Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 18 jan 2017 06:42

Fietsen in deze kou is prima te doen, maar je aan- en uitkleden kost zoveel tijd met al die extra kledingstukken :roll:
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 18 jan 2017 10:10

Inderdaad ja, en ik had toch behoorlijk bevroren vingers vanmorgen, dus dan duurt het ook extra lang voor je die rot ritsjes van je overschoenen los hebt ;)

Toen ik die bulk kleding na het douchen in m'n kluisje aan het stouwen was, keek ik wel weer erg uit naar de lente, gewoon een shirtje, broek en een paar sokken, lekker compact en lekker vlug!

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 18 jan 2017 11:01

Ik heb gisteren met hele dunne decathlon (binnen) handschoenen gereden, in mijn columbia ski handschoenen. Ik heb geen last gehad van (pijnlijke) koude vingers.
Helaas wel koude tenen, zat net tegen het pijnlijke aan. Na 2 u fietsen.
Ik had mijn wintersokken aan (goedkope decathlon) en mijn shimano winter(mtb) schoenen. Waar ik al onder de zool een aantal lagen alu folie heb aangebracht.
Heeft iemand ervaring met een laagje alu folie over de tenen te vouwen als extra isolator (over de sok en dan zo in de schoen steken)?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 18 jan 2017 11:11

Vanochtend als een ijslollie van de fiets gestapt.
Door de mist en de vrieskou was ik bedekt met een laag rijp.

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 18 jan 2017 11:13

@Theo: bij mij stond de rijp in m'n (stoppel)baard

@Bospaadje: voor de tenen biedt bij mij neopreen overschoenen uitstekend uitkomst!

i-mac

i-mac 18 jan 2017 11:35

Bospaadje schreef:Ik heb gisteren met hele dunne decathlon (binnen) handschoenen gereden, in mijn columbia ski handschoenen. Ik heb geen last gehad van (pijnlijke) koude vingers.
Helaas wel koude tenen, zat net tegen het pijnlijke aan. Na 2 u fietsen.
Ik had mijn wintersokken aan (goedkope decathlon) en mijn shimano winter(mtb) schoenen. Waar ik al onder de zool een aantal lagen alu folie heb aangebracht.
Heeft iemand ervaring met een laagje alu folie over de tenen te vouwen als extra isolator (over de sok en dan zo in de schoen steken)?
Kijk in de Decathlon eens voor de zijden onder handschoen en sokken van wedze.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 18 jan 2017 11:54

i-mac schreef:Wordt bibberen straks. -5° ... Gelukkig is het "maar" 6,56km naar het werk :-)
Balen, heb je je net warmgetrapt, ben je er al :P

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 jan 2017 14:09

Eergisteren maakte ik wel iets aparts mee.. iemand op een e bike die mij in het wiel bleef rijden (ik zat op de MTB) toen riep tegen die vent, "en een motortje en wieltjeszuiger zijn" ttsss van schaamte liet hij zich snel afzakken :-)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 jan 2017 14:13

Goed koud vanmorgen, dacht dat ze het er gisteren bij journaal over hadden dat de kou nu wel over was.
Toch - 7.5 gezien op de garmin.
Maar wel erg lekker fietsweertje, genieten van omgeving zo :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 19 jan 2017 14:40

Gisteren tijdens de werk-woon rit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knaljaas
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2017 13:37
Locatie: West-Vlaanderen

Knaljaas 19 jan 2017 15:30

Vandaag mijn eerste woon-werk-rit van het jaar gemaakt (+- 19km enkele rit). Ik was al een aantal dagen aan het verlangen, maar wegens een aantal professionele verplaatsingen deed de gelegenheid zich nog niet eerder voor.
Vandaag dus toch eindelijk kunnen fietsen. Ik was op voorhand wat nerveus voor de koude, maar dat bleek onterecht. Met voldoende laagjes kledij had ik al snel (te?) warm. Echt zalig fietsweer, geen zuchtje wind... Een mooi begin van het jaar :-)

hayes

hayes 19 jan 2017 20:55

Super mooie foto's! :winkthumb: :winkthumb:

Laagjes doen het hem inderdaad. En toch probeer ik zo min mogelijk stil te staan. Stond vanmorgen een minuutje of 4 aan de overweg te wachten. Toen ik weer vertrok had ik koud, koud koud.

Maar de mooie plaatjes onderweg maken dat snel weer goed. Vanavond op weg naar huis toch heel even een ommetje gemaakt om dit plaatje vast te leggen.

Afbeelding

Plaats reactie