Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2020

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 mei 2020 10:25

Bianchi-Ber schreef: 27 mei 2020 21:43 Vandaag kwam ik langs Nieuw Vennep en daar werd aan de weg gewerkt. Op het einde daarvan hadden ze een soort s-bochtje gemaakt. Een klein moment van onoplettenheid volgde. En dat resulteerde in een frontale botsing met een betonnen pilaar die midden op het pad was geplaatst.... Ik probeerde hem nog weg te koppen maar de pilaar won. Resultaat: gehavend gezicht, geschaafde heup, pijnlijke knie. Verder (volgens mij) niets ernstigs gelukkig.

Fiets was ook nog in wonderbaarlijk goede staat. Ik zag eigenlijk niets, terwijl ik had verwacht dat op zijn minst mijn Chinese velg in tweeën lag of erger nog mijn Canyon. Maar ik kon 'gewoon' naar huis fietsen! Thuis aangekomen wel gebarsten lak bovenaan de voorvork geconstateerd. Om risico's te vermijden maar gelijk een verzoek bij Canyon neergelegd voor een nieuwe vork.
Balen, ik zie het al helemaal voor mij. Gelukkig niet al te ernstig, had erger kunnen zijn, helm kapot.? Enfin, beterschap.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 28 mei 2020 10:43

Orlok schreef: 28 mei 2020 10:25
Balen, ik zie het al helemaal voor mij. Gelukkig niet al te ernstig, had erger kunnen zijn, helm kapot.? Enfin, beterschap.!
[/quote]

Ja, ik denk dat ik nog aardig ben weggekomen. Helm idd aan de voorkant beschadigd, dus die heeft zijn waarde wel bewezen. Dank je Orlok!
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 mei 2020 13:24

Fiets was ook nog in wonderbaarlijk goede staat. Ik zag eigenlijk niets, terwijl ik had verwacht dat op zijn minst mijn Chinese velg in tweeën lag of erger nog mijn Canyon. Maar ik kon 'gewoon' naar huis fietsen! Thuis aangekomen wel gebarsten lak bovenaan de voorvork geconstateerd. Om risico's te vermijden maar gelijk een verzoek bij Canyon neergelegd voor een nieuwe vork.
[/quote]

Heeft je fiets en met name je vork toch een flinke opdonder gehad, wanneer de lak gebarsten is!
Goed laten checken!
En uiteraard beterschap!

Rick13
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 feb 2016 23:33

Rick13 28 mei 2020 13:35

Vandaag ook "gevallen".
Ik moest stoppen omdat het stoplicht op rood stond.
Misschien dat ik iets te snel moest remmen (maar dat gebeurt vaker)
Bij het uit klikken van mijn schoenen uit de pedalen, bleef mijn schoen "vast" zitten.
Hierdoor viel mijn fiets om.
Flinke Schaaf wond op mijn knie en elleboog .
Voor de rest geen schade aan mijn fiets.
Nooit verwacht dat dit mij zou overkomen 😱.
Aangezien ik al jaren fiets en nooit gevallen ben op deze manier.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 mei 2020 16:06

Rick13 schreef: 28 mei 2020 13:35 Vandaag ook "gevallen".
Ik moest stoppen omdat het stoplicht op rood stond.
Misschien dat ik iets te snel moest remmen (maar dat gebeurt vaker)
Bij het uit klikken van mijn schoenen uit de pedalen, bleef mijn schoen "vast" zitten.
Hierdoor viel mijn fiets om.
Flinke Schaaf wond op mijn knie en elleboog .
Voor de rest geen schade aan mijn fiets.
Nooit verwacht dat dit mij zou overkomen 😱.
Aangezien ik al jaren fiets en nooit gevallen ben op deze manier.
Ook mij gebeurde het bijna vorige week. Nadat ik een paar weken terug was gevallen doordat ik onder het rijden uit de pedaal schoot had ik de spanning van de pedalen verhoogd. Toen ik dus voor een stoplicht moest stoppen kreeg ik bijna mijn rechtervoet niet op tijd uit de pedaal, pff net op tijd los.!
Je hebt geluk gehad want via de EHP komen veel wielrenners met een gebroken sleutelbeen omdat ze niet op tijd konden uitklikken voor het stoplicht.
Sterkte met het herstel.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 28 mei 2020 17:14

scottpch schreef: 28 mei 2020 13:24
Heeft je fiets en met name je vork toch een flinke opdonder gehad, wanneer de lak gebarsten is!
Goed laten checken!
En uiteraard beterschap!
Het was ook best een klap... :shock:
Ik heb al een verzoek gedaan bij canyon voor een nieuwe vork. Better safe than sorry.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Rick13
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 feb 2016 23:33

