Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 nov 2020 08:15

2 ritten vh weekend met verschillend gezicht.
Vrijdag: Meestal de dag om de meeste km's te draaien, alles lag klaar. Helaas van die zeikregen, dus maar even wachten?
Uiteindelijk iets na het middaguur de SuperX gepakt met de spatborden er op voor een rit op de weg. 1 grijze bende en op bepaald moment zelfs nog (mot)regen en eigenlijk niks aan.
Toch maar door trappen en beetje de polder in en na 45 minuten geen motregen meer, maar ook alles mee gezegd. 1 vd meest sombere ritten vh jaar.
Afbeelding
Na iets meer dan 4 uur stond er 110 km op de klokken https://www.strava.com/activities/4397837893

Zondag: Nieuw poging, vooruitzichten stuk gunstiger en al om 08:15u op de fiets voor langere graveltocht. Route vanaf Strava geleend die vanuit Amersfoort ging richting Barneveld. Lunteren, Ede, Amerongen en weer terug.
Eerste 2 uur nog bewolkt en klein beetje wind dat het best koud maakt. Daarna kwam de zon op en iets minder koud. Echt koud niet gehad, want voldoende kleding aan.
Route een afwisseling van asfalt, gravel, zandpaden etc. In ieder geval meer dan genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na 6:23u fietsen stond er 154 km op de teller en dik tevreden.
https://www.strava.com/activities/4407552752
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2138
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 05 dec 2020 16:22

Was best fris vandaag. 6 graden maar voelde als 2. Lange broek, wintertrui en 1 laagje eronder. Nu had ik er best een laagje overheen kunnen doen, maar wat moet je dan zodra het nog een beetje kouder wordt? Overschoenen niet gebruikt, koude voeten zegt me niet zoveel.
Nog even snel 80km gefietst, was weer erg prettig. Werd onderweg ingehaald door 4 kerels in Jumbo Visma kleding met ook 4 identieke fietsen, Cervelo in zwart met gele accenten, nu volg ik geen enkele sport op tv maar dit leek the real thing. Kon ze nochtans prima bijhouden, maar misschien waren ze herstelritje aan het doen.
Dogma F

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 dec 2020 20:18

Opnieuw 2 ritten vh weekend met verschillend gezicht.
Vrijdag: Gewacht tot vroeg in de middag en met mijn gravelbike de weg op. De "traktorbanden" tot 5 bar opgepompt en rijden maar. Gelijk al een bak wind voor het gevoel en niet echt "mijn ding". Maar verder lekker droog en niet te koud. Heel even het zonnetje gezien.
Afbeelding
Na iets meer dan 4 uurtjes trappen net voor donker thuis met 109 km op de teller en prima voor deze dag. https://www.strava.com/activities/4428887049

Zondag: Op tijd op pad voor langere graveltocht vanaf mijn huis richting Apeldoorn. Een route "geleend" via Strava die in Amersfoort begon. Temperatuur net iets onder vriespunt, maar met winterschoenen en 2 dunne handschoenen over elkaar heen geen probleem.
Begin vd route iets meer asfalt, maar verderop dik ingehaald met veel onverhard. Paar stukken misschien wel iets te veel onverhard/technisch naar mijn zin. Daar zou MTB net wat beter zijn geweest. Maar verder geen klagen en weer paar mooie/nieuwe stukken ontdekt.
Na zo'n 115 km in de buurt van Putten beetje "ruzie" met mijn Garmin (zat niet echt op te letten) en was er ook een beetje klaar mee. Dus restant via de weg naar huis. Laatste uur toch wel frisjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk na 6:42u thuis met 156 km op de teller en moe maar voldaan. Vlot fiets afspoelen van de pekel, gevolgd door warm douche om even later lekker bij de open haard een kabouter klein te maken...........
https://www.strava.com/activities/4437910005
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 06 dec 2020 20:51

Prachtige foto's weer Fred ! :like:

Yours truly deed een klein ritje langs de IJssel.

Voor de Brienenoord kon een voorganger onze bel niet horen en ging toch naar links zonder het aan te geven...valpartijtje, maar Superbever laat zich daar niet door uit het veld slaan natuurlijk....Op het van tevoren door mij voorspeld moment raakte ik mijn mede-fietser kwijt. Te koud om te wachten en ik moest om 16:00 thee drinken bij mijn ouders ! Tussen Delft en Den Haag reed ik lek. Dikke schroef door mijn band (spiksplinternieuwe Schwalbe Durano 28mm) en in mijn wiel....Zoals de trouwe lezertjes echter al vermoeden heeft Bever al weer een sluw plan.....Het binnenbandje was snel verwisseld en de lichaamstemperatuur was nog niet afgedaald naar een fataal punt...het werd al donker en ik moest nog door het Ghetto van Ypenburg...

