Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 28 mei 2020 16:08

In tegenstelling tot de voorgaande jaren nog niet in Limburg geweest. Normaal ga ik in maart, en anders zeker in april al een keertje! Vanwege alle maatregelen dit jaar besloten over te slaan en even af te wachten tot een goed moment. Nu gaat mijn vriendin gelukkig weer aan het werk en dan heb ik de auto niet zo makkelijk meer tot mijn beschikking, voor woon-werk geen probleem dat fiets ik lekker. Maar om een keer naar Limburg te gaan wat lastig, vooral omdat ik niet in het weekend wil. Want dan is het er al drukker.
Dus besloten gister op mijn vrije woensdag maar te gaan. Dus om 6 uur opgestaan om iets voor half 7 in de auto te zitten. In Heerlen geparkeerd bij de Basicfit, lekker rustig op de parkeerplaats en om iets over 8 zat ik in kort-kort op de fiets. Ik had een route uitgezet, normaal zou ik dat niet gedaan hebben, maar nu kon ik er mijn stops mee plannen. Bij de auto, want met terassen/cafes veelal dicht en alle watertappunten van WML afgesloten (domme beslissing) moest ik toch water bijvullen met het mooie weer!!!

Mijn eerste ronde voerde mee eerst door Heerlen naar Brunssum, Landgraaf en Kerkrade omdat ik die gemeentes nog nooit gefietst had (longtermnlchallenge). Vervolgens echt begonnen met klimmen in Simpelveld om via Huls en onder andere de Fromberg de keutenberg naar de Cauberg te fietsen. Die nog fris omhoog, lekker rustig. Na 75km de eerste stop bij de auto. Snel bidons wisselen en eten bijvullen om de volgende 90 te doen. De eerste 30km was alles prima, tot ik de tweede keer de Cauberg op ging. Nu aardig omhoog geknald, en toen werd ik door een BOA van de lokale handhaving aangehouden. Omdat ik op de weg fietste en de rechterstrook was afgesloten vanwege werkzaamheden stond er een bord, fietsers lopen op het voetpad. Nou ik heb niemand in de weggereden, maar de beste man kon alleen zeiken over het beeld van de wielrenner. En dat er mensen in limburg gefrustreerd zijn vanwege wielrenners. Volgens mij de beste man het meeste van allemaal, die had een flinke fles azijn op die ochtend! Gelukkig wel zonder verbaal (net als de vier man die achter me reden) en kon ik verder na zijn tenenkrommende schoolmeester verhaal.

Na 120km begon het vocht in de bidons weer op te raken, dat moest ik ergens oplossen. Uiteindelijk in Slenaken een plek gevonden waar ik weer volle bidons had. Vandaar via de Loorberg en Camerig (twee hele fijne klimmen) naar de kruisberg en de eyserbosweg (minder fijn) en door naar de auto om na 175 km de bidons te vullen en nog wat eten te pakken. Daarna nog goede 50km via de gulpenerberg (rottige klim) gereden. Moest in mijn laatste 10km nog een omleiding volgen, en reed natuurlijk precies lek op dat stuk! Dus nog band wisselen, maar verder lekker gefietst. Net 8 uur in het zadel met 27,1 gemiddeld. Toch ruim 217km! Om kwart voor 7 in de avond thuis en lekker eten gemaakt door de vrouw! Topdag dus!

https://www.strava.com/activities/3520274468
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 mei 2020 16:25

Gister slechts 30km gefietst. Retourtje naar een vriend en zijn van daar gaan wandelen.

Vandaag Krimpenerwaard in maar gelijk door naar de Lopikerwaard. Die doorsteken tot Benschop en dan omhoog naar Woerden en dan weer naar het westen.
In Montfoort op de kade zitten lunchen. Net geen 90km en vanaf Woerden een paar even flink gas gegeven.

