Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

leon1
Forum-lid
Berichten: 2965
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 26 jul 2019 10:58

Lekkere week achter de rug. Maandag in de auto naar het werk. Fiets achterin en natuurlijk kleding voor de hele week. De auto gaat vanmiddag pas mee terug naar huis. 250km in 8 ritten. Gistermiddag was wel het toppunt. 39,3 graden. Rijwind koelt niet meer en de bidon smaakt na een half uur ook niet meer fris. Kan nu wel zeggen dat ik op de warmste dag in meer dan 100 (en zelfs 200?) jaar heb gefietst. :lol:
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 26 jul 2019 23:24

Vanmiddag als werkweekafsluiting een ritje van 52 km (normaal 16 km WW). Best warm en twee bidons water was gewoon te weinig. Moest de auto ophalen bij de garage, dus het laatste stukje met de auto naar huis. Toch wel fijn ritje langs de dijken van Waterland en Edam/Volendamhttps://www.strava.com/activities/2564870465
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 06 aug 2019 14:58

Goedemiddag Iedereen,

Ik ben op zoek naar een degelijke rugzak voor mijn woon-werk verkeer. Voornamelijk zal hier een laptop en enkele stukken reservekledij in zitten. Ik gok dat een rugzak van 20l moet volstaan...

Heeft er iemand ervaring met EVOC? Ik ben mogelijks wel geïnteresseerd in dit model:
https://www.evocsports.com/products/bac ... ckline-20l
It's just a hill - Get over it

thec
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jan 2011 16:55

thec 16 aug 2019 09:47

Advies gevraagd: binnenkort start ik met een nieuwe baan. Mijn ww doe ik al lang op de fiets, maar bij de nieuwe baan moet ik iedere dag een laptop meenemen. Ik gebruik een ST1, en wil de laptop achterop vervoeren. Ik zoek een goede tas, waar naast de laptop ook ruimte is voor de overige gebruikelijke zaken. Waterdicht is natuurlijk erg fijn. Suggesties en ervaringen zijn welkom!
Niets is zeker, en zelfs dat is onzeker

hayes

hayes 20 aug 2019 15:56

Dan bedoel je effectief een fietstas? Dit soort?

Afbeelding

Geen idee of er op dit forum daar veel ervaring mee is.
Er bestaan best waterdichte rugzakken die ook stevig zijn, maar die lijken me allemaal heel erg 'bulky'.
Je ziet er dikwijls wel op Kickstarter langskomen
Afbeelding

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 20 aug 2019 18:18

Ik had is bij het merk Ortlieb gekeken, deze zijn er in meerdere maten en soorten en goed waterdicht! zitten ook goed qua bevestiging op de Fiets.

ik heb zelf op mijn Koga bij passende Koga tassen gekocht, ook waterdicht zit strak op de fiets en klik je er eenvoudig af waardoor je een schoudertas hebt.

Dennis1987
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18

Dennis1987 20 aug 2019 19:55

Ik zou ook voor Ortlieb gaan. Of voor de Brooks tassen. Die gebruik ik zelf. De Brooks zijn wel een flink stuk duurder maar hebben een mooie retro look. En ze worden door Ortlieb in Duitsland gemaakt. Heb ergens op het net gelezen dat ze kwalitatief ook iets beter waren dan de Ortliebs... maar dat kan ik zelf niet vergelijken.

100% waterdicht zijn ze wel iig. Zelfs als je de tassen onder water dompelt.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

hayes

hayes 24 aug 2019 22:19

We naderen het eindevan de zomer; De zon staat elke dag wat lager aan de horizon bij het woonwerk fietsen. Het levert wel mooie plaatjes op. Helaas voel je 's morgens de kilte al weer in de lucht hangen...

Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 24 aug 2019 22:52

Dat vind ik de komende dagen eigenlijk wel prettig....

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 26 aug 2019 16:45

Vanmorgen de eerste woon-werk van het nieuwe schooljaar gemaakt. Niet al te vroeg heen, want slechts ter voorbereiding naar school, leerlingen zijn nog een week vrij. Het was goed te doen, nog niet te warm. Terug was een ander verhaal, aan de warme kant, maar rustig aan weer naar huis gerold. Dat nog een paar keer deze week. En dan volgende week weer vroeg op voor minstens twee keer in de week woon-werk.

Doel is komend schooljaar in elk geval 2 van de 4 dagen woon-werk te doen. Op de woensdag gaat het niet in verband met eigen opleiding en zo houd ik nog een dagje speling.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 26 aug 2019 19:57

Nou collega, succes met de start volgende week!

Ik zit alweer helemaal in het ritme. Vanmiddag was het wel lastig om de klas gemotiveerd te houden (27/28 graden in mijn lokaal).

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 29 aug 2019 21:53

Dank! Ik was niet heel rouwig dat ik deze week nog geen leerlingen had met die warmte.

Bijna startklaar en dan kijken of we het nog een beetje kunnen!

Ik vond (Iets meer on-topic) vandaag overigens zelf ook de temperatuur wat aangenamer om heen en weer te pendelen naar Delft.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Plaats reactie