Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Route

Rick13
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 feb 2016 23:33

Rick13 19 mei 2020 21:24

Ik wil binnenkort van IJmuiden naar putten fietsen.
Nu fiets ik altijd dezelfde routes i.v.m. mijn richtingsgevoel.
Weet iemand een leuke route?
Of hoe kan ik een route maken?
En hoe krijg ik deze route op mijn Wahoo bolt?
Alvast bedankt voor de tips. :D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2020 21:51

Ik gebruik hiervoor de routeplanner van de Fietsersbond. Algoritme racefietsroute en vermijd pondjes en onverhard. Twee adressen of postcodes inkloppen en klaar.

Gpx file kun je vervolgens downloaden. Voor de Wahoo Bolt wel zorgen dat dit in 1 bestand gebeurt (standaardinstelling is 3, geen idee waarom).

De GPX vervolgens inladen in je companion app en je stuurt m zo naar je Bolt. Kind kan de was doen.

jelgervandermeer
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 01:20

jelgervandermeer 19 mei 2020 23:00

Google maps en Streetview zijn je vrienden in deze.

Als ik van A naar B wil dan laat ik in een routeplanner (.b.v Strava of Komoot) een route plannen op basis van begin- en eindpunt en die pas ik dan aan op wat voor wegen ik op Google Maps en Streetview aantref tussen beide punten. Hierbij kies ik altijd de rustige kleine wegen uit.

Routes gemaakt in Strava en Komoot worden automatisch gesynchroniseerd op je companion app van Wahoo. Vanuit je companion app is het dan een kwestie van selecteren wanneer je fietscomputer verbonden is met je app.

Vanuit Ijmuiden naar Putten heb je mbt Amsterdam twee opties: 1) door WestPoort en Amsterdam of 2) om Amsterdam heen. WestPoort is een lelijk gebied (als je van natuur houdt) en Amsterdam blijft altijd wel druk, ook nu er geen toeristen zijn. Als je niet om Amsterdam heen wilt (via de zuidkant) dan kan je overwegen de pont bij Buitenhuizen te nemen en dan langs de dijk naar Zaandam te rijden, daar Amsterdam Noord in (goede brede fietspaden vanuit Zaandam) en dan bij Schellingwoude de brug te pakken richting Muiden. Scheelt dat je dan niet door het centrum hoeft.

Rick13
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 feb 2016 23:33

Rick13 20 mei 2020 00:03

Ik ben zeker een liefhebber van natuur.
De route via pond buitenhuizen spreekt mij erg aan.
Zou je voor mij deze route willen maken?

Rick13
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 feb 2016 23:33

Rick13 20 mei 2020 00:04

Bedankt alvast voor het meedenken

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 26 mei 2020 22:13

Niets is zo leuk als zelf je route maken... Is de helft van je voorpret.

Als je een lidmaatschap van Strava hebt, kan je Strava Route builder gebruiken. Anders Komoot of de routeplanner van de fietsersbond.
WiND 56 - 2020

Rick13
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 feb 2016 23:33

Rick13 27 mei 2020 18:15

Ik heb (nog) geen betaald Strava account.

Ik begrijp dat het erg leuk is om je eigen routes te maken/uit te stippelen.

Echter weet ik niet welke fietspaden handig zijn.

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 27 mei 2020 20:40

Dat is het leuke (en makkelijke) van een routebouwer; die stuurt je over allerlei paden. Je kan eventueel met Streetview even ter plekke kijken wat voor soort weg het is.

Mijn uitgangspunt is dat ik de paden langs N-wegen probeer te mijden. Dat kan niet altijd, maar wel vaak. Dan heb je veel leukere, kleinere weggetjes te pakken. Een route bouwen is heel leuk, als je 'm daarna ook zelf gaat fietsen. En juist door hem voor te bereiden heb je ook de 'voorpret', nog meer plezier.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 mei 2020 21:55

Met judise.nl kan je eenvoudig routes maken,gewoon proberen en daarna hier vragen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

the_ur
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 aug 2013 23:23

the_ur 28 mei 2020 06:46

brouter.de/brouter-web is ook aardig als alternatief. Je kunt met adressen/plaatsen verbinden, maar ook tussendoor punten zetten, 'No go areas' tekenen, type route aangeven (bijv. fastbike) en je krijgt na het tekenenen de mogelijkheid 3 alternatieven te kiezen.

dream
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 28 mei 2020 08:04

Ik fiets de route regelmatig van velserbroek naar Putten. de optie door amsterdam en dan door de polder langs het water is het meest direct maar ook niet zo fijn om te rijden. tot amsterdam noord druk verkeer en de polder is met veel wind ook niet altijd fijn.
Alternatief wat iets langer is maar mooier is de route langs de ringvaart, dan riching uithoorn en hilversum naar putten. is misschien 10 km langer maar veel mooier.
met de routeplanner komoot kan je wat optisch proberen !
Evt heb ik nog wel wat gps files voor je, san stuur je maar een PB.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 28 mei 2020 12:04

Een hele fijne route planner is van de fietsersbond https://routeplanner.fietsersbond.nl/ Een kind kan de was doen!

Plaats reactie