Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 23 mei 2012 13:08

Hoe doen jullie dat dan met kleding en andere zaken die jullie nodig hebben (laptop, papierwerk,...) als jullie op verplaatsing spelen?
UIk zag de gele tas op de foto van de Poldertoerist maar gebruik je die dan als rugsak? Ik moest gisteravond thuis nog wat doen en had mijn laptop, lader en een aardig dikke map mee naar huis genomen zonder erbij na te denken dat ik vandaag op de racefiets wilde. Mijn rug deed echt pijn na amper 12km naar het werk fietsen, ondanks dat ik een prima rugtas met heupband heb. Ik zou me echt niet kunnen voorstellen dat ik uren met dat ding op mijn rug moet fietsen, zelfs zonder laptop!

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 23 mei 2012 13:20

Ik maak gebruik van een Deuter
Aangeschaft na een discussie een jaar terug op dit forum.
Ik stop hier mijn kleding en laptop in en zit dan al snel op bijna 5 kg.
Dit is goed vol te houden over 25 km enkele reis, vooral door het ontwerp van deze rugzak.
Een map meer of minder maakt dan weinig uit.
Rugzak zit stabiel op de rug en dat is het voornaamste.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 23 mei 2012 13:33

Heb voor 25 heen en 25 terug een rugzak van Ortlieb (fietskoerierding). Zak zelf is zwaar maar draagt comfortabel en ik heb er regelmatig mee in een soortement van Hollandse moesson mee gereden. Geen druppel. Ik stop er schoenen, broek, overhemd, onderkleding, wat toiletspullen en een baal brood in. Past prima.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 23 mei 2012 14:22

Ik heb de Ortlieb Back-roller Classic. die gebruik ik normaal als fietstas maar ik heb er een draagsysteem bij gekocht. Dat is een soort van rugzak zonder de zak waar je de fietstas aan kunt hangen en 'm zo ook als rugtas kunt gebruiken. Dat werkt echt heel prima!
normaal gesproken zitten daar mijn pak in en soms ook schoenen. In het geval van het ritje terug uit Zwolle ook nog mijn aantekeningen map, een fietspomp voor het geval dat en wat extra drinken en eten. Dat omdat ik maar 1 bidon op de fiets heb zitten.
aan het einde van de rit begon de rugzak me wel te vervelen. De vorige keer dat ik uit Zwolle naar huis fietste had ik mijn toerfiets bij me. daar hangt de tas gewoon lekker laag achterop en dat is op een dergelijke afstand toch echt wel heel veel fijner.
Ik had gedacht met de racefiets tijd te winnen, maar dat kwam toch niet uit dus de volgende keer kies ik weer voor het comfort...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 23 mei 2012 21:06

Heb een Vaude fietsrugtas. Heerlijk ding, waar nog wat lucht onderlangs kan. Weegt iets meer, kan ook een camelback in, en deze heeft een regenhoes.
Zeer comfortabele tas.
Ik heb altijd droge kleren na een douch op het werk (in de zorg)

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 24 mei 2012 06:52

Gisteren noodweer op de terugweg gehad. Ik dacht er grotendeels omheen te rijden, maar het ging weer net anders als buienradar aangaf. Ik wist niet dat hagel zo'n pijn kon doen. Gelukkig heelhuids thuis gekomen. En dat soort gevoel krijg je nou niet op je fiets computertje te zien (behalve een snel dalende luchtdruk).

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 25 mei 2012 00:32

bibske schreef:Hoe doen jullie dat dan met kleding en andere zaken die jullie nodig hebben (laptop, papierwerk,...) als jullie op verplaatsing spelen?
UIk zag de gele tas op de foto van de Poldertoerist maar gebruik je die dan als rugsak? Ik moest gisteravond thuis nog wat doen en had mijn laptop, lader en een aardig dikke map mee naar huis genomen zonder erbij na te denken dat ik vandaag op de racefiets wilde. Mijn rug deed echt pijn na amper 12km naar het werk fietsen, ondanks dat ik een prima rugtas met heupband heb. Ik zou me echt niet kunnen voorstellen dat ik uren met dat ding op mijn rug moet fietsen, zelfs zonder laptop!
tja, doe het al jaren... Vaude rugzak, zit kleding in, nette schoenen (wel licht model) en laptop (2.5k) en soms nog wat extra's zoals multoband oid. Ik rijd regelmatig stukken van 60 tot 100km met een rugzak op. Denk dat het a) kwestie is van wennen en b) goed positie van de rugzak. Ik probeer wel mijn werkgever te bewegen ook netbooks ter beschikking te stellen. die zijn 1.1kg, dat scheelt weer. Lader laat ik meestal thuis, op het werk zijn er docking stations.

foxx
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

foxx 04 jun 2012 15:09

Ik ben op zoek voor een fiets voor woon en werk verkeer Op dit moment heb ik Trek Dublin op het oog. Wat zijn de ervaringen met fietsen met aandrijfriem. Zijn er misschien betere alternatieven?

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 04 jun 2012 16:50

Een Dublin is een redelijk zware stadsfiets, prima voor niet te lange afstanden maar als je vlot wil rijden zou ik op zoek gaan naar een andere. Belt is leuk maar duur omdat je frame hiervoor ontworpen moet zijn. Trek heeft ze en tijdje gehad maar als ik me niet vergis zijn ze er niet meer bij. Verder heeft Scott de Sub en Focus ook een Belt model. Anders VSF Farrahdmanufactur T-Belt met Alfine 11 en Belt, ik heb de kettingversie. Ik vind het een topfiets, niet te zwaar maar kan wel prima een berg bagage aan dus ik kan op weg naar huis ook nog langs de supermarkt!

foxx
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

foxx 05 jun 2012 11:01

Thanks for info, ga ik even rustig bekijken.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 15 jun 2012 09:49

Natte boel vandaag... kwam maar weinig andere (ww) fietsers tegen.

Toch... Koud was het niet (gewoon korte broek) en het tempo was mooi hoog (wind in de rug) kortom ik had er wel lol in. en gelukkig wacht op kantoor dan de douche.

Fiets ziet er weer niet uit. dat is dan wel weer jammer.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 jun 2012 10:21

depoldertoerist schreef:Natte boel vandaag... kwam maar weinig andere (ww) fietsers tegen.
Ik moest om praktische reden met de auto maar erg vervelend vond ik dat niet ;)

Plaats reactie