Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 06 feb 2012 07:53

Gisteren (zondag) met de auto op verkenning geweest.
De eerste 5 km zijn priima. Daarna komt een stuk waar dus helemaal niets gedaan is (3 km). Vervolgens 1 km weer wat vrij maar daarna is het 7 km ijsbaan (aangereden sneeuw in de polder).
De keuze is dus gemaakt. Het wordt een paar dagen autorijden. :evil: :evil:

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 06 feb 2012 21:21

Eigenlijk best goed te doen vandaag. Fietspaden waren redelijk ijsvrij.
De woonwijk uitkomen was het meest gevaarlijk.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 06 feb 2012 22:23

Vandaag met de auto geweest. Maar wat een mooi weer. Terug naar huis via mijn fietsroute gereden.
Het is wat beter, maar nog altijd zeer gevaarlijk.
Stukken waar de sneeuw weg is waren nu waterplassen. Als dat vannacht weer opvriest op het zwarte asfalt dan is het morgenvroeg een spiegel die je niet ziet.
Dus morgen nog maar weer eens op de fiets.
Hopelijk woensdag beter.

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 feb 2012 22:51

@marcvmegroot w.s. bedoel je: morgen maar weer eens met de auto! De wens is de vader van de gedachte ;-)

Ik heb doorgaans twee fietsroutes. eigenlijk wissel ik die normaal gesproken 's morgens en 's middags af zodat ik een rondje kan fietsen. Echter... een van de routes is 100% zeker weten niet behandeld tegen gladheid. zelfs zomers staan er bordjes dat er niet aan gladheidsbestrijding wordt gedaan. het andere gedeelte was vorig jaar en het jaar daarvoor bar en boos. Dit jaar is het iets beter, maar op sommige stukken nog echt niet geweldig. Want hoewel het advies aan de gemeentes is om te vegen en vervolgens te strooien denkt men bij Zoetermeer dat vegen niet nodig is, en dan krijg je dus dit:

Afbeelding

Een heel dun spoor dat begaanbaar is, maar verder niet.op het punt van de foto lijkt het nog heel wat, maar dat is echt niet overal zo. Omdat ik vanavond wat later naar huis ging, merk je dat het spoor zelf ook aanvriest. Gelukkig had ik de MTB mee, want met mijn woonwerkfiets, weet ik uit ervaring ,is dit onbegonnen werk. Heeft ook wel te maken met het goedkope rubber dat daar op zit, maar toch.

Het toeval wil, dat ik een van de strooiers ken in Zoetermeer. iemand die een grondige hekel heeft aan fietsen en regelmatig laat blijken dat strooien van de fietspaden eigenlijk maar onzin is. .... tja, dat is wel duidelijk.

Maar eerlijk is eerlijk, het is dit jaar heel veel beter dan vorig jaar. toen was het vanaf zevenhuizen tot aan den haag zo als dit en eigenlijk nog slechter. Dus op zich valt het nog mee.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 06 feb 2012 23:28

Dat blijft nog wel even liggen met dit weer.
Bij mij op de route ziet het er dan beter uit. Netjes geveegd en gestrooid.

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 10 feb 2012 23:12

Dit lijkt ook sterk op Rijswijk; vorige jaren waren de fietspaden goed begaanbaar maar dit jaar was het bar en boos. ITT Den Haag waar het vorige jaren zeer slecht was, was er dit jaar wel iets aan de fietspaden gedaan. Rijswijk heeft de volgende truc van Den Haag geleerd: 20 meter fietspad schoonmaken en daarna helemaal niets meer. Wel een goede oefening voor het ATB'en
nulla tenaci invia est via

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 11 feb 2012 23:21

Zo lag het er tot vanmorgen in de polder waar ik door moet 5 km bij. Niets, nakkes nada aan gedaan.
De andere route is helemaal niets aan gedaan.
Heb dus totaal geen keuze gehad beste poldertoerist om alleen met de auto te gaan. Helaas krijgt de auto van Rijkswaterstaat nog steeds voorrang. Mijn echtgenote heeft wel gefietst over mijn alternatieve route om haar ouders op te zoeken, maar is na twee glijpartijen terug gelopen.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 feb 2012 23:38

