Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 22 apr 2020 16:47

Man o man. Heb hem de hele week al tegen op weg naar huis. Vind ik toch minder, langs de N470 met moeite een klein beetje vooruit komen. Rustig aan is mijn devies bij het woonwerken (anders ook) maar zo rustig. Ach, het zijn wel fijne temperaturen.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

martijn1991
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:08

martijn1991 23 apr 2020 09:05

gister was de eerste echte dag woon werk. tas gepakt 100x gecontroleerd of ik alles bij heb en de lampen werken (ben om 21:30 pas uitgewerkt) dit was het geval. rond half 1 stap ik op de fiets heen weg ging vlekkeloos mooi optijd op het werk aan gekomen en tijd zat om me omtekleden.

de terug weg was een ander verhaal ik pak weer de fiets doe me achterlamp aan daarna me voorlamp deze gaat direct weer uit. probeer het nog eens maar doet nu niks meer :twisted: er zat dus niks anders op om naar huis te bellen om me op te halen een maal thuis krijg je te horen ik zij het toch dat word niks om met de fiets naar het werk te gaan :dislike:

al met al was het me goed bevallen kwam met veel meer energie aan op get werk alleen jammer van de lamp deze bleek toevallig ineens kapot te zijn kan altijd gebeuren natuurlijk

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 23 apr 2020 09:43

martijn1991 schreef: 23 apr 2020 09:05 gister was de eerste echte dag woon werk. tas gepakt 100x gecontroleerd of ik alles bij heb en de lampen werken (ben om 21:30 pas uitgewerkt) dit was het geval. rond half 1 stap ik op de fiets heen weg ging vlekkeloos mooi optijd op het werk aan gekomen en tijd zat om me omtekleden.

de terug weg was een ander verhaal ik pak weer de fiets doe me achterlamp aan daarna me voorlamp deze gaat direct weer uit. probeer het nog eens maar doet nu niks meer :twisted: er zat dus niks anders op om naar huis te bellen om me op te halen een maal thuis krijg je te horen ik zij het toch dat word niks om met de fiets naar het werk te gaan :dislike:

al met al was het me goed bevallen kwam met veel meer energie aan op get werk alleen jammer van de lamp deze bleek toevallig ineens kapot te zijn kan altijd gebeuren natuurlijk
Als ik alleen heen de lampjes nodig heb doe ik het vaak zonder reserve. Als ik ze terug ook nodig heb zorg ik voor reserve. Dus twee achter en twee voorlampen. Voor is dan 1 waarmee ik echt kan zien en 1 om vooral gezien te worden. Want je weet inderdaad maar nooit!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

martijn1991
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:08

martijn1991 23 apr 2020 10:14

laurens87 schreef: 23 apr 2020 09:43
martijn1991 schreef: 23 apr 2020 09:05 gister was de eerste echte dag woon werk. tas gepakt 100x gecontroleerd of ik alles bij heb en de lampen werken (ben om 21:30 pas uitgewerkt) dit was het geval. rond half 1 stap ik op de fiets heen weg ging vlekkeloos mooi optijd op het werk aan gekomen en tijd zat om me omtekleden.

de terug weg was een ander verhaal ik pak weer de fiets doe me achterlamp aan daarna me voorlamp deze gaat direct weer uit. probeer het nog eens maar doet nu niks meer :twisted: er zat dus niks anders op om naar huis te bellen om me op te halen een maal thuis krijg je te horen ik zij het toch dat word niks om met de fiets naar het werk te gaan :dislike:

al met al was het me goed bevallen kwam met veel meer energie aan op get werk alleen jammer van de lamp deze bleek toevallig ineens kapot te zijn kan altijd gebeuren natuurlijk
Als ik alleen heen de lampjes nodig heb doe ik het vaak zonder reserve. Als ik ze terug ook nodig heb zorg ik voor reserve. Dus twee achter en twee voorlampen. Voor is dan 1 waarmee ik echt kan zien en 1 om vooral gezien te worden. Want je weet inderdaad maar nooit!
dat is inderdaad een hele goede! had ik nog niet aan gedacht al doende word men wijzer. jammer genoeg heeft me ego nu wel een deuk opgelopen zo op de eerste dag

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 23 apr 2020 10:45

martijn1991 schreef: 23 apr 2020 10:14
dat is inderdaad een hele goede! had ik nog niet aan gedacht al doende word men wijzer. jammer genoeg heeft me ego nu wel een deuk opgelopen zo op de eerste dag
Herkenbaar, je kunt niet overal aan denken als je ergens ineens mee begint. Je ergste deuk in je ego is natuurlijk door de opmerking thuis! Ik doe woon-werk sinds begin dit jaar dagelijks (nu dus iets minder vaak) daarvoor was de afstand te groot voor dagelijks. En ik ben er wel achter dat ik op een fantastische plek werk kwa faciliteiten.

Ik heb een grote kleedruimte om spullen uit te hangen, waar zelfs een droogkast staat. Als ik dus zeiknat regen kan ik alles in een paar uur droog hebben. En ik kan goed douchen en mijn fiets kan droog staan. Veel meer heb ik niet nodig!

Owh en ik heb een grote kast voor mezelf waarin mijn kleding lig (militair dus alles wat ik draag ligt ook daar). Wel thuis wassen en af en toe dus met een volle rugtas heen en weer.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

martijn1991
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:08

martijn1991 23 apr 2020 23:12

laurens87 schreef: 23 apr 2020 10:45


Herkenbaar, je kunt niet overal aan denken als je ergens ineens mee begint. Je ergste deuk in je ego is natuurlijk door de opmerking thuis! Ik doe woon-werk sinds begin dit jaar dagelijks (nu dus iets minder vaak) daarvoor was de afstand te groot voor dagelijks. En ik ben er wel achter dat ik op een fantastische plek werk kwa faciliteiten.