Na 500 meter weer lek....Ik heb de Randstadrail naar huis gepakt....

https://www.strava.com/activities/4438203656

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 06 dec 2020 21:37

Zaterdag mooie zonnige rit van Den Haag naar de schoonouders in Sprang-Capelle (het nuttige met het onaangename combineren 😂) voor sinterklaas avond.

Beetje jammer dat ik 80km non-stop wind tegen had. Tempo was ook niet om over naar huis te schrijven.

Langs a12 naar Gouda, via Stolwijk naar het pontje bij schoonhoven. Langs goudriaan naar Gorinchem (brug a27) en vervolgens naar het pontje bij Dussen.
20201205_130842.jpg
20201205_121127.jpg
Bijlagen
20201206_213045.jpg

i-mac

i-mac 08 dec 2020 19:18

Afbeelding

Gewoon kunnen genieten van het lekkere frisse weer.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2138
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 11 dec 2020 08:42

Gisteren vertrokken met 1,6˚ en mijn woon-werk route loopt voor een groot deel door onbewoond gebied, velden etc en koelt diverse graden af. Dieptepunt was -3,8˚.
Slokje water uit de bidon onderweg? Oeps, slush puppy :). Na 38 minuten fietsen waren de (net vernieuwde) batterijen van de powermeter leeg, even later begon de Garmin Varia ook al te klagen over lage accuspanning. Niet zo goed voor batterijen en accu's. Verder fijn gefietst, 30km (kleine omweg). Juiste kleding geeft de juiste lichaamstemperatuur.
Dogma F

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 11 dec 2020 15:45

Boscrosser uitgelaten op de MTB-route van Vrachelen (Vrachelse Heide).
Leuke bosachtbaan: bijna alles singletrack en prima onderhouden. Niet technisch of zwaar, maar goede 'flow'.
En geen spatje modder gezien!
20201211_112842.jpg

i-mac

i-mac 18 dec 2020 20:04

Ik had de voorbije 4 weken een Skoda Kamiq op proef. Die moest normaal gezien morgen terug, maar aangezien mijn vrouw en mezelf moeten werken, moest een andere dag worden gekozen. Dus deze morgen om 10u00 de wagen netjes afgeleverd te Kortenberg (tussen Brussel en Leuven).

Vandaar dan met de gravelbike de terugweg aangevat. En het werd een pittige rit. Bijna de volledige rit de wind op de neus of opzij. Van Kortenberg tot aan Wetteren kreeg ik de nodige lichte hellingen voor de wielen geschoven, maar door de harde wind werden dat pittige klimmetjes.

Al bij al 140km gefietst. Zeker niet langs de mooiste of rustige wegen, wel integendeel. En ook een paar werkzaamheden gehad, waar je als fietser veelal een iets langere omweg "mag" maken.

https://www.strava.com/activities/4487287575

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 dec 2020 09:41

Gisteren met de auto naar Leersum gereden en vanaf daar met de MTB Leersum, Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen gedaan. Die laatste was nieuw voor me, ik maakte de fout om met een te zwaar verzet te beginnen en dat moest ik bekopen met 3x moeten stoppen. Dat kon ik niet natuurlijk niet over mijn kant laten gaan, dus nog een rondje gereden, nu op een licht verzet. En dat ging een stuk beter.

Met 67 km en bijna 1200 hm was ik weer bij de auto. Best kapot, ondanks de geringe afstand.

i-mac

i-mac 21 dec 2020 22:48

Deze morgen een rit van net iets meer dan 2 uur gereden in "Flandrien" omstandigheden. Regen en veel wind waren mijn deel. Mijn vrouw had nog wat kerstkaarten die de deur uit moesten, en ik stelde haar voor om zelf postbode te zijn.

Buien mijn handen en voeten, bleef ik relatief droog. Broek, beenstukken en jas deden hun job uitstekend. De spatborden op mijn Grail zijn toch een goede aankoop geweest. Alleen de handschoenen en schoenen bleven niet droog. Dus vanavond een bestelling geplaatst. Zie de desbetreffende topic daarvoor ...


https://www.strava.com/activities/4499635512

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 23 dec 2020 13:30

Ondanks alle corona perikelen toch het midweekje centerparcs (kempervennen bij valkenswaard) toch maar niet geannuleerd. Was van plan maandag van Den Haag hier naar toe te fietsen, maar vanwege het weer met veel regen en stevige wind tegen toch maar de fiets achterop de auto gegooid.

Gisteren hier dan een leuk rondje gereden door de Brabantse Kempen. Iets meer onverhard dan ik verwacht had, maar dat was voor de afwisseling erg leuk. En wat een baggerzooi op al die boerenweggetjes. Ben (ondanks het spatbord) nog nooit zo ranzig van de fiets gekomen.
20201222_105942.jpg
20201222_104352.jpg
20201222_103234.jpg
20201222_104219.jpg

Plaats reactie