Als ik onverhard of kasseien opzoek mag het slecht zijn. Net zoals ik verwacht dat het goed is als ik asfalt opzoek. (route Goudarak-Stompwijk)
Afbeelding

Beetje vreemd licht zo nu en dan
Afbeelding

Voor mijn gevoel zijn er meer zwanen dan anders
Afbeelding

Heerlijk fietspad tussen Stompwijk en Vlist
Afbeelding

Tussen Polsbroek en Benschop. Neem de noordelijke kant daar rijden minder auto's
Afbeelding

Montfoort
Afbeelding

Ik was een beetje onhandige tijd weggegaan dus even bij de bakker wat gescoord en lekker aan de kade naar binnen zitten werken
Afbeelding

Van Montfoort naar Woerden heb je de keuze tussen witte borden met rrde letters of de witte borden met groene letter. Als de de landelijke variant kiest kan het gebeuren dat ze met deze parfumauto rond rijden.
Afbeelding

Vanaf Woerden vooral trappen, trappen, trappen
Afbeelding

Minder was het stukje langs de N204. Ben nog even terug gegaan maar bedacht me als ik verder naar IJsselstein ga ik dan over dat malle smalle en drukke fietspad naar het Noorden moest. Dus gewoon dat stuk N204 3maal gereden :mrgreen:
Afbeelding

Nu blikjes, tuin, muziek, boekje......ook leuk!

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 29 mei 2020 18:53

Weer mooie foto’s Gerard. Maar die parfumauto is zo te zien niet wat je denkt. Het is geen strontkar maar een boer die vanuit de sloot zijn land bevloeit vanwege de droogte, maar dat veenwater kan ook wel stinken....

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 mei 2020 09:55

Gisteren hadden we m'n pleegdochter op bezoek voor een paar dagen, de oudste dochter van m'n vrouw voordat ik in beeld kwam.
Ze is 46, was in het verleden wel eens bezig met fitness en hardlopen, maar iets met fietsen had ze tot in de herfst vorig jaar niet, toen meldde ze af en toe op de racefiets van haar man te rijden samen met een vriendin.
Leuk, dacht ik maar het leek me een bevlieging die niet lang stand zou houden.
Maar ze bleek doorgezet te hebben, zelfs een nieuwe Cube gekocht.
Gisteren was dat ding bij de FM voor de eerste beurt , dus aan mij de vraag of ze op een van m'n fietsen met mij mee mocht rijden, ze had wel de kleding bij zich.
Ze is vrijwel even groot als ik en paste wonderwel zonder enige aanpassing op de Gianni Motta....
De langste rit tot nu toe was 60 km geweest, dus wij op pad voor een ritje van 55 km door het Noord Hollandse land oostelijk van het Alkmaardermeer.
De eerste 15 km trok ik er niet echt hard aan (hartslag max, 135) en hield ik haar zoveel mogelijk uit de wind en alles leek prima te gaan, niet te zwaar trappen en geen tekenen dat ik te hard ging.
Daarna bleek dat ze zich aanvankelijk iets geforceerd had en moest ik af en toe inhouden omdat ze eraf raakte, Grootste probleem van zulke beginners is dat men nog niet strak aan het wiel kan rijden , zodra je in de volle wind zit is het dan meteen over, dat is een automatisme dat iedere (oud)wielrenner kent.
Al met al ging het erg goed voor een middelbare , beginnende vrouw, de enige klacht was mijn Prologo zadel waar ze niet lekker op zat en de lichte heuveltjes en brughellingen waar ze steevast losraakte (ze is niet heel licht gebouwd), last van zere benen of vermoeidheid had ze niet , dus de conditie is minimaal redelijk.
Voorheen was fietsen toch iets om even een paar boodschapjes te doen als de auto bezet is en het is dan toch erg leuk om te zien dat mensen ineens best in staat zijn dingen te doen waar ze een paar jaar terug nog van dachten , dat is onmogelijk/te vermoeiend, of whatever.
Gaan we zeker vaker doen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 mei 2020 10:42

Leuk Keezx.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 30 mei 2020 10:48

Mooi verhaal Keezx.

