Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2020

bartaspin
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 05 dec 2011 09:32

bartaspin 26 jun 2020 21:07

DDX schreef: 26 jun 2020 20:16 Was weer tijdje geleden, maar gisteren langs de Vecht rond Breukelen...
Zat op auto te letten die afsloeg, kwam er opeens verkeersregelaar uit berm die naar auto liep...
Boem en daar lagen we beide 😂
Hij gaf eerlijk toe dat hij niet had gekeken....
Paar schrammetjes en beetje stijf been.
Daarna nog wel 200km gereden dus schade viel gelukkig mee.

Vanmorgen spierpijn in arm en been niet heel soepel.
Gaat wel weer over, maar komende dagen geen extreme ritten maar.
Was alweer tijdje geleden, maar met mijn km's ontkom je er helaas niet aan dat je wel eens op de grond ligt.
Meestal gaat het (net) goed, dit keer net niet.
Goed afgelopen 👍 en nog iets moeten herstellen aan je fiets?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 jun 2020 21:09

Shifter recht zetten, verder niets gelukkig.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2968
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 jun 2020 08:18

Afgelopen week in Oostenrijk met de mountainbike onderuit gegaan tijdens het downhillen. Gewoon in een kombocht iets teveel op de rand en die schoof weg (erg nat dus niet meer erg stevig). Onderuit en vol op mijn schouder gevallen. Kraakte een beetje. Maar gelukkig niets aan de hand behalve dat de boel even uit het verband is gerukt. De dag fietsend afgemaakt en daarna 1 dag rust gehouden alvorens weer op te stappen. Daarna thuis toch maar een paar dagen rust gehouden. Gaat lekker, Eerst 1 juni met de racer erbij gaan liggen en nu weer met de MTB.

Hopelijk is de gifbeker nu leeg....

De schade van de racer is trouwens keurig afgewikkeld door de verzekering van de NTFU. Daar ben ik erg blij mee! Ik had immers net twee dagen voor de val een nieuw carbon stuur in de juiste maat en een nieuw zadel in de juiste breedte gemonteerd....(want ook de fiets was nieuw voor mij). En die zijn beide afgeschreven in de val.

De val met de MTB heeft gelukkig geen schade opgeleverd behalve aan mijn ego.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 29 jun 2020 11:36

Gisteren een ritje Posbank-Berg en Dal-Posbank gemaakt. Wel wat overtrekkende wolken en wat frisser (21-23 gr) dan de dagen ervoor. Helaas bij Groesbeek toch een paar flinke buien gehad, daarna nog aardig wat stukken natte weg. Vlakbij de brug over de waal (of rijn) een paar rotondes, waarvan 1 (hoorde ik achteraf) recent vernieuwd zebrapad laagje WIT had gekregen.
Afijn, kon met mijn voorwiel er nog net langs sturen, helaas pakte het achterwiel dus wel het supergladde zebrapad mee, en daar gleed ik onderuit.
En helaas was de rest wel iets droger dus beide onderbenen opengehaald, scheenbenen en knieen helemaal beurs, beide handpalmen/polsen beurs.

En natuurlijk de fiets ook schade, linker Di2 STI gebroken, rechter zwaar beschadigt, stuur lijkt nog heel. Achterderrie verbogen (en padje ook), snelspanner uiteinde rechts letterlijk afgeschuurd (5mm korter nu ?).
Met een inbus de achterderrie zodanig gericht dat de ketting nog enigzins goed liep, dichtsbijzijnde huis aangebeld en gevraagd om mijn bidon even met water te vullen om het vuil af te spoelen.

Aardige dame, wel op leeftijd dus veel afstand gehouden (COVID-19), komt ze terug met de gevulde bidon maar ook met keukenpapier en aan theedoek (vochtig met warm water, en gewassen op 65 graden!). Dus zoveel mogelijk rotzooi uit alle wonden gepoetst en maar weer op de fiets gestapt.