Ik heb een grote kleedruimte om spullen uit te hangen, waar zelfs een droogkast staat. Als ik dus zeiknat regen kan ik alles in een paar uur droog hebben. En ik kan goed douchen en mijn fiets kan droog staan. Veel meer heb ik niet nodig!

Owh en ik heb een grote kast voor mezelf waarin mijn kleding lig (militair dus alles wat ik draag ligt ook daar). Wel thuis wassen en af en toe dus met een volle rugtas heen en weer.
dat is wel heel erg luxe dan! dat hebben wij allemaal niet mag blij zijn dat me fiets in een open fietsenstalling staat waar je alleen ik kan komen met een pasje. er een kleed ruimte is maar verder is er niet veel. het werkt ook niet mee dat ik bij me werk plek voor een onderaan nemer werk. dus het is wat behelpen kan me spullen redelijk kwijt

Den Deze
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14

Den Deze 24 apr 2020 19:30

Ik heb voor de donkere ritten altijd een (kleiner) reservelicht mee, voor het geval dat de batterij leeg zou vallen.
Tegenwoordig neem ik ook gewoon de oplaadkabel (usb) mee van mijn lamp, heb een knog pwr road & een trail én zo'n Knog Blinder.
Ik rijd in de zomer met de knog road, in de winter met de trail (geeft veel meer licht).

Door de corona-perikelen zijn de kleedkamers op mijn werk helaas niet meer toegankelijk, dus al een tijdje niet meer met de fiets naar het werk gereden.
Maar ik overweeg toch om terug met de fiets te gaan. Douchen kan ik niet, maar ik kan me mss wel wat opfrissen en omkleden op het toilet ofzo :)
Een enkele rit is 16km, dus als ik rustig vertrek dan kom ik niet helemaal bezweet toe op het werk.
Heenrit is vooral veel vals plat, terugweg is dan wel een makkie :)
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 24 apr 2020 19:41

Reserve lampjes zijn wel echt een must, het is toch lekker als je halverwege erachter komt dat er een leeg is.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 01 mei 2020 14:24

Hier ook voor woon-werk voor en achter reserve lampjes. En een ban op aliexpress lampen (ja je kan ook goede aliexpress lampen treffen, maar na een paar kapotte ga ik mijn leven niet meer wagen voor een lampje van 2 tientjes goedkoper).
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 01 mei 2020 15:23

Goede lampjes zijn wel een dingetje.....laatst (niet woon werk verkeer) rechtdoor het weiland ingegaan door combo van slechte lampjes en verblindend licht van de snelweg. Gelukkig op die plek geen sloot of naar prikkeldraad. Lampjes waren echt ontstellend slecht. Die had ik ook meer gekocht om boetes te voorkomen op het goed verlichte ritje naar de sportclub, maar die waren echt totaal ongeschikt voor een onverlichte donkere polder.

Maar ivm corona en momenteel niet naar kantoor hoeven heb ik mijn trein abbo opgezegd. Maar ik ben ook niet van plan om hierna nog veel met de trein te gaan. Het traject Den Haag - A'dam Zuid is altijd zo belachelijk druk dat afstand houden gewoon geen optie is. En ik zat in januari/februari al met angst en beven te kijken naar al die chinese toeristen die dagelijks bij schiphol op de trein stapten. Wel bizar dat het dan uiteindelijk vooral via de wintersport is overgewaaid.

Het is pak hem beet 50-55 km van mijn huis naar A'dam zuid. Heen en terug is mij te veel op een dag. maar ben van plan om de ene dag 's ochtend heen te fietsen en dan 's avonds met de motor terug, en de dag daarna andersom. Mijn fiets kan ik op mijn werk veilig stallen. Ik moet echter nog een betere plek voor de motor gaan vinden, vooral ook omdat ik ook niet dagelijks naar kantoor hoef en hij dus wel eens meerdere dagen in A'dam moet blijven en dan wil je hem niet buiten op straat hebben staan.

Zijn er trouwens meer mensen die het op een dergelijke manier doen? (heb niet alle 300 paginas teruggelezen)

bikerke
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 01 mei 2020 16:06

Sulla schreef: 01 mei 2020 15:23
Het is pak hem beet 50-55 km van mijn huis naar A'dam zuid. Heen en terug is mij te veel op een dag. maar ben van plan om de ene dag 's ochtend heen te fietsen en dan 's avonds met de motor terug, en de dag daarna andersom.
Nog niet aan een speed Pedelec gedacht?
En dan deze combineren met de racefiets?

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 01 mei 2020 16:21

bikerke schreef: 01 mei 2020 16:06
Sulla schreef: 01 mei 2020 15:23
Het is pak hem beet 50-55 km van mijn huis naar A'dam zuid. Heen en terug is mij te veel op een dag. maar ben van plan om de ene dag 's ochtend heen te fietsen en dan 's avonds met de motor terug, en de dag daarna andersom.
Nog niet aan een speed Pedelec gedacht?
En dan deze combineren met de racefiets?
Niet echt. Het plan is voorlopig om het te proberen zonder grote nieuwe investeringen.
En mocht het een speed pedelec worden, dan lijkt het me handiger om er wel heen en terug mee te gaan.

Plaats reactie