Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 12 jul 2020 08:32

afrit13 schreef: 11 jul 2020 21:43
Gastheerg schreef: 11 jul 2020 21:32
Parijs-Roubaix is bijna een openlucht museum tav wielerhistorie. Maar wie is in vredesnaam GIBUS?
Is dat een serieuze vraag???
Voor mij wel, maar zonder antwoord kan ik ook leven.
Uit het verhaal van Gastheerg maak ik op dat het te maken heeft met een zekere Gilbert :like:


@Gastheerg
@raven14

Mooie verslagen! Ik heb er van genoten.


@0475: Beterschap
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jul 2020 12:52

mhr-zip schreef: 12 jul 2020 08:32 Uit het verhaal van Gastheerg maak ik op dat het te maken heeft met een zekere Gilbert :like:
Klopt.
Gibus is de koosnaam voor Gilbert Duclos Lassalle. Een "Flandrien" uit Zuid Frankrijk die op late leeftijd tweemaal (1992 en 1993) Parijs-Roubaix wist te winnen.
Er zijn twee stroken waar heel specifiek zijn naam aan hangt.
Pont Gibus is de eerste strook na het Bos van Wallers op 90 km van de meet. De fans hebben de oude brugdelen van het spoor van de mijhbouw beschilderd. Pont Gibus is dus niet de offciele naam van de strook maar wordt meer en meer zo genoemd.
Strook heet in de persmap van de ASO pavé de Wallers à Hélesmes

Afbeelding

Op deze foto zien we al meer om wie het gaat.

In de finale ligt een strook die officieel naar Duclos Lassalle is vernoemd en dat is de eerste strook na het uitrijden van Cysoing op circa 30km van de meet. Die strook wordt gemarkeerd met het gele schild (zie foto vorig post) links aan de weg en rechts een wit/rood zuiltje waar alle stroken in de finale mee gemarkeerd zijn.

@0475: minder leuke kant van onze hobby en sterkte gewenst.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 jul 2020 16:35

Na het Franse uitstapje zaterdag gister een rustdag. Niet eens om te rusten maar er zijn andere leuke dingen in het leven dan die malle fietsjes.
Zoals goeie Blues Rock platen draaien en een Limoncello cheesecake maken. Visueel was het maar een 6je maar qua smaak een dikke 9.
En gister lekker een uurtje liggen slapen op de bank bij de Formule I. Mijn hemel wat was het saai. Laatste 8 ronden waren dan nog om aan te gluren wat betreft het tweede deel van de top 10 maar hier ga ik niet voor thuisblijven.
Maar niks aan sport gedaan en zelfs niet een blokje gewandeld.
NIKS!
Ook wel lekker maar dan wordt ik de dag erop toch wat onrust wakker.

Even lekker een kleine 100km door de wind. Om maximaal wind te pakken de kust opgezocht en een rondje Katwijk.

Dan laten we eerst Rotterdam achter ons. Bizar veel fietsers op een racefiets met bagage voor 1-2 dagen bij zich.
Afbeelding

Veel "eenzame" fietsers tegen de wind in stoempen
Afbeelding

Volgens mij is hier een ander topic voor. Als m'n dochter die foto ziet: "Ja pap, zullen we er ook een nemen"
Afbeelding

Om te fietsen was het heerlijk weer, op een terras ook maar voor veel mensen toch iets teveel wind (zie vlaggen) uit zee om een hele dag op het strand te gaan zitten.
Afbeelding

Zaterdag genoeg kasseien gezien. Beperkte mij vandaag tot een paar zeer korte stroken.
Afbeelding

Als je aan zee bent.........ik kan er wel 10 op maar dat vindt m'n weegschaal niet zo'n goed idee. Maar wat is dat toch lekker.
Afbeelding

Door de duinen was het met vlagen druk en dan weer een tijdje niks
Afbeelding

Uitzicht vanaf de hoge duin bij de Wassenaarseslag richting het noorden. Mooi stuk is dat. Vroeger liep het fietspad van hier recht naar het paviljoen waar je net het dakje van ziet.
Afbeelding

Stiekem bleef ik toch nog een beetje in de sfeer van zaterdag ;)
Afbeelding

96 nog wat
Afbeelding

Pasta zeg ik dan :idea:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 13 jul 2020 20:40

Vandaag een geweldig mooie rit in het Sauerland gereden. Op terugweg vanuit Oostenrijk nog even 4 dagen Winterberg waar we zondag eind vd middag aankwamen.
Vrouwlief op pad om te shoppen en kon ik lekker eind fietsen. Vooraf een lekkere route van zo’n 170 km uitgezet met “ kurviger.de” wat primair voor motoren bedoeld is, maar werkt perfect.
Onder ideale weersomstandigheden even na 09:00u vertrokken om voor 17:00u (borreltijd op terras) terug te zijn.
Heerlijk getrapt, niet zulke belachelijke stijgingspercentages zoals in Oostenrijk 4 dagen terug, maar vlak is het nergens. Que rijden puur genieten van omgeving en uitzichten.
Enige minpuntje aan het einde vd rit, want 2 redelijke klimmetjes om terug te komen bij Winterberg. Nadeel van WInterberg is dat het hoog licht, dus aan het einde altijd aan de bak moet.
Maar met bijna 175km/2260hm na 6:38u geen klagen.
https://www.strava.com/activities/3756154296

Paar plaatjes:
381CC172-1990-40EF-9221-17502536052D.jpeg
FE990605-8BF2-4144-9630-6889BBAD2AFD.jpeg
7CD092C8-57AC-461E-A32D-BAB40C39ACBC.jpeg
0770529C-6A0F-4171-8C6F-020BB847E8BA.jpeg
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 13 jul 2020 22:24

@GastheerG: wat ik zo leuk vind aan jouw posts in dit topic is dat ik altijd weer verrast ben dat iemand die in een behoorlijk verstedelijkt gebied woont zulke mooie plekjes weet te vinden. Alsof je iedere rit stiekem vanuit Ommen ipv Rotterdam begint.😉 Draagt in ieder geval positief bij van mijn beeld van de Randstad als fietsgebied.👍

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1698
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 13 jul 2020 23:04

Bike packing, want alles mee op de fiets. Deluxe, want toppertjes gekozen qua B&B en diner locaties.
Als je naar een B&B gat, heb je natuurlijk niet alles mee.... :roll:
Dan ben je lekker een meerdaagse aan het touren. Maar wel een mooie rit.