Was nog 30km naar de Posbank, me'n fietsmaat heeft 15km voor me op kop gereden tot ik weer een beetje bij zinnen was. Daarna nog 1 laatste klim de Posbank over, gewoon volgas omhoog, wel helemaal zittend want linker shifter hing half aan het stuur.

Na de nacht wel ontzettend stijve benen (vooral pezen achter rechterknie), maar toch wel weer (remote) aan het werk (Zoom/Teams en dan allen de bovenste helft van je lichaam zichtbaar)

Nu alleen nog uitzoeken hoe het met de NTFU verzekering zit (helaas de el-cheapo variant tot 1000€, dat had ik beter wat hoger kunnen afsluiten).
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 29 jun 2020 13:22

Beterschap, Bigfloor en Leon.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 jun 2020 15:44

Beste klap geweest,je kan aardig snelheid maken daar.Deze 4 rotondes waarschijnlijk!
Dit is na de Waal ri Arnhem.
Beterschap met herstel.
Bijlagen
8513F546-7CE5-4BBF-86F6-011FDB2BD50A.jpeg
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

leon1
Forum-lid
Berichten: 2968
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 30 jun 2020 06:01

Dank!
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 01 jul 2020 23:18

Vandaag maar even binnen gefietst (Zwift + Tacx NEO + vast fiets ervoor), rechterknie is nog het meeste stram, maar de schaafwonden worden al kleiner. Van het weekend maar weer naar buiten (MITS DROOG) op de winter/reserve fiets
(Dat was wel een goede zet, winter/reserve fiets naast de zomerfiets)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 08 jul 2020 23:39

Nog steeds niet buiten gefietst, rechterknie is nog pijnlijk. Wel weer 2x Zwift gedaan, de 2e rit was 2 uur lang maar tege slechts 83w gemiddeld. Wel Stage 1 van de TDF uitgereden.
Hopelijk dit weekend wel buiten fietsen, onderdelen zijn in ieder geval binnen (shifters, achterderrie, bidonhouders, stuurlint)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

doxie
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 mei 2020 21:58

doxie 29 aug 2020 14:56

Eerste echte valpartij met de fiets is een feit, op het jaagpad langs het kanaal
Vriend valt voor me en ik kan hem nog net ontwijken, maar rij daarbij het kanaal in :shock: Was diep en volledig onder water maar kon gelukkig tot aan de rand terugzwemmen. Rand was niet hoog en ondertussen was er ook al hulp.
Fiets uit water kunnen halen, enkel kilometerteller kwijt. GSM nat maar doet het gelukkig nog. Fiets ziet er grotendeels ok uit, enkel de shifter is helemaal krom gebogen, krijg het niet meer terug gebogen.

Vriend is helemaal geschaafd en beurs, niets gebroken maar ferm gekneusd en elke beweging doet pijn. Wonder dat we nog 15 km naar huis konden fietsen.

Goed geschrokken en de warme douche thuis deed méér dan deugd

JensR
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 aug 2011 11:50

JensR 19 sep 2020 12:20

Afgelopen zondag ook een flinke klapper gemaakt. Bedoeling was om met mijn broer een mooi rondje te maken. Na ongeveer 20km zat ik in het wiel totdat mijn broer uit het zadel ging en een zwieper naar links maakte. Ik kon zijn achterwiel niet ontwijken en raakte deze met mijn voorwiel.
Lang verhaal kort, flinke smakker op de linkerkant van mijn lichaam gemaakt. Schaafwonden op schouder, arm en heup. Nog wel naar huis kunnen fietsen. Bij thuiskomst had ik een flinke zwelling op mijn heup.
Deze zwelling zit er nog steeds en is flink pijnlijk en belemmerd me bij alle bewegingen. Iemand tips hoe z.s.m. van die zwelling af te komen?

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1071
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 19 sep 2020 19:22

Heftig! Zijn jullie Bob Jungels en Higuita?
Die zwelling kan er best een tijd blijven. Drukverband zou je kunnen helpen. Verder koelen of verwarmen meerdere keren per dag voor zo'n 10 minuten, en blijven bewegen!

Plaats reactie