Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 05 feb 2020 08:11

Ben het herstachtige weer wel een beetje zat, kan me niet herinneren zo vaak regen gehad te hebben of mijn fiets gepoetst te hebben de afgelopen weken. Gelukkig trek ik voor de komende weken naar hopelijk betere oorden voor mijn woon werk verkeer. Schotland schijnt erg mooi te zijn rond deze tijd van het jaar ;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 feb 2020 10:17

Kijk dat noem ik nog eens stoer woon-werkverkeer!! Moet je wel ook een eindje op de waterfiets denk ik. En op tijd vertrekken, voor de file uit dus :)
Do or don’t, there is no try

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 05 feb 2020 13:11

Enzzo schreef: 05 feb 2020 10:17 Kijk dat noem ik nog eens stoer woon-werkverkeer!! Moet je wel ook een eindje op de waterfiets denk ik. En op tijd vertrekken, voor de file uit dus :)
laten we er maar gewoon heen vliegen en vanaf daar weer verder op de fiets :D
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 feb 2020 21:21

Moet wel prachtig zijn om daar te fietsen met al dat groen in zoveel verschillende tonen!
Geniet er van!
Do or don’t, there is no try

hayes

hayes 06 feb 2020 11:19

Na een tijd zie je de schoonheid van je eigen streek niet meer.
Daar heb je dan soms het oog van een buitenstaander voor nodig ;)

Vanmorgen genoten van de nevel en opkomende zon.

Afbeelding

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 10 feb 2020 10:38

De combinatie harde wind, takken op de weg, regen en een vrij lage gevoelstemperatuur waren niet de meest ideale omstandigheden om te gaan fietsen. En dat dan in het donker. Op een gegeven moment ook de bril maar afgedaan, aangezien ik helemaal niks meer zag door de combinatie donker, regen en tegemoet komende auto's. Maar de bril af is weer minder prettig met regen die redelijk horizontaal valt. Maar ondertussen wel zo eigenwijs om niet de kortste route te pakken.

Nu hopen dat de kleding vanmiddag weer een beetje droog is.
Mijn Strava

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 10 feb 2020 15:13

Leuven-Brussel was deze ochtend vol wind op kop, voelde lekker heroïsch! Deze ochtend mezelf al opgepept met de "wind in de rug"- naar huis rit... Hopelijk blijft het nog (even) waaien.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 10 feb 2020 15:39

Ik rij sinds vier weken elke dag heen en weer. En aangezien ik altijd geroepen heb bij minder dan 25km enkele reis dat dagelijks te doen zonder al te veel uitzonderingen... Zat ik vanochtend gewoon op de fiets voor mijn 16km.
Helaas niet helemaal droog gehouden, een kort stevig buitje maar toen was ik gelukkig al warm gedraaid. Wind mee ging het wel heel snel en door die wind in combinatie met donker, tegenliggers en natte bril soms lastig te zien. Twee keer voor een kleine boom moeten uitwijken en 1 keer op het laatste moment een sprongetje moeten doen. Verder goed te doen, zal een pittig ritje naar huis worden. Ik zie een bui op buienradar aankomen waardoor ik zeker op tijd weg ga zijn vandaag.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

hayes

hayes 10 feb 2020 16:22

IK zit in twijfel voor morgen (moest vandaag niet werken). Ze geven aan de kust 7 Beaufort en het is voor mij altijd zijwind. En dat komt eigenlijk neer op 20 km lang balanceren.

Ik zie wel morgenochtend maar ik zou wel eens durven plooien... :oops: :D

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 10 feb 2020 18:29

Ik heb gistermiddag twee uurtjes gefietst maar toch wel een paar keer gedacht of het nog wel veilig was. Met name mijn voorwiel voelde erg licht en dat met slechts 32mm hoge velgen. Had ook het meeste moeite met wind van zij. Op kop of vanachter is niet het probleem maar de windvlagen op mijn voorwiel vond ik lastig.

Een keertje zondigen is ook wel eens lekker toch en met 7bft is dat ook wel gerechtvaardigd.

hebin029
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:21

hebin029 10 feb 2020 19:51

Ik ben vandaag ook maar met de bus gegaan en vrees dat het weer morgen niet veel beter zal zijn.
Met mijn (vlieg)gewicht van 50kg durf in het stuk langs het Amsterdam-Rijnkanaal niet aan. Een gedeelte daarvan heeft namelijk geen vangrail :shock:

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 10 feb 2020 20:11

Ben vandaag gewoon met de fiets gegaan. Vanochtend had ik grotendeels windje mee en vanmiddag vond ik het ook best goed te doen met windkracht 5. Ik had nog het meeste last van de regen.

Plaats reactie