Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 20 feb 2012 21:59

tarmackiller schreef:Vandaag voor het eerst sinds 2 weken weer met de fiets naar het werk.
Het was niet koud maar wel ontzettend glad er lag een dun laagje sneeuw.
Bijna bij een heel flauw bochtje onderuit geleden.
Gelukkig Bijna. Precies daarom vanochtend besloten om niet te fietsen. Dit zijn de meest verraderlijke ochtenden. Met het uitlaten van de honden vanochtend zag ik hier en daar wat ijsplakjes op het fietspad. Als dat binnen de bebouwde kom al zo is, dan is het meestal langs de snelweg ook niet zo goed. In tegenstelling tot vorige winters ben ik deze winter nog niet onderuit gegaan en dat wil ik eigenlijk wel zo houden. vandaar.

De temperaturen gaan nu flink omhoog, dus ik denk dat we het wel even gehad hebben!

@marcvmegroot: hoe ist nou? sterkte!

@Bibske Beterschap.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 20 feb 2012 22:13

@de poldertoerist.
Het gaat wel. De schouder doet nog pijn, de linker hand is paars en blauw maar wordt al wat groen. Duim bewegen is zeer pijnlijk. Kan het stuur nog niet erg goed vasthouden.
De heup gaat beter, kan sinds vanochtend mijn sokken weer aantrekken.
Omdat ik in het ziekenhuis werk heb ik vrijdagochtend toch even als na laten kijken. Heb inderdaad een sub-luxatie van de re schouder gehad. Verder zijn er geen breuken geconstateerd. Aangezien mijn aanwezigheid vandaag en morgen elders op prijs wordt gesteld mag ik "gelukkig" nog twee dagen met de auto.
Maar woensdag is het weer fietsdag. De laatste stijfheid moet eruit gefietst worden.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 20 feb 2012 22:25

Ik was vanochtend iets te optimistisch; het was wel glad toen ik weg fietste van huis, maar de doorgaande weg leek goed begaanbaar.... Niet dus Het opeens spekglad en mijn fiets klapte in keer onder mij weg. Stuur scheef en licht beschadigingen op het frame; dikke knie, blauwe heup (2de in 2 maanden, de eerste een klap met de ATB) en een pijnlijke pols.
laten we hopen dat de gladheid pas in december weer terugkomt.
Ik heb behoorlijk wat fietsers onderuit zien gaan plus zeker 5 auto ongelukken op het korte stukje Den Haag-Delft.
nulla tenaci invia est via

tarmackiller
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 aug 2009 21:52

tarmackiller 21 feb 2012 06:40

Het was nu zeer goed te doen nergens glad,
alleen heel veel pekel op de straat.
Vanmiddag maar me fiets schoonmaken.
Je merkt wel dat het een stuk warmer word, kom nu
meer fietsers tegen (om 5:15) dan de afgelopen
paar weken.
Cervelo S2, Specialized Tarmac pro, Kona the King

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 22 feb 2012 10:55

Jeeej, ik heb weer gefietst! Het was wel aanpoten want het lichaam was het er nog niet mee eens dat het na een week ziek zijn en niets doen opeens aan de bak moest. De laatste grote inspanning was anderhalve week geleden, 2 achtereenvolgende non-stop afdalingen van 3000m naar 1500m op de ski's :-)

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 02 mar 2012 22:42

vd week eindelijk weer eens een beetje w-w kunnen doen
Ma en Di: Op en neer naar Hoofddorp (2 x 38km)
Do: met de trein naar Scheveningen voor overleg, terug via de duinen. Beetje rugwind, ging lekker. 75km
Zondag a.s. ontwakingstocht DTC

Gebruikersavatar
goosman
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 jun 2010 17:28
Contact

Gebruikersavatar goosman 04 mar 2012 19:12

Gisterochtend, eerste keer dit jaar, weer van huis naar 't werk in Veldhoven (20 km enkel) en ook weer terug. Heerlijk fietsweer, wel veel opgebroken fietspaden (vooral bij de Hurk, daar zijn ze al vanaf eind vorige eeuw aan 't rotzooien :evil: ).
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

mathijst
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 22 feb 2009 13:42

mathijst 13 mar 2012 21:45

Sinds half februari ook weer bezig met woon werk fietsen.
Elke dag 20 kilometer heen en 20 kilometer terug, +500 hoogtemeters per dag.
Het voordeel is dat ik elke keer wel snel thuis ben...

