Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 apr 2020 22:25

fredmtb-sport schreef: 05 apr 2020 11:15 Elke keer als ik op de Hilversumse heide fiets verbaas ik me over de prachtige omgeving en dat zowat in mijn achtertuin.
Ik ben het helemaal eens met je Fred. Ik ben vanavond om 20.00 nog even op de gravelbike gesprongen om nog even over de hei en in de bossen rond Hilversum te cruisen: schitterend in de schemering met de bloesem.

@DDX, klopt. Dat slechte fietspad met ribbelstrook hebben ze eindelijk aangepakt.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 apr 2020 14:21

DDX schreef: 06 apr 2020 20:18 Dat is dat stuk waar je altijd al smal fietspad had en ribbelstrook tussen fietspad en weg ?
Klopt, toen kon je nog even erover heen rijden om van het fietspad af te raken maar nu niet meer, althans . . . ik niet.! ;) Het fietspad is nu wel wat breder maar als er een auto op geparkeerd staat dan ben je de klos, dus gisteren was ik de klos en moest doorrijden tot aan de rotonde. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5111
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 apr 2020 15:08

Vond het toen ook niet heel prettig om er overheen te rijden met smalle bandjes.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 apr 2020 15:36

Rondje Groene Hart. goed twee uurtjes. Behoorlijk rustig maar ook een best windje

Blijft een leuke passage
Afbeelding

Afbeelding

Normaal ga ik hier rechtdoor. Alleen er zit een heel smal stuk in wat ik met de 1,5 meter maatregel niet handig vind. Dus rechtsaf
Afbeelding

Alle foto's in natuurgebied Het Weegje

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2020 15:40

Mooi ritje :-)
Welke hufterproof compactcam had jij ook alweer?
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 apr 2020 15:59

daniel1975 schreef: 07 apr 2020 15:40 Welke hufterproof compactcam had jij ook alweer?
Bedankt he :mrgreen:

Is al een heel oudje: Panasonic Lumix DMC-FT5
Waterdicht en en overleefd een val van 2 meter. Al twee keer onbedoeld getest.
Geen beweeg of schuif lensje. Luikjes accu/kaart/conrectors met extra schuifje en o-ring, Heel robuust en past makkelijk in een zakje van een shirt

Zonder crisis had ik mijzelf dit voorjaar op een opvolger getrakteerd. Ik woon ook gevaarlijk dichtbij zo'n grote fotowinkel ;) KE

De lol van dit soort camera's is dat je niet alleen met outdoorsporten (ik neem hem ook met skiën mee) ze prima kan gebruiken. Het zijn ook uitstekende camera's om kinderen te leren omgaan met een camera. Ik geef je even extra argumenten ;)

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 567
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 07 apr 2020 16:44

Welke is de opvolger?
Klinkt namelijk zeer interessant.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 apr 2020 17:04

kopjethee schreef: 07 apr 2020 16:44 Welke is de opvolger?
Klinkt namelijk zeer interessant.
Met opvolger bedoel ik niet direct een Panasonic maar een opvolger in algemene zin.
Panasonic heeft de Lumix DMC-FT30 kost geen flikker en is echt beter dan het oudje wat ik heb. Is volgens mij een aanrader voor wie liever een camera gebruikt dan z'n telefoon.
Maar eigenlijk zou ik net een stapje beter willen. Alleen ik ben bang dat de Lumix DC-FT7 net te groot en te zwaar is. Ik neem zo'n camera ook mee op een rit als Parijs-Roubaix of 3 cols met 30 graden plus.
De Lumix DC-FT7 is wel een stoer ding met fraaies specs maar met 320 gram serieus zwaarder dan de 190 van de huidige camera.
Ook de Nikon W300 was een kandidaat. Deze is 50 gram zwaarder dan de camera die ik nu gebruik.
Beide laatste camera's zijn om andere reden ook interessant voor mij. Ik duik met m'n vrouw en gebruik nu een Olympus in een OW-huis. Mijn vrouw vind dat niks en de Lumix DC-FT7 en Nikon W300 kunnen zonder huis naar 30 meter. Dat is ook ongeveer de grens tot waar wij normaal duiken. Voor de kenners: Nitrox ;)

Luxe problemen maar om de hele dag naar nieuwssites te gaan zitten kijken worden we ook niet vrolijker van! Dus een beetje dromen mag.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2020 18:40

Die FT7 had ik ook gezien, maar volgens mij niet handig voor een broekzak of fietsshirt.
Jammer dat Sony niks heeft in dit segment. Ik had vroeger een Sony WX, maar de huidige WX lijn is uit 2015. Wel lekker klein, past makkelijk in zakje. Zou liever iets recenter hebben met hun eye/face tracking autofocus.
Less is bore

i-mac

i-mac 07 apr 2020 20:31

Deze middag kon ik weer een toertje fietsen. En met dit mooie weer is het absoluut geen straf. En ondanks dat er behoorlijk veel fietsers en wandelaars mijn pad kruisten, heb ik op geen enkel moment iemand horen sakkeren. Meer zelfs, ik krijg meer goeiedag's dan anders. Ook opvallend, op een paar mensen na, fietst iedereen netjes aan de kant, ook als ze met zijn twee zijn. Ik heb mijn bel dus niet veel moeten gebruiken. Bij kinderen bel ik niet, en vertraag gewoon. Wel vreemd is de reactie van sommigen bij het horen van een bel. In plaats van wat opzij te rijden, kijken ze eerst achterom, waardoor ze een zwieper maken naar links. Als je zien, sturen ze heel snel bij.

Aangezien ik op een km of 10 na op jaagpaden heb gefietst, had ik weinig last van het beetje verkeer die er is. Wel een paar keren gestopt voor een tractor (kreeg telkens een duim omhoog).

Net 100km : https://www.strava.com/activities/3266772993

En morgen kan ik zowaar nog een extra dag verlof nemen. Eerst met mijn vrouw een kort fietstochtje maken, en later nog een goeie 3 uur met de koersfiets. Het leven kan mooi zijn (ondanks het Corona virus).

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 apr 2020 14:29

De afgelopen dagen genoten van het mooie weer.
Kort/kort mocht weer van de weergoden. ;)
Zondag iets te veel maar achteraf viel de vermoeidheid mee.
De afgelopen twee dagen thuiswerken en sport hoort ook bij mijn werk dus.......

Zondag:
https://www.strava.com/activities/3258283685

Dinsdag:
https://www.strava.com/activities/3266155214

Vandaag:
https://www.strava.com/activities/3270424816

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 apr 2020 15:07

Rondje Krimpernerwaard.

Was er ergens een omleiding. Was niet goed aangegeven. Maar kreeg een tip van de wegwerker: "eerste houten bruggetje kan je naar de overkant"
Afbeelding

Maar gelukkig zijn er altijd de paddenstoelen nog
Afbeelding

Was eigenlijk overal heel rustig.
Afbeelding

Weinig wind en lekker de zon op de oude beentjes :winkthumb:

Plaats reactie