Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 mei 2019 08:55

OV staking vandaag, dus ook geen ponten over het Noordzeekanaal.
Maar IJtunnel wel open voor fietsers :)
Best spannend met normale fietsers en maar 1 rijstrook.
Soms 5 man breed naast elkaar, dan weer mensen die naar links komen zonder om te kijken.

Toen ik op buienradar keek had ik nog soort van hoop droog op werk aan te komen als ik wat eerder weg zou gaan.
Toen ik Amsterdam Noord in reed kwam het al met bakken uit de lucht, riviertjes over fietspaden.
Had wel regenjasje meegenomen maar was binnen paar seconde al zo doorweekt dat ik die niet meer heb aangedaan.

En 5 keer door tunnel gegaan, best leuk maar uit zelfbescherming maar gestopt voordat ik bovenop iemand zou botsen ;)

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 28 mei 2019 10:26

Vanmorgen wel een van de stevigste regenbuien ooit op mijn hoofd gehad tijdens woon-werk, maar na het douchen en een bak koffie, is het weer snel vergeten, Nu alleen hopen dat mijn kleren vanmiddag weer een beetje droog zijn.
Ach, ik zeg ook maar wat

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 28 mei 2019 12:08

Wat een verschil dan qua weer. Hier (in de buurt van Groningen) was het vanmorgen heerlijk fietsweer. Zonnetje en weinig wind. Enige nadeel is echter wel dat ik meer kilometers heb gemaakt (30km) dan ik van plan was. Vanavond fietstraining en dan is wat "reserve" hebben wel prettig (heb ik vorige week gemerkt).
Mijn Strava

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 28 mei 2019 12:21

Ja nu hadden wij een keer mazzel :-)

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 28 mei 2019 12:55

Ik stond vanmorgen te twijfelen, maar een blik op buienradar liet me toch de auto pakken. En maar goed ook want het begon al te regenen toen ik naar de auto liep en nog geen 20 min later was het een complete wolkbreuk ter hoogte van Veghel ;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 28 mei 2019 13:12

Ik had die wolkbreuk hemelsbreed 30km van Veghel. Echt veel water wat er uit kwam. Maar de conclusie wat wel weer, het ergste wat er kan gebeuren is dat je nat wordt.
Ach, ik zeg ook maar wat

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 28 mei 2019 13:41

Klopt, maar ik vind 1,5 uur in de stromende regen teveel van het goede, ik ben geen 20 meer ;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 28 mei 2019 15:31

sinds kort ook aan het woon-werk verkeer geslagen.
Enkele rit is ongeveer 50km. Raar maar waar ik ben ongeveer even snel met de auto als met de fiets :D Vooral omdat het rond Antwerpen echt een ramp is.

Nu probeer ik een keer of 2 met de fiets te gaan, vanaf de zomer vermeerderen maar dan ga ik in het weekend minder fietsen (er moet in huis ook nog wat gebeuren).

Het aantal KM hoopt wel op zo!

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 28 mei 2019 16:13

Ik hoefde niet te twijfelen vanochtend want de fiets was de enige optie. Het goot toen ik uit bed kwam en tegen de tijd dat ik mij helemaal op de regen gekleed had en weg ging, was het nagenoeg droog en dat bleef het tot ik op mijn werk was,

hayes

hayes 28 mei 2019 20:14

Ik had vandaag toch echt een dagje auto ingepland. Dan breng ik meteen wat vuile kleren mee, doe boodschappen, stop bij m'n ouders,...

Vanmorgen met de auto vertrokken in onweer en bakken water. IK fiets heel erg graag, maar daar begin ik niet aan ;)

Captainhindsight
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 aug 2018 19:05

Captainhindsight 03 jun 2019 11:48

Wat gebruiken jullie als regenkleding? Ik fiets nu een jaar lang naar mijn werk in weer en wind. In de herfst/winter gebruik ik de 4seasons kleding van futurum icm neoprene overschoenen en een cyclingaiter. Hier bleef ik altijd redelijk droog en warm in.

Maar nu het warmer wordt vind ik de kledingkeuze lastiger worden, wat gebruiken jullie met dit weer? Ik krijg mijn kleding onder werktijd niet droog als het helemaal doorweekt is. Met name de fietsschoenen / bibshort krijg ik niet goed droog binnen werktijd.

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 03 jun 2019 13:11

Je kan een tweede setje op het werk laten liggen of gewoon 's ochtends meenemen?
Heb zelf nauwelijks ervaring met nat regenen in deze tijd van het jaar en daarnaast krijg ik mijn kleding wel weer droog. En als dat niet 100 % lukt, mwa so what?
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Plaats reactie