Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 jun 2020 11:50

Mooi ritje Joost, en lekker wat foto's 😎
Gereden met 650b banden / niet teveel mul zand door droogte ?
Misschien route maar eens overnemen, ziet eruit als leuk rondje.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 23 jun 2020 12:25

Beide dagen gereden met 650B. Zaterdag icm WTB By Pass, gisteren had ik de set up voor de vakantie er onder gezet, Vittoria Mezcal (54mm met noppen).

Droogte valt nu mee, en het was overal goed te doen. Maar tijdens hemelvaartweekend had ik ook delen van route van zaterdag gereden en was het regelmatig ploeteren.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 23 jun 2020 12:38

Mooie rit Joost! IK heb hem even opgeslagen, aangezien ik in Bussum woon aan de route en mijn fietsmaatje in Amersfoort. Nu hem nog even aan een gravelfiets helpen en dan kunnen we op weg :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 jun 2020 16:24

Gister redelijk zitten rammen in de duinen dus nu een lummel ritje.
Ben even de bossen bij de Broekpolder wezen verkennen, Was ik al een tijd niet geweest en wil daar een keer gaan wandelen.

Ergens bij Berkel zijn ze goed bezig maar...... lawinegevaar?
Afbeelding

Uiteraard m'n favo strookje langs de Zweth (De Berkelse)
Afbeelding

Niemand!
Afbeelding

Afbeelding

Bij de TU weten ze pas echt wat recycling is
Afbeelding

Ik merk dat de niesschaamte inmiddels een stuk minder is
Afbeelding

Boompjes staan wel keurig in een rijtje maar prima om hier een keer te wandelen
Afbeelding

Prachtig bruggetje bij Schipluiden
Afbeelding

Haring erin en naar huis
Afbeelding

Vanavond vreugdevuren
Afbeelding

Zonde......
Afbeelding

Skylines blijven leuk
Afbeelding

Goed 90
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 23 jun 2020 19:19

Ben moe🤕
Rondje pannenkoek eten in Zalk.
214 km maar zekers genoten.
https://www.strava.com/activities/3658818933
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 24 jun 2020 13:02

Kon je dichterbij geen pannenkoeken krijgen dan? :-)
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 jun 2020 14:24

uninvitedguest schreef: 24 jun 2020 13:02 Kon je dichterbij geen pannenkoeken krijgen dan? :-)
Waarschijnlijk wel whaha,kwam toevallig daar terecht.
Restaurant oase prima stop by the way.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 24 jun 2020 17:59

Ik ben ook wel aardig afgepeigerd...
Ging om 6 uur weg vanochtend en was om 10 over half 6 weer thuis :D

312 km gefietst en dat ging beter dan de 235 ging beter van vorige week

https://www.strava.com/activities/3664556826
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 jun 2020 19:34

Al die 500, 400, 300 en 200 km ritje vliegen mij hier om de oren, enfin een kleine bijdrage met een 100+ ritje vandaag vanuit Almere door de Flevopolder naar Harderwijk, naar Garderen en via Putten, Nijkerk weer terug naar Almere. Onderweg in Putten nog een spaaknippel in het voorwiel gebroken, gelukkig geen slag in het carbonne voorwiel. :) Morgen klusdag. :D

https://www.strava.com/activities/3664064831
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 25 jun 2020 12:02

Na gister mijn tocht al gemeld te hebben toch een iets uitgebreider verslag!
Gister dus om 6:02 thuis vertrokken. Het doel was heel simpel, een 300km tocht fietsen. Omdat ik dat dit jaar 1 keer wilde doen!
Gezien de oostelijke wind een ruime boog rondom Eindhoven en Den Bosch uitgezet vanuit Breda. Daarbij ook flink wat tegels gescoord voor veloviewer.

Vanuit Breda eerst om Breda heen (ik woon noord-west) dus westelijk langs breda afgezakt naar het Mastbos. Vanaf daar naar Chaam gereden, waar mijn eerste watertappunt gepland stond. Dus de eerste bidon na een uur al bijgevuld. Want drinken was zeer belangrijk op deze dag! Het was lekker fris dus goed te doen! Vervolgens koers gezet naar Baarle om via Poppel naar de Kempen te rijden. Dus kwam ik bij Hoge Mierde uit. Lekker doortrappen richting het zuiden nu, af en toe toch een pittig windje dus ging niet altijd vanzelf! Via mooie wegen en fietspaden in Luyksgestel terechtgekomen, waar ik even verkeerd reed. Gelukkig piepte de GPS gelijk en kon ik op zoek naar het watertappunt. Beide bidons waren leeg, dus die moesten gevuld worden! inmiddels 95km gehad en met goede moed snel verder. Door Bergeijk en onder Valkenswaard langs kwam ik in Borkel, daar een kop thee met honing (ik drink geen koffie) en een appelgebakje gedaan. Lekker! vervolgens snel verder om weer een stukje Belgie te rijden. Vervolgens via Maarheeze naar Someren getrapt.

