Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 16 jan 2019 10:26

klaastuin schreef: 16 jan 2019 10:02 Blijf je dan ook 35 gemiddeld fietsen RVV?
Snelheid is altijd ondergeschikt aan fietsplezier. Maar maakt wel deel uit van het fietsen. Op de MTB door de sneeuw komen weer andere aspecten naar boven :-)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 jan 2019 10:40

Waarom zou je een andere fiets nemen als het sneeuwt?
Ik fiets al jaren gewoon met de racert door de winter, ook als er sneeuw ligt.
Van de keren dat ik gevallen ben is dat nog nooit door sneeuw geweest.
(klinkt mij meer als excuus om een extra fiets te kopen. ;) )

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 16 jan 2019 10:48

Dapper, ik heb alleen een racert, maar stel dat het nu gaat sneeuwen (wat ik persoonlijk nog betwijfel als ik naar de voorspellingen kijk) laat ik die denk ik maar staan. Heb alleen geen fiets alternatief. Aan de andere kant denk ik dat als je het rustig aan doet vast ook wel te doen moet zijn. Kou en droog vind ik wel best. Kou en een zonnetje ook heerlijk, alleen zowel heen als terug is er geen zon op het moment.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 16 jan 2019 11:05

Ik kan grotendeels onverhard naar m'n werk fietsen. In geval van gladheid pak ik gewoon het naastgelegen zandpad. :D Maar er wordt toch niet daadwerkelijk sneeuw voorspelt voor de komende tijd?

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 16 jan 2019 12:21

Die wind mag wel eens gaan liggen dan. Het was dan nog zo'n kop/zijwind die net genoeg zal gedraaid zijn vanavond om weer kop/zijwind te zijn. Maar nog altijd beter dan de trein!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 16 jan 2019 15:17

Theo V schreef: 16 jan 2019 10:40 Waarom zou je een andere fiets nemen als het sneeuwt?
Ik fiets al jaren gewoon met de racert door de winter, ook als er sneeuw ligt.
Van de keren dat ik gevallen ben is dat nog nooit door sneeuw geweest.
(klinkt mij meer als excuus om een extra fiets te kopen. ;) )
Kan prima maar het leuke vind ik dan weer dat je wat kan “spelen” op de MTB in de sneeuw. Op een racer met 25 mm bandjes rij je met samengeknepen billen :-) (ik dan)

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 16 jan 2019 19:35

Ik ben in de vorige winter vlak na een bocht onderuit gegaan op een plak ijs met minimale snelheid. Ben daardoor wel voorzichtig geworden. Maar ik heb maar een fiets. Dus dat is deksels goed uitkijken.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5106
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 jan 2019 21:17

Op racefiets kan het prima, maar in bochten is het toch voorzichtig aan doen, zeker als het donker is.
Merk je ook met nat weer.
Sinds ik vorig jaar de gravelbike heb opgebouwd met brede banden pak ik die vaak als het wat kouder/nat is.
Erg prettig om gewoon lekker vol gas door de bochten te gaan en ook prettig dat ik zo'n 20w extra moet trappen om zelfde snelheid als racefiets te halen.
Met kouder weer blijf je dan toch sneller warm zonder meteen erg hard te moeten gaan.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 17 jan 2019 08:05

DDX schreef: 16 jan 2019 21:17 Op racefiets kan het prima, maar in bochten is het toch voorzichtig aan doen, zeker als het donker is.
Merk je ook met nat weer.
Sinds ik vorig jaar de gravelbike heb opgebouwd met brede banden pak ik die vaak als het wat kouder/nat is.
Erg prettig om gewoon lekker vol gas door de bochten te gaan en ook prettig dat ik zo'n 20w extra moet trappen om zelfde snelheid als racefiets te halen.
Met kouder weer blijf je dan toch sneller warm zonder meteen erg hard te moeten gaan.
Precies!

Ik rijd sinds september dagelijks 40 km ww-verkeer met mijn Kona Rove NRB DL. Hier zitten 47c banden op. Ik vond ze in het begin erg breed, maar zou momenteel niet meer willen wisselen eerlijk gezegd.
Ik heb de banden tubeless gemonteerd. De banden zijn enorm comfortabel.

Verder heb ik een bagagedrager en spatborden gemonteerd.

Ik kan zo'n 'configuratie' eigenlijk iedereen aanraden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 17 jan 2019 09:53

DDX schreef: 16 jan 2019 21:17 Op racefiets kan het prima, maar in bochten is het toch voorzichtig aan doen, zeker als het donker is.
Merk je ook met nat weer.
Sinds ik vorig jaar de gravelbike heb opgebouwd met brede banden pak ik die vaak als het wat kouder/nat is.
Erg prettig om gewoon lekker vol gas door de bochten te gaan en ook prettig dat ik zo'n 20w extra moet trappen om zelfde snelheid als racefiets te halen.
Met kouder weer blijf je dan toch sneller warm zonder meteen erg hard te moeten gaan.
Met een racefiets kun je ook prima hard door de bochten als het wat natter/gladder is. Je moet alleen zorgen dat je wat minder schuin hangt, waardoor de kans van onderuit schuiven kleiner is. Scheelt ook als je wat techniek hebt waardoor je een toch schuivende fiets kan corrigeren, waardoor je min of meer driftend de bocht uit komt :lol:
Mijn Strava

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 jan 2019 11:00

:mrgreen: Mijn winterfiets

Afbeelding

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 17 jan 2019 11:34

Dat was me ff vies weer vanochtend vroeg. Hagel en hozen en harde wind!
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Plaats reactie