Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 jun 2020 19:38

Stornie schreef: 07 jun 2020 17:58
Orlok schreef: 07 jun 2020 11:29 Of Roergebied
Het ligt in Duitsland toch, daarom toch maar Ruhrgebiet. ;)
Nee, dus toch Ruhrgebied vlgns "Onze Taal":

Ruhrgebied/Roergebied
? Mag je in plaats van Ruhrgebied ook Roergebied schrijven?

! Nee, alleen Ruhrgebied is juist. Het gebied is vernoemd naar de rivier de Ruhr, die in het Sauerland ontspringt en bij Duisburg de Rijn in stroomt. Van deze riviernaam bestaat geen vernederlandste vorm. Er bestaat wel een rivier die de Roer heet, maar de Duitse naam daarvan is Rur, zonder h, en die rivier loopt bovendien niet door het Ruhrgebied. De Roer is een zijrivier van de Maas en ligt wat zuidelijker en westelijker dan de Ruhr: hij ontspringt in de Hoge Venen (Oost-België), loopt door Duitsland en komt in de Maas uit bij - hoe kan het ook anders - Roermond.
:oops:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 07 jun 2020 20:45

Zo ver was ik niet gegaan, maar interessant stukje Johan.
Ik kom heel vaak in het Ruhrgebiet, vandaar mijn reactie. Om de 'verkeerde' reden, had ik het toevallig toch bij het rechte eind. :D

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 jun 2020 20:58

Om 15:30 was het droog,mooi windje erbij dus op pad met de kleppers.
Muur van Zeddam oprammen en weer retour.
73 km gas der op.
https://www.strava.com/activities/3578595722
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 jun 2020 15:18

TumTumTum schreef: 03 jun 2020 15:16 Nog nooit zo'n scheur in een buitenband gezien.
Voor ik vandaag op pad ging toch maar eerst een andere buitenband gemonteerd :mrgreen:
Afbeelding

De foto's die ik van het ritje met TumTumTum heb gemaakt leverde twee verzoeken om een keer mee te gaan om wat van dit soort strookjes te doen.
Twee maatjes maar het was lastig om een afspraak te maken met alle drie dus het grootste stuk ongeduld mee de Krimpernerwaard en Lopikerwaard ingenomen.
Lekker vroeg op pad maar de spetters deden ons toch besluiten een beetje in de buurt te blijven.

Tiendweg oostkant Haastrecht
Afbeelding

Zo nu en dan zelfs wat blauw en zon
Afbeelding

Op de Tiendweg staan wat hekken. Graag sluiten wat deze zorgen dat de koeien van de wei naar het goede melkstation gaan. Pad is dus ongeschikt voor snelheidsduivels maar voor wie van rust en natuur houdt is dit smullen. Zeker op maandagochtend.
Afbeelding

De hoogtemeters van vandaag :mrgreen:
Afbeelding

Hoonaardpad. Leuk detail: dit pad loopt precies over de grens van Utrecht en Zuid-Holland.
Afbeelding

Zon en donkere wolken op weg naar De Vlist
Afbeelding

Onverharde strook langs de Schenkel (Stompwijk). Eerste stuk is gravel daarna graspad. Hoewel veel fietssporen is dit een pad dat je in het weekend beter kand mijden ivm met wandelaars.
Afbeelding

Uiteraard langs de Beijersche Vliet
Afbeelding

En wat is het lekker fris groen als er een goed buitje is gevallen
Afbeelding

Elserkade (Achterbroek)
Afbeelding

Graafkade
Afbeelding

Km's nog niet gekeken maar funfactor een dikke 8 :winkthumb:

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 09 jun 2020 11:49

YOU SHALL NOT PASS!!!!

Mooi ritje gisteravond door de polder boven Zoetermeer, mooie luchten. En aangezien ik een keer alleen op stap was even wat paden genomen die mijn fietsmaten en ik normaal gesproken overslaan.