In Someren had ik water willen tappen bij een tappunt, helaas was deze afgesloten zover ik kon zien vanwege een defect. Dus een cafe ingelopen en weer twee volle bidons. Ik zat nu bijna op de helft, 153km. Dus snel verder, het was nu een vrij lang stuk voornamelijk noordelijke richting, daarbij Asten, Vlierden passerend, tussen Helmond en Deurne door. Dwars door Gemert en Boekel uitkomend in Volkel. Hier de watertap opgezocht en weer de bidons opgetopt, ideaal! Vervolgens de langs de vliegbasis daar door Uden heen om nu een iets westelijkere koers op te pakken. Na 215km bij de bakker in Nistelrode een fruitgebakje en worstenbrood gescoord voor de afwisseling en aanvulling! Waarna ik met wind in de rug naar Vinkel toe reed. Aldaar weer een watertap en de bidons weer opgetopt om nu nog een stukje wind tegen te krijgen. Even een paar tegels voor mijn cluster scoren, dus na Vinkel een lus die me terug stuurde naar Geffen maar vanaf daar: Vooral wind mee!! :D

Nu eerst naar Rosmalen, gewoon wind in de rug. Om vanaf daar iets noordelijk te rijden naar de Maas. Dus wat zijwind, gelukkig goed te doen! Maar vanaf de sluis in het Maximakanaal had ik wind in de rug. Dus langs Empel en oud-Empel naar Bokhoven. Daar langs de dijk een laatste korte stop, even een cola (2 eigenlijk) en de bidons opgetopt. De wind leek wat aan te trekken, wat ik natuurlijk geen probleem vond! Wat nu volgde was een lekker stuk op de dijk, tot in Heusden. Door dwars door het oude centrum en Heusden is een vestingstad. Een mooi stadje maar die kasseien in het centrum kunnen mij niet bekoren (zeker niet naar 265km), dus ik was blij erdoorheen te zijn. Weer de dijk op! Mooi boven Waalwijk langs om niet de overdiepse polder in te rijden maar af te buigen naar Sprang-Capelle. Nu over het Halve-zolen pad naar Waspik, de laatste watertap en volle bidons. Ook al was er nog minder dan een uurtje fietsen over! Via Raamsdonk en Oosterhout kwam ik langs het voor mij bekende Markkanaal, waar ik noordelijk langs reed zodat ik niet over het smalle fietspad hoefde. Vanuit Terheijden naar huis en moe en voldaan uitrusten!

Samenvattend: gelukkig zijn de brabantwater-tappunten bijna allemaal gewoon open en veel drinken en eten dan kom je er wel! 312km in 10,5 uur fietsen.

https://www.strava.com/activities/3664556826
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 jun 2020 17:43

Rivierentocht
Vandaag 11 rivieren overgestoken. Een aantal van hen komen elkaar verder in de waterloop tegen, maar op de plek waar ik ze ben overgestoken hebben ze allen een andere naam.
Naast rivieren natuurlijk de nodige kanalen en slootjes. Maar de focus lag op de rivieren en de bruggen:

Brienenoordbrug - Nieuwe Maas
Afbeelding

Rijsoordsebrug – Waal
Afbeelding

Stadsbrug Zwijndrecht - Oude Maas
Afbeelding

Moerdijkbrug – Hollands Diep
Afbeelding

Bergsebrug (vooral andere nieuwe en oude bruggen maar sta op die brug) – Donge
Afbeelding

Keizersveerbrug – Bergsche Maas
Afbeelding

Merwedebrug – Boven-Merwede
Afbeelding

Nieuwe Lekbrug – Lek. De stalen boog is de oude brug.
Afbeelding

Emckbrug – Enge IJssel
Afbeelding

Twee Waardenbrug – Vlist
Afbeelding

Goudaraksebrug – Hollandse IJssel
Afbeelding

Bijna 156 km wat ik met deze temperatuur wel genoeg vond. Kan er goed tegen maar ga nu lekker met m'n meissie in het zwembad zitten. Ook leuk :mrgreen:
Afbeelding

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 26 jun 2020 20:50

Gastheerg schreef: 26 jun 2020 17:43
Bijna 156 km wat ik met deze temperatuur wel genoeg vond. Kan er goed tegen maar ga nu lekker met m'n meissie in het zwembad zitten. Ook leuk :mrgreen:
Afbeelding


Lijkt me een leuke route, heb je een gpx?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie