Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 26 mei 2018 13:45

En je mag elke maand naar de fietsenmaker omdat de motor het niet meer doet van de kalkhoff. Die Impulse dingen zijn echt slecht
Gr Roos

hayes

hayes 27 mei 2018 10:48

Een collega is inderdaad al aan de 5de motor in 1 jaar tijd toe met haar Kalkhoff.
Als we de fiets kopen krijgen we 30% korting. Voor dit model nog een 3000 euro. Maar de fiets is ver van in nieuwstaat. De hele bovenbuis is bv met zwarte duct tape omwikkeld.

hayes

hayes 28 mei 2018 20:16

Update :D

Motor vanmorgen 1 maal uitgevallen. Snel weer aan de praat gekregen.
Motor op de rit terug naar huis 5 keer uitgevallen. Telkens wel weer na een minuutje aan de praat gekregen.
Een collega is niet thuis geraakt vanavond. Motor gaf helemaal de geest.
De coördinator die deze actie opvolgt, gaf een paar redenen wat we zouden kunnen verkeerd gedaan hebben. Dan toch maar zelf met nog een andere fiets gereden. Idem dito...

Drie fietsen. Drie probleemfietsen...
En die kosten nieuw zowat 4000 euro :shock:

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 28 mei 2018 20:28

Tja... :)
Soms zijn ervaringen uit het verleden wel garantie voor de toekomst
Gr Roos

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 28 mei 2018 22:59

Vanmorgen met een omweg naar het werk gereden, 33 km totaal (16 km normaal). Een omweg maak ik wel vaker, maar bijna alleen maar 's middags op weg naar huis. Maar met dit weer was het verrukkelijk om te doen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 28 mei 2018 23:22

Frappant dat vertegenwoordigers van een product bij falen altijd de schuld leggen bij de klant en nooit toegeven dat het product niet voldoet.

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 29 mei 2018 07:57

Mijn vrouw zoekt een electrische fiets om woon werk verkeer te doen - 25km enkel. Wat zijn de betere fietsen/batterijen? Ze zou ook wel eens graag 100km rijden met bekrachtiging, dus moet wel effe meekunnen die batterij. Ze houdt niet van een kromme sportieve houding, eerder rechtop ziten.

Eddy Merckx
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27

Eddy Merckx 29 mei 2018 09:16

Ik ben deze ochtend in het woonwerkverkeer gevallen, carbon fiets <6 maand out, frame is total loss. Het is helemaal mijn eigen schuld, kan ik hiervoor de verzekering van mijn werkgever aanspreken?

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 29 mei 2018 10:09

@Eddy Merckx

Dat lijkt me niet logisch, tenzij je werkgever je verplicht heeft om op de fiets naar het werk te komen, of je op het werkterrein gevallen bent over iets wat je de werkgever zou kunnen aanrekenen. Hoe vervelend ook, dit lijkt mij iets wat voor eigen rekening komt. Sterkte iig. Hopelijk is alleen je frame total loss en ben je zelf nog enigzins heel.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

leon1
Forum-lid
Berichten: 2977
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 mei 2018 10:22

In april ook dan eindelijk begonnen met het fietsen naar het werk. Daar praat ik al ...jaren... over maar nu dan echt opgepakt. Ik rijd wel alleen als het droog is. En buiten heen en weer kan het zo zijn dat ik de fiets in de auto gooi en op het werk laat staan en een dag later weer meeneem. Gelukkig kan ik douchen op het werk en ik moet sowieso twee dagen p/w met de auto. Op die dagen neem ik dan al mijn kleding etc. mee zodat ik dat niet mee hoef te slepen op de fiets.

Deur tot deur is 22km maar ik maak graag nog een ommetje erbij zodat ik 35 heen doe en idealiter 35 terug. Onder mindere omstandigheden (veel wind of kans op een plensbui) neem ik terug de snelste route.

Mijn zwager heeft zo'n pedelec en daar heb ik ook naar gekeken maar ik moet zeggen dat zelf trappen toch prima te doen is. Voordeel is als ik 70km op een dag rijd dat ik 's avonds lekker thuis ben!

Ik merk nu in anderhalve maand dat ik al een aantal kilo's kwijt ben en ook een stuk sterker ben. Daarnaast spaar ik de kilometers en benzine van de auto en sta ik niet in de file. Dit mes snijdt aan veel meer kanten dan twee! Niet dat ik nu geld over houd.....al het geld dat ik niet naar Shell breng zit tot op heden in upgrades van de fiets en kleding. Zaken waar ik voorheen mee kon leven 'moeten' nu ineens beter. Nieuwe kabels en een mooier lichter wielsetje en dat soort dingen.

Nadeel is dat het woon-werkverkeer wel opletten is. Verkeer is wat agressiever dan in de avond of weekeinde. Maar goed, dat is met de auto ook zo hetzij dat je op de fiets natuurlijk wel kwetsbaar bent. Heb ondertussen al verschillende malen onder een auto kunnen liggen hetzij dat ik het zie aankomen.

Ik hoop nu op een mooie en droge zomer!
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 29 mei 2018 10:44

Wat een ergenis dat die motoren allemaal kapot gaan.. en terecht natuurlijk :evilgrin:

jbams
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 29 mei 2018 12:37

Vanochtend vroeg heerlijk weer en windje mee. Ik vrees enigzins voor de terugweg als het heet + wind tegen is, dan kan 40KM toch ineens lang zijn :-).

Plaats reactie