Rick13 29 mei 2020 14:26

Orlok schreef: 28 mei 2020 16:06
Rick13 schreef: 28 mei 2020 13:35 Vandaag ook "gevallen".
Ik moest stoppen omdat het stoplicht op rood stond.
Misschien dat ik iets te snel moest remmen (maar dat gebeurt vaker)
Bij het uit klikken van mijn schoenen uit de pedalen, bleef mijn schoen "vast" zitten.
Hierdoor viel mijn fiets om.
Flinke Schaaf wond op mijn knie en elleboog .
Voor de rest geen schade aan mijn fiets.
Nooit verwacht dat dit mij zou overkomen 😱.
Aangezien ik al jaren fiets en nooit gevallen ben op deze manier.
Ook mij gebeurde het bijna vorige week. Nadat ik een paar weken terug was gevallen doordat ik onder het rijden uit de pedaal schoot had ik de spanning van de pedalen verhoogd. Toen ik dus voor een stoplicht moest stoppen kreeg ik bijna mijn rechtervoet niet op tijd uit de pedaal, pff net op tijd los.!
Je hebt geluk gehad want via de EHP komen veel wielrenners met een gebroken sleutelbeen omdat ze niet op tijd konden uitklikken voor het stoplicht.
Sterkte met het herstel.!
Inderdaad, geluk gehad.
Bedankt, gaat goed komen 👍.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2987
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 jun 2020 08:41

Gisteren onderuit geschoven in een bocht. Veel te snel gereden natuurlijk, alhoewel, normaal neem ik deze bocht altijd op snelheid. Verschil was wel dat ik gisteren onderweg was met mijn nieuwe (gebruikte) racefiets. Dus misschien toch nog niet vertrouwd met de fiets en iets te hoge bandendruk… Fiets net zaterdag afgebouwd met een nieuw carbon stuur en zadel. Beide beschadigd net als de snelspanner achter en de shifter. Verder gelukkig geen schade aan het frame. Kleding wel allemaal naar de maan inclusief de schoenen.

Hoe dan ook, ik schoof als in slowmotion over het voorwiel weg. De klap was gelukkig niet al te hard omdat het rubber toch nog iets aan weerstand bood. Zo de berm in gegleden. Dijbeen beurs, elleboog open. Lekker beurs allemaal vandaag. Thuiswerken komt vandaag toch wel goed uit. Kan ik gewoon in mijn onderbroek zitten en de wond niet afdekken.

Twee fietsers achter mij zijn gestopt om mij even op de been te helpen. Dank daarvoor! Kon mijn weg wel vervolgen. Ze zeiden nog wel, dat ging iets te snel….maar het was wel een mooie crash.

Straks maar eens de fiets wegbrengen voor een schaderapport en de NTFU daarna benaderen.
Ride bikes, not tanks!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 04 jun 2020 22:09

Helaas was de beurt aan mij vandaag. Het heeft hier na weken droogte weer flink geregend en toen ik na 50km door de bossen een klein stukje asfalt meenam, lag ik, ondanks 50mm rubber toch op mijn snufferd. Spekglad was het. De usuals suspects kunnen vervangen worden, bebloede knie en dij. Voor de rest heb ik alleen een geschonden ego.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 05 jun 2020 11:09

Ja, je geschonden ego en vooral je had het kunnen weten. ;) Gelukkig alleen maar schaafwonden, enfin sterkte met het herstel.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 05 jun 2020 13:32

Voordeel van thuiswerken: in korte broek je klanten telefonisch te woord staan. Wond op knie zit al redelijk dicht, dus vanavond rustig rouleren op zwift.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 jun 2020 20:16

Was weer tijdje geleden, maar gisteren langs de Vecht rond Breukelen...
Zat op auto te letten die afsloeg, kwam er opeens verkeersregelaar uit berm die naar auto liep...
Boem en daar lagen we beide 😂
Hij gaf eerlijk toe dat hij niet had gekeken....
Paar schrammetjes en beetje stijf been.
Daarna nog wel 200km gereden dus schade viel gelukkig mee.

Vanmorgen spierpijn in arm en been niet heel soepel.
Gaat wel weer over, maar komende dagen geen extreme ritten maar.
Was alweer tijdje geleden, maar met mijn km's ontkom je er helaas niet aan dat je wel eens op de grond ligt.
Meestal gaat het (net) goed, dit keer net niet.

Plaats reactie