Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 jul 2020 18:36

:winkthumb:

Ja dat is een heel naar ding. Is al een tijdje terug en was ik een stuk jonger en lichter. Ik geloof niet dat ik het nog een keer ging proberen. :mrgreen: Dat is idd zo'n ding: vinkje klaar!
Het stuk bij de Pillersee is dan weer wel de moeite om vaker te . Heel fraaie daar :winkthumb:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 jul 2020 22:45

Dank je, stuk bij Pillersee idd meer “mijn ding” en mooi om te fietsen. Heb verder onderweg echt wel gedacht “waarom doe ik dit nog als 60’ er (over 3 weken)?” .
Zou maar zo kunnen zijn dat dit mijn laatste echt belachelijke klim was, maar geef zeker geen garanties. Maar deze was zwaarder dan ik op voorhand had ingeschat.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 jul 2020 07:14

fredmtb-sport schreef: 09 jul 2020 22:45 “waarom doe ik dit nog als 60’ er (over 3 weken)?” .
Dat antwoord is toch simpel? Als we stoppen met dingen te doen waar onze passie ligt wordt je pas echt oud.
Ben van de week 64 geworden en vorige jaar 3 weken in de Noord-Oosthoek van de Pyreneeën geweest en alle dagen gefietst. Wel doe ik om en om.
1 dag veel hoogtemeters met cols met 1000 meter hoogteverschil en meer en dan een dag "vlak".
Ik merk dat ik dan gewoon beter herstel en zelfs na 6-8 dagen serieus beter rij dan aan het begin van zo'n vakantie. Normaal was ik in mei naar de Giro gegaan en zelf ook wat dagen fietsen en lekker de Stelvio en Monte Bondone gedaan. Bondone heb ik als jonge gast eens in een recordtijd gereden. Daar moeten we met ouder worden niet naar kijken. Wel naar het feit dat we het nog doen EN hoe bizar mooi het in dat soort omgevingen is.
Geniet van de overige dagen en foto's worden altijd gewaardeerd :winkthumb:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 jul 2020 17:12

Je hebt helemaal gelijk en mooi dat er meer fietsers zijn die zich niet helemaal laten beïnvloedden door hun leeftijd als ik zie wat jij doe. Daarom hoop ik nog aantal jaren elk voorjaar op de Canarische eilanden te trappen. Maar ik merk wel dat de extreme klims eigenlijk niet leuk meer zijn, althans dat gevoel gisteren heel sterk. Dat ook met oog op wat medische “ongemakken”.
Vandaag was het de motor (nr.1 bij ons) en morgen heel veel regen, dus fietsen in Oostenrijk dit keer beperkt tot 1 dag. Op terugweg aantal dagen Winterberg en daar de Scott maar uit de auto halen voor mooie ronde met meer km’s maar wat minder hm’s......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

i-mac

i-mac 11 jul 2020 14:13

Vandaag mijn 100ste rit van 2020 kunnen rijden. Maar na 80km wel de remmen dichtgeknepen, want ik was de wind beu. De gevoelstemperatuur is ook maar pover voor de tijd van het jaar. Al werden we een paar maanden geleden wel verwent.

En nu kan ik de hagen scheren.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 11 jul 2020 19:45

Tecklenburg gedaan vandaag. Heerlijk fietsweer gehad, paar goede kuitenbijters overleefd.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 11 jul 2020 20:28

fredmtb-sport schreef: 09 jul 2020 18:01 . Ik kan deze afstrepen, maar deze echt nooit meer.
De foto's zijn het in ieder geval meer dan waard geweest! :like: Top hoor!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jul 2020 21:32

Ik was afgelopen week jarig en ik ben zo'n man die alles al heeft.
Dus ik stel aan mijn lief voor mij een mini-Parijs-Roubaix cadeau te doen.

De toertocht ging dit jaar niet door en net als de profs en de meeste van jullie zat ik toch ook wat op m'n honger.

Maar domweg naar Noord Frankrijk rijden is niet onze stijl. Dag ervoor die kant op en overnacht in een leuk Kasteel-Hotel.
Had ik als tip gekregen van de jongens van Mitchelton Scott die daar al jaren in de week voor Roubaix gaan zitten:

Afbeelding

Afbeelding

Bizar hoe stil het daar is. Goede bedden, uitstekend ontbijt en met m'n lief in de tuin aan het water ontbijt gedaan. Daarna naar "De Start" bij het befaamde Bos van Wallers-Arenberg.
Afbeelding

En dan had ik vrij rap spijt dat ik niet 10km zuidelijker was gestart. Wel een straf ontbijt.
Afbeelding

Parijs-Roubaix is bijna een openlucht museum tav wielerhistorie. Maar wie is in vredesnaam GIBUS?
Afbeelding

Een van de volgende stroken is die van John. De langste strook en zelfs voor een liefhebber als ik had het iets korter mogen zijn.
Afbeelding