OT:
De WiND uitgelaten over de flinten van Drenthe en over de Stabrechtse Heide.
https://www.strava.com/activities/3746696936
IMG_4850.JPG
IMG_4755.JPG
IMG_4728.JPG
IMG_4944.JPG
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 jul 2020 08:42

SiO2 schreef: 13 jul 2020 22:24 Draagt in ieder geval positief bij van mijn beeld van de Randstad als fietsgebied.👍
Dank
Op Facebook krijg ik regelmatig die opmerking. Ook op wandelfoto's. Ik kan vanuit huis zo een groenstrook inlopen en mensen die bij mij in de buurt wonen geloven dan niet dat dat allemaal binnen een uur lopen is.
Met fietsen is de actieradius natuurlijk een stuk groter en is voor wie wil er genoeg groen.
Daarnaast niet achter al die malle routeplanners aanrijden. Veel van die routes zijn wel lekker voor je gemiddelde maar ik wil routes die fijn zijn voor m'n ogen.
Zo nu en dan zijweggetjes van zijweggetjes nemen. Ook niet bang zijn om zo nu en dan een onverhard strookje te doen. Is tegenwoordig hip maar doe ik al m'n hele leven.
Strook bij de Berkelse Zweth "ontdekte" ik al in 1971 :mrgreen: Dat is zo'n mooi stukje dat 10 minuten fietsen is van de gemeentegrens van Rotterdam.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 14 jul 2020 16:21

Gastheerg schreef: 14 jul 2020 08:42
SiO2 schreef: 13 jul 2020 22:24 Draagt in ieder geval positief bij van mijn beeld van de Randstad als fietsgebied.👍
Dank
Op Facebook krijg ik regelmatig die opmerking. Ook op wandelfoto's. Ik kan vanuit huis zo een groenstrook inlopen en mensen die bij mij in de buurt wonen geloven dan niet dat dat allemaal binnen een uur lopen is.
Met fietsen is de actieradius natuurlijk een stuk groter en is voor wie wil er genoeg groen.
Daarnaast niet achter al die malle routeplanners aanrijden. Veel van die routes zijn wel lekker voor je gemiddelde maar ik wil routes die fijn zijn voor m'n ogen.
Zo nu en dan zijweggetjes van zijweggetjes nemen. Ook niet bang zijn om zo nu en dan een onverhard strookje te doen. Is tegenwoordig hip maar doe ik al m'n hele leven.
Strook bij de Berkelse Zweth "ontdekte" ik al in 1971 :mrgreen: Dat is zo'n mooi stukje dat 10 minuten fietsen is van de gemeentegrens van Rotterdam.
De randstad kan vreselijk mooi zijn. Je moet echter wel redelijk goed de weg weten voor de mooie plekjes, die er gelukkig nog steeds zeker zijn. Het gaat soms echt om strookjes en zit je 100 meter te veel naar rechts of links rij je dwars door de stad. En vooral niet te veel de wegwijsbordjes achterna fietsen want dan rij je van dorpskern naar dorpskern die veelal aan elkaar gegroeid zijn door nieuwbouw

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 14 jul 2020 20:20

jwkeij schreef: 13 jul 2020 23:04
Bike packing, want alles mee op de fiets. Deluxe, want toppertjes gekozen qua B&B en diner locaties.
Als je naar een B&B gat, heb je natuurlijk niet alles mee.... :roll:
Dan ben je lekker een meerdaagse aan het touren. Maar wel een mooie rit.


OT:
De WiND uitgelaten over de flinten van Drenthe en over de Stabrechtse Heide.
https://www.strava.com/activities/3746696936

IMG_4850.JPG
IMG_4755.JPG
IMG_4728.JPG
IMG_4944.JPG
Haha, geweldig die ‘tentstok’.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1698
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 15 jul 2020 10:25

Je moet wat, he, in de stromende regen. Wel een dure tarp-pole, maar ach... had wel droge spullen en ik kon droog koken.
WiND 56 - 2020

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 15 jul 2020 11:30

Dochterlief had van het weekend haar jas laten liggen bij kennissen in Rotterdam, dus dat was even een goed excuus voor een rondje Rotte. Wat is het daar (relatief gezien) heerlijk rustig door de weeks.
Bijlagen
20200715_102938.jpg

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 jul 2020 11:46

Niet vandaag maar afgelopen weekend.
Een maat van me wilde al een tijdje op Texel fietsen.
Zaterdag was het dan zover.
Gewapend met een mondkapje op weg naar de pont. ;)
Op Texel eerst via de oostkant "omhoog".
Wel met wat lusjes het binnenland in.
Daarna via de duinen en de westkant weer terug naar de pont.
Op deze manier zie in een redelijk korte rit de vele aspecten van het eiland.
Een leuke dag gehad en afgesloten met een zelfgemaakte nasi-maaltijd met een lokaal biertje.
https://www.strava.com/activities/3745977074

Plaats reactie