Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 27 sep 2020 19:28

Vandaag fijn gefietst door België, Voerstreek. 115km en 1400hm. Gemiddelde snelheid zie je de wind en stijgingen wel in terug :) want ik haalde slechts 28,5km/h gemiddeld.
Maar toch was het supergoed weer om te fietsen. Slechts enkele andere fietsers op weg en maar 1 e-biker waar ik last van heb gehad.
Wel been- en armstukken gepakt voor vertrek met de gedachte ze onderweg uit te trekken. Gevoelstemperatuur was best wel laag, dus bij thuiskomst had ik ze nog aan..... Tocht viel niet tegen, flink wat beklimmingen erin, en ondanks dat het Voerstreek/Wallonië is, viel de toestand van de wegen echt wel mee. Paar stukken van "meer gat dan asfalt" maar dat mocht de pret niet drukken.


Afbeelding

Afbeelding

Vlakbij huis, wel nog in België, kwam ik door het plaatsje Richelle. Daar was dorpskermis en de lokale fanfare was net klaar met spelen. Staan er zo'n 500 mensen op een postzegel van een trapveldje, iedereen schouder aan schouder, keihard met elkaar praten/lachen etc. Geen mondkapje te zien. Mij prima, ze doen maar en ik was ver genoeg uit de buurt. Mensen zijn dus echt zo dom.
Dogma F

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 27 sep 2020 19:35

0475 schreef: 27 sep 2020 18:46 Bah, Grrr, Argh, ging vanmorgen voor een klein rondje maar stond na 15km al een lekke biba te vervangen, net op een stuk wegdek dat nat en vies was (denkelijk ook de reden dat). Dus sta je daar in de zooi, waar laat je de fiets.....vieze banden dus zelf ook wat vies geworden...en dan om de een of andere reden zat ik ook nog enorm te hannesen om de buitenband er vanaf te krijgen en later er weer op. De fun was er wel vanaf :D en de de rit wat ingekort. Komende week maar een stel robuustere buitenbanden halen, sowieso wellicht beter gezien het jaargetijde.
Op mijn vorige fiets had ik Schwalbe Durano banden liggen. Niet lek te krijgen, in 8000km slechts 1x lek en dat is prima. Wel rijden ze iets zwaarder.
Dogma F

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 sep 2020 22:23

Dit weekend in een team van 4 de 12h van Zolder gereden, een estafettewedstrijd op het ex-F1 circuit met 170 teams. Het liep al mis tijdens de eerste wissel, onze tweede rijder zat nog op het toilet toen de eerste naar binnen reed. Zo lagen we na anderhalf uur al bijna een ronde achter op het peloton, en kwamen we in een groepje van 3 terecht die net voor het peloton uitreden in een poging weg te geraken.

Na 5 uur vechten over verschillende stints heen, aan een gemiddelde van meer dan 44km/h, kon ik samen met datzelfde drietal de aansluiting maken met het peloton en ons team ontdubbelen, We konden dus terug strijden om een ereplaats.

In de allerlaatste stint van de dag kon de sterkste van ons team nog wegrijden uit de grote groep, en zo eindigden we 4e algemeen en 3e in categorie. Leuke dag gehad en nog goed gelachen om het 'shitty' begin.
Afbeelding

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 28 sep 2020 09:08

@raven14, top hoor dat jullie ondanks de dramatische start er toch voor zijn gegaan.

Gisteren heb ik sinds lange tijd weer een DDX-je gedaan. Met een maatje afgesproken in Gouda, om vandaar uit naar de start van de Harbour Tour te rijden. Met 34 in het uur keuvelend en handjes op het stuur heen, voorspelt weinig goeds voor de terugweg :D

Leuke rit door een stukje van Nederland dat ik nog niet goed kende. De teerachtige lucht die je erbij kreeg, paste volledig bij de setting van silo's, containers, havens en schepen. Wat opviel was het hoge aantal lekke banden. De wegen waren vochtig, maar ik had niet het idee dat er veel troep lag. En toch heb ik zeker een mannetje/vrouwtje of 40 langs de kant van de weg gezien met een lekke band. Heel bijzonder.