Schrik haar niet af met teveel technische tips hè!? :P ;)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 30 mei 2020 14:10

Keezx weet alles van smeermiddelen, dus dat gaat goed komen! :like: :D

i-mac

i-mac 30 mei 2020 15:39

Keezx schreef: 30 mei 2020 09:55 Gisteren hadden we m'n pleegdochter op bezoek voor een paar dagen, de oudste dochter van m'n vrouw voordat ik in beeld kwam.

Ze is 46, was in het verleden wel eens bezig met fitness en hardlopen, maar iets met fietsen had ze tot in de herfst vorig jaar niet, toen meldde ze af en toe op de racefiets van haar man te rijden samen met een vriendin.
Leuk, dacht ik maar het leek me een bevlieging die niet lang stand zou houden.
Bij ons thuis is het zoonlief (straks 28) die eens wou mee fietsen met me. Hij woont in hartje Antwerpen, en moet sinds de Covid-19 van thuis uit werken. En met het mooie weer wou hij toch eens kijken of fietsen zou meevallen. De ganse dag thuis (werken) valt een beetje tegen, zeker als het lekker weer is. En dat thuiswerken kan hij spreiden over de volledige dag (en ook avond).

We hebben er nu een rit of 3 opzitten, en naast de klassieke fouten die een beginneling maakt, amuseert hij zich. En het kriebelt vanzelfsprekend om een eigen fiets te komen, hij had al eens gekeken bij Decathlon, maar toen ik voorstelde om mijn "winter" fiets te gebruiken, zei hij geen neen.

Dus verhuist mijn trouwe Bianchi Impulso straks naar Antwerpen. En mama "sponsort" de helm, schoenen en nog wat andere zaken.

Als de fiets niet snel terugkeert, kan ik misschien uitkijken naar nieuw speelgoed. En dan zou ik wel durven voor een Canyon Grail 7.0 te gaan. Tijdens de herfst/winter maanden kan ik dan ook eens andere wegen opzoeken, waar ik met de koersfiets niet zou komen.

Wordt ongetwijfeld vervolgt ... ;)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 30 mei 2020 21:14

Rondje Sallands Heuvelrug goed voor 154km in een prachtige omgeving.
Heerlijk weer en goed gezelschap en bijtijds weer thuis.
https://www.strava.com/activities/3535197790
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 30 mei 2020 21:16

Vandaag voor het eerst weer een rit van 100 km gemaakt, Dat was onderhand wel een jaar geleden schat ik.
Conditie is nog steeds niet wat het geweest is na de nodige weken met bestralingen in de zomer van vorig jaar, hoewel ik daar toen niet veel voelbare hinder van ondervond. (gewoon ook zoveel mogelijk blijven werken). Maar ik denk dat de erbij horende hormoonkuur ook niet bevorderlijk is. Voeg daarbij nog een valpartij in januari j.l. met als gevolg een gebroken elleboog en twee gebroken ribben.
Dan ben ik toch wel weer blij met het resultaat van vandaag.
https://www.strava.com/activities/3534713754
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 mei 2020 21:52

Vandaag de DirtyKanzelled naar idee van Laurens ten Dam gereden.
Route van Buzz door Noord-Holland.
Lekker veel onverhard,gravel,grind,graspaden en dat soort ondergrond.
Laatste stuk van mijn rit zelfs 3 keer flyby met Laurens, Niki en Ivar 😎
En zoals het hoort bij offroad/gravel rijden, achtervolgd door een hond.
Die wilde niet spelen maar happen, gelukkig was het in mijn schoen, voelde zn tanden wel een beetje....
Baasje vond dat ik maar had moeten wachten tot hij z'n hond aan de lijn had gedaan, ben maar snel doorgefietst wilde geen discussie/nog een hap oid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

333km

https://www.strava.com/activities/3537248479

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2020 21:54

Drie
Honderd
Drie
En
Dertig
Kilometer
.....
Pfff, op die ondergronden. Petje af.
Less is bore

Plaats reactie