Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2020

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 19 jan 2020 08:15

Daar was ik dus deze keer wel blij om :De 2 maanden geleden gevallen op de rechterkant en toen heeft de derailleur wel afgezien.

Laat ons hopen dat de statistiek van 1x per jaar vallen blijft staan, dan heb ik mijn valpartij voor het hele jaar gehad!

(Wel lullig dat het 2 keer kort na elkaar is, maar het is zo)

Zottenpedj
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
Locatie: Vlaamse Ardennen

Zottenpedj 19 jan 2020 10:05

Deze ochtend met de fiets naar de bakker die 200m ver is.
Het had blijkbaar goed gevroren deze nacht waardoor de straten eerder schaatsbanen waren.
Ik had dat te laat door en had mijn helm niet aan omdat het echt niet ver was :dislike:

Heup, elleboog en hoofd zijn geraakt. De schade aan de fiets lijkt beperkt tot een geschaafde shifter
Bijlagen
IMG-20200119-WA0001.jpeg

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 jan 2020 10:15

Op de racefiets naar de bakker die 200 mtr. verder weg zit, hoe zot wil je het hebben. Enfin beterschap, het had erger kunnen aflopen. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Zottenpedj
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
Locatie: Vlaamse Ardennen

Zottenpedj 19 jan 2020 11:01

Tja ik wandel niet zo graag. En had ik gezien hoe glad het lag had ik natuurlijk de fiets laten staan ;)

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 19 jan 2020 11:23

Volgende keer de auto nemen. 😁

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 19 jan 2020 20:29

Vandaag na een rondje bos op de gravelbike draaide ik de bocht om en lag meteen op de weg. opstaan viel zelfs niet mee want het was een volledige ijsplaat dat stukje asfalt, terwijl het dacht niet niet gevroren te hebben.
Wat ongelukkig gevallen/gegleden: schaaf wond op knie en onderarm, broek kapot, AD in ieder geval het schroefje die de kabel vasthoudt afgebroken.
Na mijn stuur recht gezet te hebben kon ik gelukkig naar huis fietsen op de 34-11

ldebruin
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:38

ldebruin 08 mei 2020 19:40

Helaas, ook aan mij de eer voor een bijdrage aan dit topic. Op een rotonde linksom en uit het niets schiet mijn voorwiel in één keer weg en lig ik op de grond. Resultaat: elleboog gebroken. Gelukkig kon ik dezelfde dag nog geopereerd worden en heb ik er weinig pijn aan. Wel een plaatje en een aantal schroeven rijker. Fiets heeft gelukkig nauwelijks schade, ook al omdat ik niet hard ging.

Blijft de vraag hoe dit kon gebeuren. De rotonde was er één van het soort 'oplopend naar het midden toe'. Dat, in combinatie met iets glads (vond alleen een stukje plastic), heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat ik halverwege de bocht ineens alle grip verloor. Toch maar rekening mee houden de volgende keer.....

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 09 mei 2020 00:02

Op "goede vrijdag" een rondje gefietst met als resultaat bij je positieve komen in het ziekenhuis. Ik weet niet wat er gebeurd is, ik ben ongeveer 1 uur geheugen kwijt. Zelfs enige tijd voor het gebeuren kan ik mij niet meer herinneren. Van de politie vernomen dat getuigen hebben gezien dat ik door toedoen van een eend/gans ten val ben gekomen. Na een scan in het ziekenhuis (kan ik mij ook niet herinneren) bleek ik drie ribben en een sleutelbeen had gebroken, ook vermoedde men een lichte hersenschudding. Nadat ik klaagde over pijn in mijn heup, een foto van mijn heup werd gemaakt, bleek er ook nog een scheurtje in mijn schaambeen te zitten. Gelukkig na een nachtje ziekenhuis de volgende dag gelukkig naar huis. De verwachting was eerst de hele Pasen in het ziekenhuis. Voor zover ik kan nagaan (gezien schade aan kleding, helm en fiets) heb ik harde smak naar rechts moeten maken. Mijn lijf heeft deze klap opgevangen want behalve een nauwelijks waarneembare schade aan het stuurlint geen schade aan de fiets. Helm licht beschadigd, shirtje kapot en behalve boven genoemd letsel wat schaafwondjes aan hand, elleboog, schouder en heup. Op mijn 61ste dus de eerste echt serieuze valpartij en de eerste botbreuken in mijn leven.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 mei 2020 13:09

Ik denk dat hij in het ziekenhuis al wel goed nagekeken is.
@alliance, hoe is het nu, weer wat beter? Of valt het eigenlijk beetje tegen? Beterschap.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 mei 2020 14:41

Beterschap Idebruin en Alliance_0!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 10 mei 2020 12:49

ldebruin schreef: 08 mei 2020 19:40 Helaas, ook aan mij de eer voor een bijdrage aan dit topic. Op een rotonde linksom en uit het niets schiet mijn voorwiel in één keer weg en lig ik op de grond. Resultaat: elleboog gebroken. Gelukkig kon ik dezelfde dag nog geopereerd worden en heb ik er weinig pijn aan. Wel een plaatje en een aantal schroeven rijker. Fiets heeft gelukkig nauwelijks schade, ook al omdat ik niet hard ging.

Blijft de vraag hoe dit kon gebeuren. De rotonde was er één van het soort 'oplopend naar het midden toe'. Dat, in combinatie met iets glads (vond alleen een stukje plastic), heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat ik halverwege de bocht ineens alle grip verloor. Toch maar rekening mee houden de volgende keer.....
Rotondes staan er juist bekend om. Kijk maar hoe vaak ze daar in grote rondes onder uit glijden: rubber resten, olie, zeker in combinatie met nattigheid. Beterschap.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 10 mei 2020 19:14

SqueeZer schreef: 09 mei 2020 12:46 en laat maar ook alles goed nakijken want dat uur zonder geheugen lijkt mij nog gevaarlijker dan die botbreuken.
Geheugen kwijt is knap vervelend. In 2008 ben ik een hele week kwijtgeraakt door een val met de ATB. Fiets nog geen krasje, ik 3 dagen ziekenhuis, linker zijkant schaafwond van schouder tot enkel, alle kleding en helm aan gort. Maar van de periode in het ziekenhuis en een week erna weet ik absoluut niks. Ook thuis alle vrienden op bezoek gehad, totaal niks van meegekregen.
Dus ja, geheugenverlies is best vervelend.
Dogma F

Plaats reactie