Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 nov 2018 11:14

Doe mij maar de kou van afgelopen dagen, vandaag warmer maar nat.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 28 nov 2018 12:26

Ik ben vanmorgen nog wel droog op mijn werk gekomen, vanmiddag zie ik wel weer, maar een beetje motregen vind ik niet zo erg,

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 30 nov 2018 13:41

kick up:
vandaag met nieuwe BBB slimguard spatbordjes gereden.
-voor(lange zijde) is enkele centimeters korter dan de SKS raceblade long. (voorlopig toch droge schoenen)
-de beugels die bij de rem geplaats worden zijn duidelijk sterker en langer dan de SKSs.
-de korte zijde (achter) is vrijlang met een bandje om je frame (deze moest wel op lengte gezaagd worden)
dus voorzichtig tevreden.

ik heb nu al een behoorlijk lijstje gehad, met intensief gebruik 150km/week 7jaar:
-SKS raceblade long (voor lang genoeg, de korte zijdes trillen en beschadigen vork/frame)
-3x SKS bluemels olympic racer ( voor was te kort, achter breekt na 1seizoen, kan ze op een lefty monteren)
-SKS raceblade pro (beschadigen op de vorkpoten, voor was te kort)
-crud roadracer mk2 (loopt rap aan ook op 23mm, beschadigen de vorkpoten)

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 04 dec 2018 08:37

Van mij mag de temperatuur wel weer omlaag en wat minder neerslag. Gisteren binnen 2 minuten al doorweekt (wel een goede test voor mijn winterschoenen/cycling gaiter combinatie (geslaagd!)) en vanmorgen ook weer nat. Ik had gedacht dat vandaag beter zou zijn qua weer, maar dat kwam niet helemaal uit. Gelukkig is het volgende week, als het goed is, weer kouder (en minder neerslag).
Mijn Strava

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 04 dec 2018 09:02

Hier vanmorgen droog, maar ik had me gekleed op de 6/7 graden die buienradar gisteren aangaf. Met een temperatuur van net boven het vriespunt was het een stuk kouder dan verwacht...

Als ik dan mijn voorkeur voor het weer mag doorgeven: een graad of 20 en droog graag.

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 04 dec 2018 23:17

20 graden en droog is niet helemaal realistisch... Gelukkig hebben we het qua weer ook gewoon niet voor het zeggen ;-)

Ik had het vanmorgen rond 06.15 uur droog, de wegen waren wel aardig nat nog hier in het oosten. Maar heerlijk fris fietsweer met weinig wind. Helaas gooide een leeglopende achterband van mijn MTB de laatste 7 kilometer een beetje roet in het eten, maar gelukkig kon ik nog wel doorrijden tot op het werk. In de middag had ik mooi even de tijd en rust om even te wisselen. Vóór komende rit komt er een mooie nieuwe RR buitenband op, mag ook wel na een kilometer of 9000,

Morgen door omstandigheden jammer genoeg met de auto, hoewel dat soms ook best fijn is :roll: .

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 dec 2018 16:26

Vandaag is wel heel dramatisch met de hoeveelheid regen en wind.
Naja lekker op de gravelbike en niet via een omweg dan maar 😎

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 07 dec 2018 22:52

Vandaag bij uitzondering met de auto, zodat ik met een half dagje vrij, vanmiddag direct naar mijn zoon kon om een stukje badkamer te betegelen. Ik vond met de auto niet erg......
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 08 dec 2018 00:01

Vandaag voor de laatste keer op de fiets naar mijn huidige werkplek. Het was wel erg vochtig ;-).

Volgende week past het niet in de agenda, dan 2 weken vakantie en in het nieuwe jaar heb ik een nieuwe werkplek. Ga van 50km enkel naar 25km enkel (kortste weg) dus verwacht vanaf dan nog veel vaker te fietsen. :like:

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 15 dec 2018 10:31

Door wisseling baan en aankoop huis dit jaar nauwelijks tijd gehad om te fietsen, laat staan te woon-werken, maar de steeds toenemende files op mijn woon-werkroute hebben mij in elk geval toch weer in ieder geval twee dagen per week op de fiets gekregen.
De dinsdag en de donderdag probeer ik te fietsen. In vergelijking met mijn vorige werk geeft het wel iets meer logistieke uitdaging, waar ik eerste bij de ambulance werkte met natuurlijk al mijn kleding op de zaak, werk ik nu als meester binnen het basisonderwijs. Gelukkig hebben we wel een eigen gymzaal met bijhorende douchegelegenheid. Ik heb een stapeltje kleding in mijn eigen magazijn. Ideaal dus, en het eindelijk weer fietsen (enkele reis zo'n 20 kilometer) doet wel goed! Minder reistijd dan in de auto op de terugweg. Het is alleen wat frissig..
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 16 dec 2018 11:40

Ah, leuk, een collega!

Ik werk inmiddels al 25 jaar in het onderwijs. De laatste 18 jaar fiets ik ook zo’n 20 km enkele reis. Wel iedere dag, want ik heb geen auto.

Welke groep heb je als ik vragen mag?
Ik werk zelf met de groepen 4, 5 en 6 (combinatiegroep).

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 16 dec 2018 12:28

Ik ben zij-instromer, wel een bijzondere, want tijdens het werk op de ambu al 2,5 jaar pabo in de deeltijd gedaan. Dus moet nog een klein beetje opleiding afronden. Vandaar ook de extra drukte. Ik sta 3 dagen groep 8, 1 dag ambulant en in het kader van de opleiding loop ik nog 1 dag stage in groep 3. Op termijn wil ik wel gewoon alle dagen fietsen.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Plaats reactie