Weer genieten en met de huidige brandstofprijzen, ook kostenbesparend.
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan

ruudbosch
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:26

ruudbosch 14 mar 2012 08:26

Gisteren een nieuwe racer besteld (cannondale caad8) om mijn hybride te vervangen. Kan niet wachten totdat hij geleverd wordt zodat ik op mijn nieuwe bike naar het werk kan fietsen!

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 14 mar 2012 10:31

Je kan goed merken dat het weer wat beter weer is, want ik heb nu weer regelmatig een wielrenner in mijn kielzog.
Ik heb daar trouwen geen bezwaar tegen. ik snap best dat het achter mij lekker uit de wind fietsen is. (ben zelf niet echt smal en met een paar tassen aan de drager nog wat breder)
Va de week was er iemand die netjes kwam melden dat hij in mijn wiel kwam zitten. En zo af en te nam hij ook over. Top! Samen reden we een erg mooi tempo! (rondom de 35 is niet gek op de hybride) toen onze wegen een andere kant uitgingen bedankte hij ook nog even. Maakt zo'n ritje toch net weer even leuker.

Vanochtend hing er ook weer iemand achter me die dat niet even liet weten. pas toen ik even moest inhouden bij een kruising kreeg ik 'm in de gaten. Ik schrik dan altijd dat er iemand zo vlak achter me zit . ik vond al dat mijn derailleur zo gek klonk. Waarom niet even zeggen dat je wil volgen? dan kan ik er ook een beetje op anticiperen (even een aanwijzing bij een obstakel bijvoorbeeld) enne... als we toch hetzelfde tempo rijden... even overnemen mag ook best hoor :-) maar hoeft niet eens, een bedankje daarentegen, wel zo vriendelijk.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 14 mar 2012 10:41

Ik vind het helemaal niets als er zo'n wielrenner achter me zit. Ze rijden altijd veel te dichtbij. Laatst had ik gewoon problemen om de hoek om te gaan omdat hij niet opzij wilde terwijl ik acht al een tijdje aan het waaien was dat ik linksaf wilde. Maar ja daar zat zijn wiel net ter hoogte van mijn achterwiel. Ik vind het niets. Zelf doe ik het ook niet veel achter iemand aan rijden.

Oh en als ik de kans krijg dan bedank ik wel altijd even dat ik achter de persoon aan heb mogen rijden. Krijg dan meestal netjes een glimlach en een handgebaar als ze dan zien waar ik op rij haahhahaha
Gr Roos

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 14 mar 2012 11:30

Heerlijk toch wat competitie onderweg?! ;-).

Mijn woon-werk verkeer is tussen Leiden en Den Haag en ik heb de hele winter doorgefietst (al dan niet op de mountainbike met winterbanden (spikes) toen het echt sneeuwde). Ik kan het iedereen aanraden, want ben beresterk de winter uitgekomen en het seizoen moet nog beginnen... Vorige week weer de mountainbike omgeruild voor de racefiets en de rit met 40 km verlengd door 's ochtends of 's avonds door de duinen via Noordwijk te rijden. Vandaag voor het eerst weer op de tijdritfiets gestapt. Kostenbesparend, effectieve tijdsbesteding, goede training en 10x meer energie dan collega's die uit hun bed de auto in rollen, tja, wat moet ik nog meer zeggen.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

Plaats reactie