Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 19 jun 2018 14:22

Ik had vanmorgen het idee om eens met de CX te gaan. Beetje verhard, wat veldwegen en de klim langs de autoweg richting de beitel (Heerlen). Wat een steil pokkeding, dwars door de brandnetels. In ieder geval heb ik een alternatieve terugweg ontdekt, heen is dit niet echt lekker aankomen met een 36x28, 32mm bandjes en losliggende keien.

Maaaaar wel eindelijk weer eens op spierkracht naar werk en straks proberen om een paar uurtjes te gaan crossen door de velden. :-)

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 19 jun 2018 15:02

Bospaadje schreef: 19 jun 2018 14:22 wat veldwegen en de klim langs de autoweg richting de beitel (Heerlen). Wat een steil pokkeding, dwars door de brandnetels. In ieder geval heb ik een alternatieve terugweg ontdekt, heen is dit niet echt lekker aankomen met een 36x28, 32mm bandjes en losliggende keien.
Bedoel je rechts van de a76 omhoog? Die is inderdaad met een crosser wat technisch.
Exact aan de andere kant van de snelweg omhoog, dus even onder tunnel door en dan direct rechts is een stuk prettiger met de crosser
En als je onder tunnel door de verharde weg volgt en rechts omhoog aanhoudt richting benzenrade en die weg volgt tot in de kern, kun je ter hoogte van het kapelletje een smal weggetje rechtsaf pakken, dan begin je wat vlakker aan de zelfde klim en kom je halverwege weer op het zelfde pad uit dat je direct rechts na de tunnel kunt nemen

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 19 jun 2018 21:56

Klopt, die aan de andere kant reed ik normaal omhoog/omlaag, dacht nu eens de andere kant te nemen, had ik beter naar huis kunnen doen, maar uiteindelijk wel boven gekomen. Vanmiddag MTB Nuth Voerendaal 93% gedaan. Veel brandnetels tegen gekomen en bij genhout laag er een forse boom over een holle weg. Wel lekker fietsweer

leon1
Forum-lid
Berichten: 2983
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 22 jun 2018 08:02

Lekker windje vandaag. Dat wordt vanmiddag als een speer naar huis met de wind in de rug (althans voor het grootste deel).
Ride bikes, not tanks!

hayes

hayes 22 jun 2018 23:03

Vanmiddag aan 36-38 naar huis aan het rijden (lekker noordenwindje duwde me naar huis), wordt ik plots ingehaald door een dame rechtop op haar fiets.

Even een WTF momentje.

Ok, elektrische fiets.
Een seconde later: ok, een speed pedelec.
Maar die grijns hoefde echt niet mevrouw ;) :lol:

leon1
Forum-lid
Berichten: 2983
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 jun 2018 09:40

Nog 1 ritje naar huis vanmiddag en dan heb ik vanaf woensdag in totaal 200km gereden. Laat de zomer nog maar even blijven! Het gaat wel lekker zo.
Ride bikes, not tanks!

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 29 jun 2018 09:48

Ik ben deze week ook iedere dag op de fiets gaan werken. Volgens mij pas de 2e week sinds ik hier werk, waar ik 5 dagen woon werk op fiets heb gedaan. :-).

Ma-Wo op ebike
Do-Vr op racefiets

Het is wel passen en meten om kinderen op tijd op school te krijgen, maar met de ebike + kinderzitje en wat verschoven werktijden is dit wel te doen. Do-Vr is de vrouw thuis, dus dan kan ik op racefiets gaan. Gisteren met een omweg van 95km naar huis gefietst ;-)

Leonos
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2015 14:08

Leonos 29 jun 2018 13:55

Bospaadje schreef: 29 jun 2018 09:48 Ik ben deze week ook iedere dag op de fiets gaan werken. Volgens mij pas de 2e week sinds ik hier werk, waar ik 5 dagen woon werk op fiets heb gedaan. :-).

Ma-Wo op ebike
Do-Vr op racefiets

Het is wel passen en meten om kinderen op tijd op school te krijgen, maar met de ebike + kinderzitje en wat verschoven werktijden is dit wel te doen. Do-Vr is de vrouw thuis, dus dan kan ik op racefiets gaan. Gisteren met een omweg van 95km naar huis gefietst ;-)
Ebike telt niet he.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 29 jun 2018 15:19

Ik zou ook liever met de racefiets gaan, maar dat is inherent aan douchen en dat past niet in mijn schema. Noodzakelijk kwaad :-)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 29 jun 2018 19:33

Bospaadje schreef: 29 jun 2018 15:19 Ik zou ook liever met de racefiets gaan, maar dat is inherent aan douchen en dat past niet in mijn schema. Noodzakelijk kwaad :-)
:?: :shock: Dan ga je toch een kwartiertje eerder weg?

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 30 jun 2018 00:51

Helaas kom ik dan een kwartier te vroeg op de basisschool aan een niet ik alsnog een kwartier wachten. Maar ik vind het overigens ook niet zo erg. 15km op ebike is beter dan 15km in auto.

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 05 jul 2018 12:26

Vorige week ook voor 1e x op de fiets naar het werk. ICT-er en ja ook regelmatig buitendienst, dus dan is het niet mogelijk want dan heb ik de auto echt nodig.

Door wat aanpassingen binnen onze werkzaamheden (andere verdeling onder de collega's) zitten er tegenwoordig dus ook kantoordagen ingepland. Voordeel - fietsen !!

Nadeel is geen douche (zweet al naar paar minuten inspanning) maar toch handdoek mee, Kraan en zo verfrissen werkt ook goed.

Enkele reis is rond de 19 km.. goed begin vd dag zullen we maar zeggen. Wel weer even wennen want fietsen was behoorlijk ingezakt door allerlei omstandigheden. Hoop nu in ieder geval 2 á 3 dgn per week op de fiets naar het werk te kunnen gaan en zo weer op te bouwen ook. .
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Plaats reactie