Het was ook de eerste langere rit op de Chesini, en dat is erg goed bevallen. Helaas zijn de Haute Route Ventoux en Zwitserland (Grimsel, etc) een no go geworden. Dus ze mag weer aan de wand.

https://www.strava.com/activities/4119303759
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 sep 2020 09:33

De weersverwachtingen voor komend weekend zijn flink beroerd om de Ventoux. Dus wees er niet ongelukkig over.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 28 sep 2020 10:08

Jans schreef: 28 sep 2020 09:33 De weersverwachtingen voor komend weekend zijn flink beroerd om de Ventoux. Dus wees er niet ongelukkig over.
Ha, dat verzacht de pijn enigszins, al had ik die franse rasklimmertjes pijn kunnen doen in Hollands najaarsweer :winkthumb:

Ach, we hebben nu het plan opgevat om vrijdag Hoek van Holland - Den Helder te rijden, zaterdag een forse gravelrit in Zuid-Limburg, zondag in Noord-Limburg en dan maandag of rond Eindhoven te gravellen, of richting de achterhoek te gaan.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 03 okt 2020 00:43

Net terug uit Feltre, Veneto. Elk jaar gaan we met een grotere groep in het voorjaar naar Andalusië - Sunhill Cycling van Ger de Heus - maar Corona gooide roet in het eten. Niet getreurd, programma een half jaar opgeschoven en we zouden afgelopen week naar Ronda afreizen. Maar helaas: wederom ging Spanje op slot... Met een tweetal vrienden uit de groep een alternatief plan gesmeed dat we pas op het laatst definitief maakten. Enerzijds om mogelijke Coronabeperkingen, anderzijds ingegeven door het weer. Daarom besloten niet af te reizen naar Arabba (Sella Ronda), maar gekozen voor Feltre als uitvalsbasis. Daar was het afgelopen week 10 graden warmer.

Blij met de keuze: het waren vier geweldige dagen. Achtereenvolgens de medio Sportful Dolomiti gefietst, daarna de Monte Grappa, een fantastische ronde door de heuvels van de Prosecco - let op de tijdrit van 17 oktober, Muro di Ca’ del Poggio - en een afsluiter op de Monte Foza, deel uit de voorlaatste etappe van de Giro 2017 waar Tom Dumoulin kraakte.

Hier een paar plaatjes van een fantastische fietsstrip;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bluv107 op 04 okt 2020 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 okt 2020 17:06

Vandaag etappe 2 van de Haute Route Ventoux. Gisteren werd etappe 1 afgebroken wegens extreem weer, vandaag werd de etappe ingekort vanwege.... natte sneeuw..

https://www.cyclokalender.nl/nieuws-art ... neeuw/1197

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 03 okt 2020 18:08

havana schreef: 03 okt 2020 17:06 Vandaag etappe 2 van de Haute Route Ventoux. Gisteren werd etappe 1 afgebroken wegens extreem weer, vandaag werd de etappe ingekort vanwege.... natte sneeuw..

https://www.cyclokalender.nl/nieuws-art ... neeuw/1197
Stevige dag gemaakt,respect heren.
Mooi verslag :winkthumb:
Als je met de bus verder reist gaat de fiets in een aanhanger?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 okt 2020 18:36

Ja, die hebben idd aanhangers. Allemaal heel goed geregeld.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 03 okt 2020 23:28

bluv107 schreef: 03 okt 2020 00:43 Net terug uit Feltre, Veneto. Elk jaar gaan we met een grotere groep in het voorjaar naar Andalusië - Sunhill Cycling van Ger de Heus - maar Corona gooide roet in het eten. Niet getreurd, programma een half jaar opgeschoven en we zouden afgelopen week naar Ronda afreizen. Maar helaas: wederom ging Spanje op slot... Met een tweetal vrienden uit de groep een alternatief plan gesmeed dat we pas op het laatst definitief maakten. Enerzijds om mogelijke Coronabeperkingen, anderzijds ingegeven door het weer. Daarom besloten niet af te reizen naar Arabba (Sella Ronda), maar gekozen voor Feltre als uitvalsbasis. Daar was het afgelopen week 10 graden warmer.

Blij met de keuze: het waren vier geweldige dagen. Achtereenvolgens de medio Sportful Dolomiti gefietst, daarna de Monte Grappa, een fantastische ronde door de heuvels van de Prosecco - let op de tijdrit van 17 oktober, Muro di Ca’ del Poggio - en een afsluiter op de Monte Foza, deel uit de voorlaatste etappe van de Giro 2017 waar Tom Dumoulin kraakte.

Hier een paar plaatjes van een fantastische fietsstrip;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je bent er ondersteboven van.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 okt 2020 09:42

havana schreef: 03 okt 2020 18:36 Ja, die hebben idd aanhangers. Allemaal heel goed geregeld.
Mooi stukje geschreven Frank! :like:
Onvoorspelbaar in de Herfst...
Geniet er maar van.
Laatst gewijzigd door scottpch op 04 okt 2020 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie