Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 jan 2020 17:37

Vandaag de 1ste off-road trip met de Cube,hij mag blijven.
Perfecte zit voor mij,grip is meer dan voldoende met de Schwalbe G one allrounds.
Route was meer Gravelcross maar ging prima.
Het is wel harder werken dan op de racer.
Veluwe https://www.strava.com/activities/3039009857
Bijlagen
5A459D8E-C333-43A4-87E4-D7E057B7567A.jpeg
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 jan 2020 19:32

Vandaag een 'fris' weertje met een temperatuurtje van 1°C, grijs, kil en koud met een zuidenwind van 3Bf gaf dat een gevoelstemperatuur van -3°C, dus goed aangekleed vertrokken voor een rondje rond Hilversum.

Ondanks de kou toch heerlijk 67 km gefietst. :)

https://www.strava.com/activities/3041863161
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 jan 2020 22:43

Vanmorgen vroeg op de fiets gestapt richting Bunnik, windkracht 3 tegen en temperaturen richting 0.
Ok als de zon soort van doorkomt zou het richting de 6 graden gaan dus ff doorzetten.
Half 9 kom in aan in Bunnik, kopje thee en wat eten en om 9 uur met flinke groep gestart voor de 200km rit.
Echt opwarmen doet het niet en dat zou het ook niet doen, dan maar beetje doortrappen om warm te blijven 8-)
Had voor de zekerheid m'n tailfin tas gemonteerd met daarin extra lagen kleding en eten, ook meteen mooie lange testrit met deze tas.
Maar uiteindelijk geen extra kleding nodig gehad.
Leuk groepje in m'n wiel en soms nam iemand ook ff over zodat ik ff kon bijkomen.
Iets na half 4 waren we weer binnen, groepje van 9 man.
Nadat kaart was ingevuld snel weer op de fiets gestat richting huis.
Uiteindelijk 350km gefietst, mooie afstand zo in januari.

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/3042687403

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 jan 2020 09:04

DDX schreef: 25 jan 2020 22:43
Uiteindelijk 350km gefietst, mooie afstand zo in januari.
De understatement van de maand wat mij betreft, wat een afstand! :like:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 26 jan 2020 17:38

Precies, DDX rijdt in januari net zo makkelijk 350km als in juli. Hij heeft alleen meer kleding aan.....

Ik ben vanochtend naar de schoonouders gefietst (Hilversum-Dongen). Het begon grauw en grijs met een enkele spat, maar voor Gorinchem brak het zonnetje door. De wegen waren uiteraard goed vies en bij Dussen brak mijn achterwiel uit. Dat liep gelukkig goed af. Er stond wel een vervelend windje tegen de volle 100km. Geen slechte afstand voor januari! :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 26 jan 2020 17:54

Dit weekend 2 graveltochten kunnen maken die beide ongeveer even lang waren (zowel qua km's als tijdsduur).
Vrijdag: Heel grijs en beetje gespetter, maar toch op pad voor de z.g. "Derry X-Mas 2019 gravelride". Eind december durfde ik dat nog niet aan ivm fysieke toestand met het been.
Maar nu wel en over de weg naar startpunt in Nijkerk. Vanaf daar naar Putten over hoofdzakelijk asfalt. Daarna via Garderen (met de kuil) richting Apeldoorn waar toch wel hele mooie gravelpaden liggen.
Afbeelding
De kuil bij Garderen niet echt succes, want dan ineens veel kracht zetten was toch nog pijnlijk en maar even een helling gelopen................
Daarna weer terug via afwisselende omgeving via Voorthuizen naar Nijkerk. Toen het stukje nog naar Soest en hoewel het niet hard waaide, toch pittig laatste stukje naar huis.
Uiteindelijk na 5:24u en 131 km weer thuis. https://www.strava.com/activities/3038977501

Zaterdag een dag om te vergeten (onze kat in moeten laten slapen)

Zondag: Opnieuw maar met de SuperX op pad, maar nu bekend terrein voor mij, namelijk de gravelpaden en fietspaden op de Utrechtse Heuvelrug.
Dus vanaf Soest via Amersfoort, de Treek, Austerlitz om uiteindelijk als verse punt iets achter Amerongen uit te komen. In begin heel even wat gespetter, maar laatste uren toch een flauw zonnetje.
Afbeelding
Kon in ieder geval een beetje m'n gedachten laten gaan, maar kon eea van zaterdag niet echt los laten en soms klein traantje (niet vanwege de wind) achter mijn bril.
Hoe dan ook, toch een leuke rit en met 5:22u toch nog 131 km op de klokken.https://www.strava.com/activities/3044967490

2 ritjes van iets meer dan 5 uur, geen klagen al gaat het nog niet 100% pijnloos. Dat komende dinsdag maar eens met de chirurg bespreken.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Fietsjongen
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:55

Fietsjongen 26 jan 2020 21:11

Net een vlug rondje van huis naar huis gereden, Den Bosch-Vught-Boxtel-Schijndel-Den Bosch. Maar een kleine 50 kilometer, maar lekker om even uit te waaien. Kan onmogelijk hard zijn gegaan, ben aan het trainen om in ieder geval weer wat meer snelheid te krijgen, maar voelde wel goed.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 31 jan 2020 21:58

Met het idee "vandaag de minst natte dag vh weekend" mijn EVO van de indoortrainer afgehaald om lekker stuk op de weg te trappen. (weekend ook schilderen, dus zal van buiten fietsen verder weinig komen)
Hoefde vandaag niet dik in te pakken, want qua temperatuur alles behalve winter. Meer beetje herfst met bijbehorende wind.
Vanuit Soest maar zo veel mogelijk richting het westen tot pakweg Mijdrecht om niet de fout te maken om de laatste km's met tegenwind te rijden. De wegen nog nat, maar verder geen druppel.

Afbeelding

Waren toch best aantal stukken met redelijke tegenwind waarbij ik amper de 20 km/u kon halen. Dit ook geholpen dat ik nog steeds niet te lang veel kracht kan zetten zonder pijnprikkels. Gelukkig zodra de belasting minder werd, verdwenen ook de pijntjes. Mag nog steeds niet vergeten dat ik pas 2 maanden terug onder het mes lag.

Na 5:16u toch nog 144km op de teller en mooi besluit van januari, https://www.strava.com/activities/3059074839

Edit 1-2-2020. Was gisteren niet de droogste dag vh weekend, sta ik daar het plafond vandaag te schilderen ipv in de zon te fietsen..........
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 02 feb 2020 21:53

Vandaag was duidelijk ook niet de droogste dag van het weekend...De Elfstedentocht viel bijna in het water, maar hij is weer in the pocket 8-)

https://www.strava.com/activities/3066642546

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 03 feb 2020 07:24

bever schreef: 02 feb 2020 21:53 Vandaag was duidelijk ook niet de droogste dag van het weekend...De Elfstedentocht viel bijna in het water, maar hij is weer in the pocket 8-)
Meer iets voor Maarten vd Weijden. :mrgreen:
Maar verder :winkthumb:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 feb 2020 16:35

Heerlijk fietsmiddag. Stukje Groene Hart en uitbollen in dat mooi stukje natuurgebied aan de oostkant van de Vlist.
Aantal onverharde strookjes. Is het doorgaans lekker rustig. Goed 85km's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 feb 2020 18:43

Vandaag hadden wij de zon op het menu. Heerlijk fietsweer, wel een beetje koud (4°C) met die harde zuidoostenwind (4Bf) dus goed vanuit Almere voor een rondje Eemmeer van 79 km.

https://www.strava.com/activities/3079438856
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie