Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

jbams
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 29 mei 2018 20:37

My goodness wat een terugrit. Hagel, windstoren, bliksem, ondergelopen straten. Ik zat tot mijn enkels in het water op een gegeven moment. En het gekke is; vond het een best lekkere rit.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 29 mei 2018 21:05

Wohoo. Ook eindelijk een keer een woon-werk ritje gedaan (30km enkele reis) en dat had ik veel eerder moeten doen. We zijn onlangs met ons bedrijf verhuisd naar een groter pand waar ook een fijne douche en fietsenstalling zit. Vond het heerlijk dat het begin van de dag niet voelde als een werkdag en zal proberen om het 2 of 3 keer per week te doen, al zal dat afhankelijk zijn van het project.

Zoals @leon1 op de vorige pagina noemde is het agressieve verkeer wel even extra opletten! Een veelvoud aan auto's en fietsers op de weg die allemaal net iets te graag naar huis willen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 30 mei 2018 08:11

ypuh schreef: 29 mei 2018 21:05 Zoals @leon1 op de vorige pagina noemde is het agressieve verkeer wel even extra opletten! Een veelvoud aan auto's en fietsers op de weg die allemaal net iets te graag naar huis willen.
En dan wel opletten dat je er niet aan gaat wennen.
Want dan kan het zomaar zijn dat je jezelf opeens in een gevaarlijke situatie brengt.
Vanochtend bij mij ook.
Ik rij elke dag over een onoverzichtelijke kruising en door de tijd heen ben ik steeds sneller aan komen rijden want de auto's houden ook rekening met de onoverzichtelijkheid.
Tot vanochtend, de auto die er aan kwam reed net iets harder dan ik gewend was.
Of hij rekening hield met de situatie weet ik niet maar hij had voorrang dus ik denk van niet.
Maar ik ging dus vol in de remmen en kwam er gelijk achter dat ik het niet ging redden.
Nog iets harder in de remmen geknepen waardoor ik ging slippen.
Eigenlijk had ik voor mezelf twee opties, of mezelf laten vallen, of tegen de auto aan klappen.
Maar door het slippen kwam ik iets dwars te staan en dat bood mij de mogelijheid om een nagenoeg haakse bocht te maken.
Dus gelijk de remmen los gelaten en daardoor kon ik net achter de auto de weg op schieten.
Met een hartslag van 200 toch wel eventjes stil gestaan om mijn eigen stomheid te overdenken.
Voor de komende weken zal ik wel weer goed op letten maar ik ben beng dat ik na loop van tijd toch weer wat nonchalant zal worden.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3002
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 30 mei 2018 20:31

Ja, gewenning kan (ook) gevaarlijk zijn.

Vandaag 75km gereden, 33 heen vanmorgen en met een grotere lus van 42km terug. Vanmorgen om zes uur op de fiets. Dan is er gelukkig nog weinig verkeer en de stoplichten liggen er zelfs nog uit. Lekker doortrappen!

In de middag wel een uurtje opgenomen want ik had geen zin in een nat pak. En geregend heeft het niet lang nadat ik thuis was. Fietspad voor 't huis stond blank!
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 31 mei 2018 18:44

Heel herkenbaar Theo. En goed dat je ook de schuld bij jezelf zoekt. Als iedereen dat zou doen, werd het veel veiliger op de weg.

nampus
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 jan 2017 19:09

nampus 01 jun 2018 07:38

M'n eerste lekke band vanochtend onderweg in iets minder dan een jaar ww verkeer.
Vervolgens de benen uit m'n lijf gefietst om de schade een beetje in te halen :D

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 01 jun 2018 09:17

Deze week voor het eerst in lange tijd weer eens 5 x woonwerk gehaald. Altijd was er wel iets waardoor daar niet van kwam. Gaat mijn weektotaal naar 300 km brengen, tot nu toe zonder noemenswaardige nattigheid.
Ben benieuwd of dat vandaag zo blijft.
Moest vanmorgen wel even in de remmen voor een bromfietser die de kortste weg naar links uitprobeerde, waar ik naar rechts moest. Had gelukkig niet veel snelheid, van wege de toch al onoverzichtelijke situatie.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

nampus
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 jan 2017 19:09

nampus 01 jun 2018 17:19

nampus schreef: 01 jun 2018 07:38 M'n eerste lekke band vanochtend onderweg in iets minder dan een jaar ww verkeer.
Vervolgens de benen uit m'n lijf gefietst om de schade een beetje in te halen :D
En vanmiddag lekke band nummer twee, had het steentje dat zich langzaam door m'n buitenband gewerkt had vanochtend over het hoofd gezien :like:
Gelukkig heb ik op m'n werk altijd een bandje liggen, die had ik meegenomen voor de terugweg.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3002
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 01 jun 2018 22:09

Ondanks de redelijke weersvoorspelling vanmiddag toch in de regen naar huis..... Dan komen de Zero Nite wielen snel aan hun grenzen. Op het donkere remvlak zitten in het achterwiel na 22km al blanke strepen (net een paar weken geleden gekocht - gelukkig voor een goede prijs). Blijft een gebruikersvoorwerp natuurlijk. Remkracht kwam ik ook tekort....bij de eerste keer remmen (nou ja...remmen?....) ging ik, hup, zo de berm in..... Daarna maar met gepaste snelheid gereden.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 01 jun 2018 23:33

Gistermiddag werd het ineens noodweer, stond al in mijn fietskloffie.. 80 tot 90 mm en onweer.. vrouw opgebeld en zei kom mij maar halen.. vanavond zag het er precies zo uit op de Buienalarm app.. hetzelfde noodweer kwam er aan. Ik dacht weet je wat, ga iets eerder naar huis toe. Maar het bleef maar droog tijdens het fietsen..af en toe onderweg de Buienalarm app checken en steeds bleef ik het slechte weer voor :-) uiteindelijk thuis aangekomen na 2.16 en 80 km fietsen.. begint het toch ineens te hozen :-) vet mazzel dus. :-)

https://www.strava.com/activities/1610294757

leon1
Forum-lid
Berichten: 3002
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 04 jun 2018 13:02

Het worden weer een paar mooie fietsdagen deze week. Normaal kan ik op maandag en dinsdag niet fietsen maar de gelegenheid deed zich voor en dus ben ik vandaag op de fiets. Afgelopen week had ik op woensdag lood in de benen (dacht...komt dat nu nog van die 113km op zondag?). Dus ik was even huiverig omdat ik gisteren bijna 100km heb gereden. Maar het ging (gelukkig) erg lekker vanmorgen.
Ride bikes, not tanks!

jbams
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 19 jun 2018 13:56

Hoewel ik toch echt in een vrijwel rechte streep naar werk fiets, had ik vanochtend afwisselend wind mee en tegen. Bijzonder hoe dat kan verschillen!

Plaats reactie