@Marcvmegroot Je zou het hier http://www.fietsersbond.nl/meldpunt-gla ... estrijding" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen melden. en/of evt. kan je, je ook direct tot de provincie/rws richten soms luisteren ze. (heb ik gemerkt)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 16 feb 2012 21:49

Zo weer een paar dagen lekker naar het werk gefietst.
Alleen vanavond ging het niet zo goed op de terugweg.
Een jeugdige fietser had meer aandacht voor zijn iphone dan voor het fietspad. Die komt dus mij tegemoet en stuurt zonder te kijken (alle aandacht gericht op zijn speeltje) op mijn rijhelft. Ik roep, vloek schreeuw tier (wie kent het niet).
Kon alleen hard remmen en toch uit de kant gaan, maar raakte de trottoirband vol. Over de kop, met mijn bovenarm tegen de trottoirband, en natuurlijk veel pijn. Duizenden sorry's verder van de veroorzaker en de pijn verbijtend kon ik eindelijk mijn bovenarm ontspannen. Toen voelde ik een knapje en was de pijn weg....waarschijnlijk een kleine sub-luxatie.
Broek kapot, knie kapot, helm beschadigd (kliko) en een ongelooflijk grote zak bloed in mijn triceps. Mijn bovenarm is rechts bijna twee keer zo groot dan links, en wordt met het uur stijver. Mijn linker duimmuis is ook flink gezwollen. Kortom, marc zit in de kreukels.
Motto: Kijk altijd uit voor de jeugd met een telefoon in de hand.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 feb 2012 22:08

Lopen ze toch beetje achter Zeeland: Vandaag door centrum Amsterdam naar huis gereden vanaf mijn werk. Het lijkt wel of in Amsterdam iedereen met zijn iphone in de hand rijdt. Horen of zien niks. Voordeel is wel dat je bij allemaal op je hoede bent.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 20 feb 2012 10:13

@ marcvmegroot: nare val, veel beterschap gewenst!

Ik heb ondertussen mijn nieuwe woon-werkfiets afgelopen zaterdag opgehaald al is daarmee alles wel gezegd. De griep heeft me flink te pakken gehad waardoor ik niet eens 2 trappen op kan lopen zonder te happen naar adem. Op zaterdag redde ik het wel om een klein blokje om te fietsen om mijn nieuwe aanwinst toch even te testen maar ik kwam al hoestend en proestend weer terug bij de winkel. Toen ik gisterenavond de strooiwagens weer zag verschijnen wist ik in ieder geval dat mijn nieuwe aanwinst lekker binnen zou blijven maar omdat ik nog steeds het uithoudingsvermogen van een luiaard heb ben ik toch maar met de auto.

Wel uiterst tevreden met mijn fietsje, ziet er lekker strak uit, niet te veel poespas maar wel compleet dus met alles wat een forens nodig heeft. De houding is behoorlijk sportief, de afstelling komt dichter in de buurt van mijn racer dan van mijn MTB. Op zich niets mis mee maar het is wel even wennen tov van mijn oude beestje waarbij het eerder 10cm de andere kant op is. Het is dus wel een damesframe geworden, bewuste keuze zodat ik toch enigzins elegant met een rokje kan afstappen. Foto's volgen nog wel, dit weekend te druk gehad met ziek zijn en familiebezoek.

tarmackiller
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 aug 2009 21:52

tarmackiller 20 feb 2012 12:20

Vandaag voor het eerst sinds 2 weken weer met de fiets naar het werk.
Het was niet koud maar wel ontzettend glad er lag een dun laagje sneeuw.
Bijna bij een heel flauw bochtje onderuit geleden.
Gelukkig schijnt de zon nu lekker.
Zometeen weer naar huis
Cervelo S2, Specialized Tarmac pro, Kona the King

Plaats reactie