Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 sep 2020 16:35

Rondje Monte Bondone
Was oorspronkelijk gepland in een Giro trip in mei.
Giro in oktober zie ik niet zitten en de Bondone zat al in m'n hoofd.
35 jaar geleden en 20 kilo lichter daar met 42x26 tegenop gestormd.
Nu had ik de 34x29 nodig om deze Bourgondier omhoog te krijgen.
Neemt niet weg dat ik mij gelukkig prijs dit nog te kunnen.
We zitten nagenoeg op de top. Afgedaald aan de zuid-oost kant.
Eerste stuk is daar zeer slecht. Kuilen en scheuren. Dus lek bandje. Altijd spannend in een afdaling. Ging gelukkig maar net 50 en kon de fiets rap aan de kant krijgen.
Na de afdaling over het fietspad langs het water naar Trento en vandaar de martelkamer in.
Eerste 10km ging prima maar toen kwam het verval. Ik was veel te snel begonnen.
Laatste stuk zal er uitgezien hebben of ik m'n fiets niet beter kan verkopen :-)

Maar voorlopig heb ik het gedaan.
Nog maar een biertje zeg ik dan.

Baselga
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 apr 2020 18:38

Baselga 04 sep 2020 19:41

Mooie klim. Eerst het uitzicht op Trento, dan de vele haarspelden, en het toetje op de top; het fraaie zicht op de Brenta groep..

Hele gebied is waanzinnig mooi trouwens.
Bijvoorbeeld via passo Giovo naar het val de Cembra.
Of Baselga de pine / passo redebus.
Of Passo Manghen.
Of altopiano de vigolana / Kaiserjager .

Geniet van de vakantie verder GG.
I don't really want no 9.00 to 17.00
I want to ride my bike from 9.00 to 21.00

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 sep 2020 21:00

Vandaag een overheerlijke rit op mijn gravelbike waar ik ook echt aan toe was na de "mokerslag" van de orthopedisch chirurg afgelopen dinsdag. (uitslag: compleet versleten linker knie).
Maar fietsen zo lang het kan, dat gewoon ook doen zoals de chirurg al aangaf. Dus vanaf het web een gravelroute vanaf Apeldoorn gepakt.
Klein aanloopstukje over het asfalt, had de auto tactisch geparkeerd want vooraf het idee om na de route nog een stuk van de MTB route te pakken.
Dat laatste weinig van terecht gekomen, want normaal is misschien 110 km op de gravelbike een "makkie". Alleen deze route zo goed als 100% off road en daarbij door de regen van voorgaande nacht liepen sommige stukken totaal niet.
Maar geen klagen, want op zo'n klein oppervlak zulke mooie paden en route.
Na 5:17u net geen 120 km op de teller, maar meer dan genoeg voor vandaag. https://www.strava.com/activities/4009942560

Even paar plaatjes van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 sep 2020 21:04

Wilde eigenlijk naar de Posbank, maar had geen auto. Bij hoge uitzondering had Mevr. Havana de auto eens nodig. Nou ja, dan maar in eigen buurt bollen.

Omdat ik een beetje uit mijn sleur wilde komen, mijn gravelbike gepakt voor net geen 80 km over de UHR met als doel zoveel mogelijk onverhard. Zoals Fred zegt, door de regen lagen sommige stroken er behoorlijk nat bij, maar ach, 3 uur buiten zijn daar ging het om...
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-09-04 om 21.04.37.png

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 05 sep 2020 16:22

Lekker rondje van ruim 100km door Zuid Limburg gereden, fijne route zonder al te veel drukte. Wel een of andere tourtocht gekruist, hoop krabbelaars op racefietsen, en dan jasje aan maar te warm, en dan om de buik geknoopt.....
Bij Waterval een afdaling en daar rijd ik altijd rustig, is een mooie omgeving en wil ook wel even genieten van het uitzicht. Nou, dat ging vandaag prima!! Op een gegeven moment werd ik kalmpjes ingehaald door een mooie meid op een Trek. Lange blonde haren in een vlecht, mooie komt. Maar helemaal niks bij zich.... achterzakken leeg, geen zadeltasje. Ik bewonder dergelijke mensen om hun lef, stel dat je eens lek rijdt. Ga je dan niet anders kunnen doen dan bellen voor hulp? Maar zo'n vrouwtje gaat er wellicht van uit dat ze met haar voorkomen wel hulp krijgt van de middelbare bierbuikjes :(
Enfin, eventjes achteraan gereden vanwege het uitzicht. En het zag er wel naar uit dat ze nog wel competitie kon bieden, op een kruising linksaf en ik zet aan in de verwachting dat zij hem ook wel de sporen zou geven. Bij de volgende afslag had ik al 100meter voorsprong. Zonde, lekker vrouwtje, mooie fiets en komt niet vooruit. Of ze zat in een herstelrondje. Bidons waren nog vrij vol dus nog niet lang onderweg.
Dogma F

Gebruikersavatar
Dritty
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 feb 2020 19:48

Gebruikersavatar Dritty 05 sep 2020 16:35

Vandaag ook 100 km in zuid Limburg gefietst (eigenlijk 99 dus de routebouwer heeft ergens 1 km vergeten toe te voegen). Meegedaan aan de toertocht (Wielerfestival Cauberg) waar Ramon73 waarschijnlijk aan refereerde.
Na een uurtje wat regen gehad, maar in de loop van de ochtend weer goed opgedroogd.
Rond 70 km wat kramp in de bovenbenen toen ik op de pedalen wilde staan op de Kruisberg. Vanaf toen het tempo iets naar beneden bijgesteld.
Eerste keer deze afstand in de heuvelland gefietst. Meestal hou ik het bij vlakke rondjes van 60-80 km rondom Amsterdam.

https://www.strava.com/activities/4014545414

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 sep 2020 15:49

Wezen "verdwalen" in het achterland van Pieschera del Garda.
Direct aan het meer tering druk maar in het achterland kleine 3 uur gefietst en amper mensen gezien.

Niet de meest ideale fiets plek maar m'n lief heeft zich van de eerste persconferentie van Rutte tot afgelopen woensdag helemaal kleurendoof gewerkt.
Dus een stekkie aan het strand en 101 boeken.
Niet spectaculair. Beetje glooiend, enkele Strade Bianche en veel wijngaarden.
En onderweg een heerlijke espresso.......

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 sep 2020 18:05

Voor mij vandaag het Hollandse na-zomerweer met een wind (3Bft) uit het westen werd het een ritje naar de Vinkeveense Plassen en via de rivier de Waver en via Abcoude langs de rivier het Gein weer terug naar Almere, goed voor een ritje van 74 km.! Ondanks de vele dreigende onweerswolken geen druppel regen gehad. :roll:

https://www.strava.com/activities/4020290728
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 sep 2020 10:10

9x Omhoog bij de Posbank. Goed voor net geen 1000 hm.
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-09-07 om 10.09.28.png

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 07 sep 2020 10:19

Banque de la poste??? 🤣
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 sep 2020 10:21

Tja, op de Franse tour waan je jezelf in Frankrijk, toch . . . . en bedoelt la banque postale. ? :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 sep 2020 10:24

Een titel verzinnen valt lang niet altijd mee :D Overigens als je bovenop staat waan je jezelf zeker in Frankrijk!

Plaats reactie