Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 apr 2020 09:05

carel schreef: 09 apr 2020 00:18 Hoezeer ik de fietsprestaties van Stephan ook respecteer, vind ik dat Menco B. wel een serieus punt heeft bij de opmerkingen bij Strava. Ik ben het helemaal met hem eens.
Om iemand zo aan te spreken op een forum etc etc is niet netjes als je de persoon niet eens kent.
Waar ik veel mee moeite mee heb en ik zie het bijna iedere dag is mensen op leeftijd die zwaar hijgend tegen de wind in fietsen of nog erger,op de Posbank bult op slingerend en wel met moeite boven komen.
Het beste is minder op elkaar letten en vooral bemoeien.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 apr 2020 09:56

Ik ben toch wel benieuwd welk serieus punt Menco dan heeft volgens jou Carel ?

Iedereen staat vrij voor z'n eigen mening/acties op basis van richtlijnen en de overheid.
Maar voor wie zou ik een voorbeeldfunctie hebben en welk voorbeeld zou ik dan moeten geven ?
En wat er op de ntfu website staat mogen ze ook wel eens aanpassen. Daar zeggen ze 'Fietsen doe je solo' check dat doe ik en stukje verder: 'Wil je tóch samen op pad, bijvoorbeeld met je partner of fietsvriend? Dat kan, maar laat de groep uit niet meer dan 2 personen bestaan.' Ik dacht dat met een fietsvriend juist niet de bedoeling was ?
Punt die ze noemen doe rustig aan, hoe gek het ook klinkt dat heb ik gedaan.
Tuurlijk heb ik dag op de fiets gezeten maar ik heb mij nergens compleet leeg gereden, zou vandaag prima nog zo'n rit kunnen maken. Ik lees nergens dat je maximaal 10km mag fietsen oid ?

En wat betreft mensen in het wiel, ik rij gewoon solo en ja soms hang je even kort achter iemand op paar meter afstand voordat je er voorbij kan.
En tijdens rit van gisteren ook klein stukje 'samen' met iemand gereden, hing aantal meter achter hem dus weinig windvoordeel helaas.
En omgekeerd zat hij daarna stukje achter mij.

Maar volgens mij gaat dit offtopic en hoort dit thuis in ander topic over trainen in deze tijd van corona ;)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 apr 2020 10:14

+ 1 Menno heeft geen punt. We zijn hier niet in de DDR van de jaren 70/80.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 apr 2020 10:33

rene schreef: 09 apr 2020 00:00
NuitKor schreef: 08 apr 2020 22:54 @DDX Lees op Strava dat er mensen stukken bij je in het wiel gaan zitten. Ik hoop dat je die hebt verzocht eruit te gaan?
Een paar keer goed niezen en hoesten en ze zijn zo weg :lol:
Een smerige opmerking.! :dislike:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 apr 2020 11:14

Stelletje moraalridders, toch gewoon hun eigen verantwoordelijkheid? Jij krijgt er niets van, geen corona en ook geen boete als het er 1 is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 09 apr 2020 11:17

amclassic-fan schreef: 09 apr 2020 11:14 Stelletje moraalridders, toch gewoon hun eigen verantwoordelijkheid? Jij krijgt er niets van, geen corona en ook geen boete als het er 1 is.
+1

Verschrikkelijk zeg, hoe sommige mensen tekeer gaan momenteel.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 09 apr 2020 11:42

Kan ook wel merken dat mensen ineens tijd over hebben, of zich in ieder geval makkelijker laten afleiden (inclusief ikzelf). Een deel daarvan kiest er voor om fora/Facebook/nieuwssites af te struinen om te kijken of ze nog een tik op de vingers uit kunnen delen of hun mening ventileren (dat laatste bevestig ik met deze post ook maar weer).

Het wordt tijd dat dat we weer back to normal kunnen zodat onze breintjes zich weer kunnen focussen op werk of andere dagelijkse activiteiten. Dat voorkomt een groot deel van het nare (corrigerende) gedrag en persoonlijke eigenschappen wat je nu naar boven ziet komen en niemand beter van wordt.

Ps. Gister rondje Biesbosch gedaan en in Werkendam 2 trauma helikopters tegen gekomen. Eentje op de heenreis (aanrijding 4 jarig meisje door bestelbusje) en een paar honderd meter verderop op de terugreis (2 fietsers). Het was ook behoorlijk druk met fietsers onderweg, maar wat vooral opviel was de snelheid van het werkende verkeer. Er lijkt wel een bepaalde afgunst te onstaan richting recreanten onder het mom van 'jullie zijn lekker vrij en ik moet de hele dag werken, dus ik heb voorrang'. Het weinige verkeer zorgt er ook voor dat ze lekker het gas in kunnen trappen.

Afgelopen weekend ook al een trauma heli voor de deur vanwege een steekpartij. Daarmee heb ik de afgelopen week meer trauma helicopters gezien dan de afgelopen jaren opgeteld. Lekker bezig hoor.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 apr 2020 15:05

Vandaag druk met klusjes/boodschappen en chauffeur spelen.
Maar net nog een gaatje gevonden voor een rondje Gouda/Boskoop/Zoetermeer/Rotte
Op een paar meter na 50km. Was al blij dat ik met dit mooie weer toch even kon.
Maar door dat warme weer vliegt de conditie de hoogte in :winkthumb:

De Wilde Veenen
Afbeelding

Eerste stukje van de Rotte. Komt 400 meter verder letterlijk "uit de grond". Als je niet vies bent van een stukje onverhard (gaat prima met 23mm als het droog is) kan je zelfs "rond" rijden. Had ik nu geen tijd voor.
Afbeelding

Het voorjaar is duidelijk niet meer te stoppen. Veel fris groen knalt echt de grond uit.
Afbeelding

Nou douchen en caufferen maar......

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 apr 2020 19:57

NuitKor schreef: 08 apr 2020 22:54@DDX Lees op Strava dat er mensen stukken bij je in het wiel gaan zitten. Ik hoop dat je die hebt verzocht eruit te gaan?
|Zal wel aan mij liggen, maar heb de behoefte om in het wiel naar de reet van de voorganger te turen nooit begrepen. Ik zie toch liever wat van de omgeving :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 09 apr 2020 20:14

Nou als ik hier achter mocht fietsen ;)

Afbeelding
Bikers are not alone

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 apr 2020 21:35

Moet je eerst nog heel wat meer trainen :-D

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 apr 2020 21:55

SiO2 schreef: 09 apr 2020 11:17
amclassic-fan schreef: 09 apr 2020 11:14 Stelletje moraalridders, toch gewoon hun eigen verantwoordelijkheid? Jij krijgt er niets van, geen corona en ook geen boete als het er 1 is.
+1

Verschrikkelijk zeg, hoe sommige mensen tekeer gaan momenteel.
+1
Ik ga steeds meer in de “ignore modus”. De deug-politie zoekt het maar uit.
Less is bore

Plaats reactie