.
Vanochtend was het zo helder dat er gewoon schaduw van de bomen door de volle maan was. Ik wou bijna mijn lamp uitdoen om meer te genieten. Maar ja, in de polder zien ze je niet.
Vanmiddag ook mooi, lekker zijwindje.
Gewoon lekker gefietst.....morgen weer.

Wat de regenkleding betreft. Ik gebruik een AGU regenjack met porray ( is al 15 jaar oud) wat zgn ademend is. Dat zal wel, de eerste 5 km, maar daarna wordt het binnen toch warm en vochtig.
Als regenbroek gebruik ik rainlegs.....geweldig spul.
De overschoenen zijn van PRO maar houden het water niet helemaal tegen. Het is Neopreen.

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 26 okt 2010 11:00

[quote="JeroenV70"]Bij mij op het werk zelfs een droogkamer. Dus al kom ik drijfnat aan, einde dienst altijd weer naar huis in een warme broek![/quote]

Jaja, wrijf 't er maar in... ik wil 't NIET weten!
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 02 nov 2010 14:40

Moet toch maar eens opzoek naar een goed regenpak. Maar wat heb je toch een klein assortiment bij de fm's. Daarnaast is alles vrij kort bij de mouwen.

Nu heb ik de AGU Regenpak Passat gekocht maar vindt het echte zweetstof. Dus moet toch maar even verder kijken. Heeft iemand ervaring met AGU Regenpak Campbell? Of andere aanraders tot zo'n 75 euro?
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Plaats reactie