Het is teveel om op te noemen wat er aan historie langskomt. Schreeuwlelijk Madiot heeft ook een strook gekregen. (goeie coureur aansteller als ploegleider)
Afbeelding

M'n lief stond een eerste keer mij op te wachten op Pave Du Bar. (veel wind tegen)
Afbeelding

En de aan de andere kant vertrekken we weer over Pave du Monde
Afbeelding

Bij Moulian Vertain staat m'n lief een tweede keer. Reuze kassei, winnaarsmuur, molen en ..................een strook die voor de 100ste verjaardag van deze koers letterlijk is opgegraven!
Afbeelding

Van mij hadden ze dat zo mogen laten. Kort maar heel slecht
Afbeelding

Daar is Gibus weer.
Afbeelding

Carrefour was een van de stroken waar ik even serieus gas gaf.
Afbeelding

De strook van Hem die toch meermaals invloed op de koers heeft gehad is.................dit is toch een gruwel voor fans van deze koers.
Afbeelding

We zijn er bijna
Afbeelding

Ik heb mijn bescheidenheid even opzij gezet en maar gevolgd
Afbeelding

Finish
Afbeelding

Net geen 100 km en precies de finale van de afgelopen jaren gefietst
Afbeelding

Meer foto's en verslag op m'n blogs

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 11 jul 2020 21:43

Gastheerg schreef: 11 jul 2020 21:32
Parijs-Roubaix is bijna een openlucht museum tav wielerhistorie. Maar wie is in vredesnaam GIBUS?
Is dat een serieuze vraag???

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 jul 2020 22:16

Mooi verslag en dito foto’s.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3338
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 11 jul 2020 22:22

4 dagen bike packing deluxe achter de rug, richting Côte Opale en terug...

Alles samen 620km gereden met een lange en zware eerste dag (230km tegen de wind naar Boulogne-sur-Mer) en dan via Arras en Brugge terug huiswaarts.

Bike packing, want alles mee op de fiets. Deluxe, want toppertjes gekozen qua B&B en diner locaties. Ondanks de beperkte steun van de zon, heerlijke dagen op de fiets gehad, en genoten van het herladen van de energievoorraad 's avonds, natuurlijk steeds met een flesje wijn erbij.

Voor de liefhebbers:

B&B's:
Boulogne-sur-Mer: https://www.chambres-hotes.fr/chambres- ... 370900.htm
Arras: https://www.entrecouretjardin-arras.fr/
Brugge: https://www.chesterbrugge.be/en/

Diner:
Boulogne-sur-Mer: https://www.lilotvert.fr/
Arras: http://www.labulledo.com/
Brugge: http://www.restaurantbonteb.be/

Menenpoort in Ieper:
Afbeelding

Mont Saint-Eloi:
Afbeelding

Vimy Memorial:
Afbeelding

Karakteristieke handenstand na een zwaardere inspanning:
Afbeelding

Nog Vimy:
Afbeelding

Petit-Place in Arras:
Afbeelding

Het weer was niet altijd even geweldig, maar we zijn Flandriens:
Afbeelding

Tyne Cot Cemetery, Zonnebeke:
Afbeelding

Laatste lunch was in Philippine, lekker!
Afbeelding

Rapha boy:
Afbeelding

In het oude stadsgedeelte van Boulogne-sur-Mer
Afbeelding

Er bestaat nu ook een 'light' versie van La Redoutable... light betekent hier 6%:
Afbeelding

Mijn madame is de tante van de winnaar alhier in 2017:
Afbeelding

En af en toe wat gravelen tussendoor:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door raven14 op 12 jul 2020 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 11 jul 2020 23:08

Ging voor een ritje van 75 maar zat na 51 op de huisartsenpost. Onderweg gestoken/gebeten op mijn voorhoofd door een paardenvlieg. Stak behoorlijk maar fietste gewoon door, trekt wel weg dacht ik. Paar km verder wordt ik kortademig, voelt niet goed, ik ga langzamer, maar het wordt erger. Ik stap en drink wat, het wordt niet beter, zet de fiets tegen een paaltje en ga zelf tegen iets aan leunen. Paar tellen later kom ik op de grond weet bij mijn positieven. Proef bloed in mijn mond, ik krabbel op en pak mijn verbogen bril. Maar ik voel ineens best weer goed. Flinkere snee in mijn bovenlip en een paar kleine. Bril zo goed en kwaad als het kan weer recht gebogen. Naar huis gefietst. Nergens last van. Dan even naar de huisartsenpost waar ze mijn flauwvallen a-typisch vinden maar het zou kunnen. Ik wordt nog even beluisterd maar dat klinkt goed. Vervolgens wordt ik met secondenlijm weer in elkaar gezet en met nog een tetanus prik in mijn arm mag ik weer vertrekken.

Gelukkig geen schrammetje aan mijn fiets.

Plaats reactie