Maar de dames hadden geen boodschap aan mijn gemiddelde en vertikten het om van het fietspad af te gaan. Over de hele lengte van het pad (ca. 800 m.) moeten 'file'rijden.
20200608_202155.jpg

Baselga
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 apr 2020 18:38

Baselga 10 jun 2020 13:51

Afbeelding

De boel lekker onder controle op de zaak dus maar weer eens met de fiets de oversteek gemaakt richting polder (Zeewolde). Heen langs het veluwemeer en dadelijk terug vanaf Harderwijk de bossen in richting Stakenberg / Vierhouten, terug naar Hattem. Lekker fietsweer, 120 km. totaal.
Bijlagen
20200610_073126.jpg
I don't really want no 9.00 to 17.00
I want to ride my bike from 9.00 to 21.00

Hoi1234
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2020 13:58

Hoi1234 10 jun 2020 15:49

Aangezien je in de trein fietsen nog niet mee mag nemen van de NS, maar ik mijn racefiets toch weer graag wilde terug verhuizen naar mn studentenstad, ben ik vandaag terug gefietst van provincie Groningen naar Utrecht.

Op het laatst nog een klein ommetje (van 1 km haha) gemaakt om de 200 km vol te maken.
Totale tijd onderweg was circa 8.5 uur, met 200.4 km en 25,2 gem. Als meisje en alleen tevreden :)

Het eten onderweg staat me alleen behoorlijk tegen, heb nu onderweg 4 krentenbollen weggewerkt, 1 ontbijtkoek en nog een andere reep, echter heb ik soms zo'n moeite om het weg te krijgen.... zijn hier tips voor of is minder eten ook al voldoende?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 jun 2020 16:53

Hoi1234 schreef: 10 jun 2020 15:49 Het eten onderweg staat me alleen behoorlijk tegen, heb nu onderweg 4 krentenbollen weggewerkt, 1 ontbijtkoek en nog een andere reep, echter heb ik soms zo'n moeite om het weg te krijgen.... zijn hier tips voor of is minder eten ook al voldoende?
Leuke rit lijkt me.
Als ik meer dan 170-180 fiets dan ga ik na 150km over op hartige zaken.
De zoete repen, drankjes komen dan echt m'n neus uit.
Ik doe ieder jaar een rondje Zeeland solo en waait het altijd. verbruik je wel wat ook omdat het meestal ruim 200 is. Maar na 150km ga ik lekker ergens een uitsmijter zitten eten.

Vandaag was het trouwens ideaal weer om lekker door te trappen. Met dit weer verbruik ik bijna geen energie :mrgreen:
Rondje OOST-WEST. Van Zuidplas naar Harmelen wat het meest oostelijke punt was.
Daar ijsje gegeten en vrij stevig terug gefietst

Gewoon weer het Groene Hart dus :mrgreen:
Afbeelding

Nieuw bruggetje bij de leuke doorsteek bij Hekendorp
Afbeelding

In Oudewater even nieuw water halen
Afbeelding

Ergens op weg naar Linschoten. Groene Hart Pad. Even uitzoeken om een keer te wandelen.
Afbeelding

Op zo'n kaart mag ik graag even kijken of ik niet ergens een leuk weggetje zi
Afbeelding

Lekker gefietst maar voor een paar leuke plaatjes was het prut weer.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 10 jun 2020 17:01

@Gastheerg met welke banden fietsen jullie? Ik heb de Schwalbe Durano Plus 25 mm, meer dan dit 25 passen bij mij niet. Met de Schwalbe banden fiets ik alleen op asfalt omdat ik anders bang ben om lek te rijden.
Ghost Nivolet 6LC

bartaspin
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 05 dec 2011 09:32

bartaspin 10 jun 2020 21:05

Hoi1234 schreef: 10 jun 2020 15:49 Aangezien je in de trein fietsen nog niet mee mag nemen van de NS, maar ik mijn racefiets toch weer graag wilde terug verhuizen naar mn studentenstad, ben ik vandaag terug gefietst van provincie Groningen naar Utrecht.

