Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
9-W
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mei 2019 02:25

Gebruikersavatar 9-W 15 sep 2020 01:33

daniel1975 schreef: 13 sep 2020 15:02 Mooi weer GG!

Hier weekendje Zeeland, voorzichtig ivm de luchtweginfectie lekker stukje gefietst. Was te mooi om stil te zitten!
Ik kom uit Zeeland (Walcheren), maar dit plaatje komt me niet bekend voor :roll: Is dit Zierikzee?

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 15 sep 2020 05:26

Hij rijdt via de Noordhavenpoort de stad in en je ziet op de achtergrond de Zuidhavenpoort. Mooi in 1 shot. En het is toch echt Zierikzee.
o'7o

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 sep 2020 16:43

Voor het eerst sinds weken weer eens een coronathuiswerkdag. ;)
Dus diensttelefoon on mijn zak en op de fiets gestapt.
Mooi weer om de nieuwe wieltjes uit te proberen.
Rondje Hoorn, Enkhuizen, Medemblik gedaan.
Net geen 120km.
Het laatste uurtje was het mij te warm maar wie ben ik om te klagen over deze nazomer.
Oja, twee telefoontjes en drie e-mails beantwoord.
Mijn baas mag trots op me zijn. :D :mrgreen:
https://strava.app.link/Na9rkdSPN9

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 sep 2020 16:44

Gister flink zitten rammen dus vandaag herstel met de handjes op het stuur.

Heerlijk rustig overal
Afbeelding

Ik wilde bij een vriend even een bakkie doen maar die was niet thuis
Afbeelding

Goed warm dus na afloop lekker onder de douche
Afbeelding

Precies 60km
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 15 sep 2020 19:11

Gastheerg schreef: 15 sep 2020 16:44 Gister flink zitten rammen dus vandaag herstel met de handjes op het stuur.
Gisteren had je ook je handje op het stuur ipv onder in de beugel ( zie foto ) 😋
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 16 sep 2020 20:52

Vandaag een rondje van 90 gefietst. Halverwege 2 kennissen (corona proof) bezocht die toevallig in hetzelfde dorp wonen. Er naar toe een zwakke wind tegen maar na het bezoek had de wind zich weer gedraaid en in kracht toegenomen. Het was flink doortrappen over de dijkwegen langs de Maas. In het gehucht Waterval moest ik nog even flink in de remmen knijpen want in een onoverzichtelijke bocht hadden twee auto's de weg geblokkeerd en stond de ene de ander geloof ik de weg te wijzen (huh? daar is toch maar een weg door het gehucht).
IMG_0455.jpeg
Connect van Garmin kent een nieuw trucje en geeft met kleuren aan of je boven of onder het gemiddelde zat.....alleen de kleurkeuze is vreemd: geel/rood voor sneller en blauw voor langzamer. Vind ik althans vreemd. Tenzij je daarmee wil aangeven dat je red hot aan het fietsen was of zo.....

Misschien op eenzelfde tijdstip nog even terug naar de brug in Elsloo maar met mijn betere camera dan de telefoon. Sfeer plaatje in tegenlicht:
IMG_0633.jpeg

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 sep 2020 00:30

Ik hoorde vande week dat Olivier Naesen altijd er voor zorgt dat zijn Strava ritjes geen kruisende lijnen mogen hebben
Blijkbaar hebben de meesten hier daar ook last van :)

Kan ik me als semi autist goed voorstellen trouwens ;)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 18 sep 2020 19:58

Vandaag voor het eerst sinds november 2019 een wat langere tocht op de MTB richting Amerongen gereden. Operatie december, revalidatie, COVID-19 oproep mbt gevaar vermijden en ook liefde voor het gravelen daar debet aan.
Maar goed, vanochtend vanuit Soest over de fietspaden naar startpunt bij Leersum om daar het bekende 3-luik (Amerongen - Leersum - Hoge Ginkel) te rijden en dat uitgebreid met rondje Rhenen. Daarna weer terug naar SOest om uiteindelijk na 5:36u op 113 km / 1.000 hm uit te komen.
Maar wat viel het weer tegen al dat draaien/keren en stuiteren en dat zo lang weer. Dat was ik echt niet meer gewend. Daarbij de bekende pijntjes, aangevuld met de versleten linker knie die niet echt blij is als er veel gestuiterd wordt. Dus was rustiger/netter afdalen en minder druk op links om dat euvel op te lossen.
Maar verder echt genieten en toch wel lekker dat zo'n "speeltuin" op fietsafstand van Soest ligt.
Paar sfeerplaatjes en voorlopig de MTB nog maar niet verkopen, want zo af en toe blijft dit ook leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

