Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

hayes

hayes 01 jun 2017 20:12

Pff, bewogen ritje daarnet.

Die mega bult in het jaagpad langs de Lovaart, die volgens Agentschap Waterwegen en Zeekanaal geen enkel probleem vormt, en waar er ondanks herhaaldelijk mailen 'geen fluit' aan veranderd is, heeft er daarnet voor gezorgd dat de mijnheer voor me knal op z'n gezicht viel en minuten buiten bewustzijn was. Hij regeerde totaal niet en was aan het 'snurken' en bleeg pal op z'n gezicht liggen. Wat de verdere schade binnenin is, kan ik niet inschatten maar zo'n grote bult en bloeduitstorting heb ik nog nooit gezien. De fietser achter hem mag een paar bouten in z'n sleutelbeen verwachten. Gelukkig waren twee medefietsers van de sleutelbeen-man verplegers. Ambulance gebeld en

Maar verder is die bult geen enkel probleem...

Daar word ik behoorlijk pissig van :-(

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 01 jun 2017 21:29

Hoop dat de slachtoffers de wegbeheerders aanklagen voor nalatigheid .
Zeker als hayes hier over een klacht heeft ingedient

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 04 jun 2017 18:51

Klinkt niet goed, ga altijd harder rijden bij dit soort meldingen (ambu broeder), tenminste, op basis van deze melding kan er wel hoger ingezet worden.
Vandaag mijn directe collega op de heenweg voor het eerst opgehaald, betekent voor mij 15 km extra, maar dat was prima! Met name omdat zijn tempo nog niet superhoog ligt. Alleen die wind hè...
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jun 2017 19:25

Ik begrijp wel dat je wat harder gaat rijden bij een melding als je eerst je collega nog moet ophalen ;-)
Less is bore

hayes

hayes 04 jun 2017 20:20

Al contact gehad met onze burgemeester. Hijzelf heeft contact gehad met een ingenieur van Waterwegen en Zeekanaal en de bult zou nu eerstdaags aangepakt worden. Intussen zet de stad waarschuwingsborden.

Vernomen dat de man een hersenbloeding had, maar al aan de beterhand is. De andere heeft inderdaad z'n sleutelbeen gebroken.

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 05 jun 2017 10:52

@daniël :D :D :D In dit geval uiteraard op de fiets, maar zo'n 20 jaar geleden hadden we nog wel diensten waar de chauffeur de auto mee had en als je dan een melding had ging je eerst de pleeg halen. Met een beetje pech zag je als patient dan eerst de ambulance met alleen de chauffeur langs komen en kwam die ambu dan later volledig bemand terug..
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 07 jun 2017 17:27

het was wel slalommen gisteren.
Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

hayes

hayes 08 jun 2017 11:49

Vanmorgen ook nog. De bermen langs het jaagpad waren vorige week gemaaid. Men laat het gras liggen om te drogen. Na twee onstuimige dagen ligt dat gras nu dus mee rop het jaagpad dan ernaast. Vooral gevaarlijk omdat je geen putten, bulten en scheuren meer ziet.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 jun 2017 18:34

Vanmorgen heerlijk, nauwelijks wind en al snel prima temperatuur. Vinger in de neus werk.
Terug was een ander paar mouwen: 50km zeer stevige wind tegen. Ik ben blij dat ik thuis ben en ons gezin heeft een dag vrij in de mantelzorg agenda dus met e vermoeide beentje lekker naar een restaurantje sjokken.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 16 jun 2017 06:59

Top weekje deze week. Het bevalt me zo goed dat ik bijna elke rit weer terug naar huis met een omweg heb gemaakt. Zometeen opstappen voor rit 5 deze week. Vanmiddag zie ik ook weer kans voor een mooi ommetje. Denk daarmee deze week boven de 250 km uit te komen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 16 jun 2017 08:49

Nog 2 dagen woon werk fietsen en ben ik er lekker vanaf voor een paar weken :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jun 2017 09:11

Niet normaal wat een lekker weer. Het is dat ik zo projectoverleg heb anders was ik zo de doorgefietst naar de Veluwe :idea:

Met dit weer doen die ouwe benen het zo geweldig goed. Echt bizar hoe dat verschil is met 10 graden en oosten wind. Ik vind het ook heerlijk als ik minimalistisch gekleed kan sporten. Geen sokken, geen ondershirt, geen petje, geen handschoen.
Nou de koffie zit erin maar ik kijk nu al uit naar de terugreis :mrgreen:

Plaats reactie