Op het laatst nog een klein ommetje (van 1 km haha) gemaakt om de 200 km vol te maken.
Totale tijd onderweg was circa 8.5 uur, met 200.4 km en 25,2 gem. Als meisje en alleen tevreden :)

Het eten onderweg staat me alleen behoorlijk tegen, heb nu onderweg 4 krentenbollen weggewerkt, 1 ontbijtkoek en nog een andere reep, echter heb ik soms zo'n moeite om het weg te krijgen.... zijn hier tips voor of is minder eten ook al voldoende?
Heel knap, goed gedaan zeg. Heb je dan helemaal geen pauze genomen? Bij zo'n lange tocht maak ik wel drie keer een stop en ga ik echt even rustig zitten om te eten en een bakkie te drinken, blikje cola in de middag.

Hoi1234
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2020 13:58

Hoi1234 10 jun 2020 21:37

@Gastheerg: Het was niet een enorm sightseeing route hoor, veel langs N-wegen en vooral het stuk door Flevoland vond ik echt geen aanrader, maar het was zelfs met ouderwets navigeren (een blaadje met dorpen op de buis geplakt) goed te vinden!

@bartaspartin: Ik heb geen echte grote stops gemaakt, enkel om de weg te zoeken, eten te pakken en bij het pompstation meer te bevoorraden. Fietstijd/onderwegtijd schelen dus ook maar een half uur. Wellicht moet ik toch maar een echte stop inlassen, dan is het ook makkelijker om wat meer te eten, alhoewel ik dan een beetje bang ben voor het weer op de fiets moeten.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jun 2020 08:34

Hoi1234 schreef: 10 jun 2020 21:37 @Gastheerg: Het was niet een enorm sightseeing route hoor, veel langs N-wegen en vooral het stuk door Flevoland vond ik echt geen aanrader, maar het was zelfs met ouderwets navigeren (een blaadje met dorpen op de buis geplakt) goed te vinden!

Grappig dat oud navigeren doe ik ook zo. Plak het alleen meestal op een bidon. Toch denk ik dat die route die je gedaan heeft wel wat kansen heeft om een mooi ritje te worden. Maar misschien is dat niet de kortste weg en wordt het net even teveel.
Wel mooie miniavontuurtjes in een zo gecontroleerde wereld.
Sweety2008 schreef: 10 jun 2020 17:01 @Gastheerg met welke banden fietsen jullie? Ik heb de Schwalbe Durano Plus 25 mm, meer dan dit 25 passen bij mij niet. Met de Schwalbe banden fiets ik alleen op asfalt omdat ik anders bang ben om lek te rijden.
Ik neem aan dat je de vraag stelt omdat je steeds foto's op gravel zie. Ik rij al vanaf dat ik op de racefietst zit over gravel. Dat is nu 50 jaar.
En altijd gewoon met de banden die DAN op de fiets zitten. En dat is 23/25 mm maar dat kan Continental, Vittoria, Vredestein zijn. Vroeger tubes nu gewone bandjes.
Ik heb volgens mij ook nog nooit lek gereden doordat gravel door een band stak.
En ik heb gravel in zeker 10 verschillende landen met de racefiets gedaan tot en met de Pantokrator op Corfu.
Er zijn twee uitdaging op gravelpadden (ik bedoel geen MTB single tracks) wat mij betreft:
1) het zijn vaak boerenwegen en soms ligt er troep zoals een spijker, hoekijzer van fruitkist, stukje prikkeldraad. Als dat in de schaduw ligt en je te laat ziet heb je dus even pech. Maar hiertegen helpt geen ene band
2) stootlek. Als je met hoge snelheid tegen een grote steen aanrijdt kan je een stootlek krijgen als je band te zacht is. Harde band minder kans op lek maar minder comfortabel. In dit soort wegen zitten doorgaans ook wat meer kuilen en dan is 25 of 28 ook wel lekker als je meer dan 10km van die stroken op een dag doet. Met L'Eroica nam ik 28mm omdat daar 112km (totaal 209) onverhard in zit maar een Franse wijngaard, een kade in een van de waarden of een bospad in Istrie? Dan denk ik niet eens na wat er op m'n fiets zit. Begin dit jaar meegedaan aan de toertocht Strade Bianche Noord Holland. gewoon met 23mm. Geen lek en een maatje met een dikke gravelbike twee keer :mrgreen: Beetje actief op een fiets zitten scheelt ook een hoop ;)

Plaats reactie