i-mac

i-mac 18 sep 2020 20:24

fredmtb-sport schreef: 18 sep 2020 19:58 Maar verder echt genieten en toch wel lekker dat zo'n "speeltuin" op fietsafstand van Soest ligt.
Reken maar dat ik, en velen andere Belgen jaloers zijn op je. Voor mij is dat iedere keer 460km heen en terug. Maar wat is het toch machtig om daar te kunnen biken.

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 19 sep 2020 18:45

Te mooie dag om geen gebruik van te maken ook gezien de verwachting dat het weer over enkele dagen een heel stuk herfstiger gaat worden. Vriendin van vriend wisselde haar vast fietsploegje vandaag voor mij in. Ontspannen tocht, lunch in Gulpen (mijn god wat was het daar druk) en dan door naar Slenaken. Hebben ons na de Loorberg de luxe gegund om de Gulpenerberg richting Partij af te dalen. Wel veel zwabberende klimmers aldaar zodat ik toch maar lichtjes in de remmen bleef knijpen.....bij thuiskomst net niet 120Km.
Schermafbeelding 2020-09-19 om 18.29.20.png
Niet veel later werd het een heel pak drukker:
FEE97D7A-85AE-4CB0-9EA4-A263DB7955FC.jpeg

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 sep 2020 21:01

Strade Bianche Noord Holland: op herhaling
8 maart begin dit jaar hebben we met een paar man de toertocht Strade Bianche Noord Holland gereden bij de wielerclub in Hoorn.
Veel oponthoud in het begin. Gruwelijk slecht weer en matig benen bij mijzelf maakte het tot een onvergetelijke dag.
We besloten de rit op een mooie september dag nog eens over te doen.

Aanvankelijk zou ik vandaag met een groep de finale van Parijs-Roubaix rijden maar dat zat er door de Corona niet in.
M'n maatjes die daar bij zouden zijn stelde voor om dan de die 8 maart rit vandaag te doen.
Goed plan.
Zeker op zo'n mooie dag als vandaag. Drie man voegde zich nog bij het gezelschap en met z'n zessen hebben we een heerlijke fietsdag gehad.
Dijken met wind, gravelstroken en als troost ook nog een stevige kasseistrook.
Helaas ook wat grasstroken. Die behoren voor mij niet tot mijn favorieten. Op gras moet je voetballen en niet fietsen. Mijn persoonlijke probleem met gras is dat ik niet goed zie waar de kuilen zitten
Uiteraard een koffie stop met appeltaart en na afloop een biertje.
En bij thuiskomst die heerlijke cannelloni van pannenkoekjes met spinazie en gehakt. Dat gaat er wel in na een dagje gravel en wind.

120 km's.

Zonnig en stoffig en prima manier om een dag stuk te slaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 20 sep 2020 22:49

Leuk stukje gefietst vandaag. Maar eens op zondag omdat de zaterdag aan een andere hobby op wielen was toebedeeld.
Rondje maasplassen gekozen, via Nederlandse zijde langs de Maas naar het noorden, omtrekkende beweging om Linne, Beegden, Ittervoort en via België terug naar huis. Wel weer teveel e-bikers die het geluid van een bel niet herkennen. Sommigen hadden echt 5-6x bellen nodig voordat het signaal in daden werd omgezet. En dan ben ik niet eens heel erg ongeduldig.
Bij Maaseik een aanrijding met een dikke hommel of bij! Volle vaart tegen mijn bovenlip, gelukkig niet gestoken maar lip is wel flink dik.
Maar qua vliegend spul was het toch al mijn geluksdag. Paar kilometer later vloog er iets in mijn mond, kon het nog uitspuwen voordat er een steek kwam.

Al bij al toch leuke tocht van 114km
Dogma F

Plaats reactie