Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 05 apr 2020 11:15

Niet zo'n lange rit vanochtend, want wilde gewoon op tijd terug zijn voordat het misschien (te) druk zou worden.
Dus om 07:30u al op de fiets en gewoon lekker de graveltoertocht vanuit Soest op GPS gereden. In begin nog erg frisjes, auto's waren bevroren. Maar voor de rest al het zonnetje en puur genieten. Elke keer als ik op de Hilversumse heide fiets verbaas ik me over de prachtige omgeving en dat zowat in mijn achtertuin.

Afbeelding

Afbeelding

De route ook top, maar de bekende stukjes voor mij.
Onderweg werd het later ietsjes drukker, maar zeker goed te doen. Verder vond ik op 1 of andere manier dat iedereen relaxter/vriendelijker leek dan anders. Meer ruimte dan anders maken, veel vaker groeten. In dat opzicht top :winkthumb:
Voor 11:00u alweer terug met iets meer dan 80km op de teller https://www.strava.com/activities/3256920393

Thuis ook het zonnetje volop in de tuin, kom de dag wel door.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 05 apr 2020 17:57

Eerste keer kort/kort dit jaar in België... korte rit want 'k wilde Greg en consoorten tijdens de virtuele ronde niet missen.

Geen Nederlanders onderweg met fiets of auto in de Ardennen, dat maakt een groot verschil in drukte (zonder bijklank)...

https://www.strava.com/activities/3258162313

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 05 apr 2020 19:23

Gisteren naar kop van Noord-Holland, Wieringen.
Super rustig (maar dat is het daar altijd, terwijl het zo mooi is)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

233km

https://www.strava.com/activities/3255014453

Vandaag naar de Amerongseberg gefietst en vanaf daar langs de Lek en Nieuwe maas naar de kust.
En toen via de duinen weer terug naar huis.
Stuk drukker deze route, vooral langs de Lek erg veel motorrijders die totaal geen rekening houden met ander verkeer...
En veel kleine groepjes wielrenners... (en 1 groep van 8 man...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

315km
https://www.strava.com/activities/3259406399

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 06 apr 2020 09:04

De wilskracht van de meeste Nederlanders was zo groot dat zij, in weerwil van het mooie weer, thuis bleven. Zo konden ze ruimte geven aan die mensen die het niet op kunnen brengen om zich te houden aan dat wat op het ogenblik het beste is om te doen.

i-mac

i-mac 06 apr 2020 09:20

alliance_0 schreef: 06 apr 2020 09:04 De wilskracht van de meeste Nederlanders was zo groot dat zij, in weerwil van het mooie weer, thuis bleven. Zo konden ze ruimte geven aan die mensen die het niet op kunnen brengen om zich te houden aan dat wat op het ogenblik het beste is om te doen.
is het dan verboden om te wandelen/fietsen? Indien niet, waarom zou je het dan niet doen? In Vlaanderen mag het, dus doe ik het ook. Alleen ...

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 06 apr 2020 11:50

Belangrijkste RIVM maatregel is nog steeds "blijf zoveel mogelijk thuis".

Onder het mom "een frisse neus halen mag" lijkt er een soort vrijbrief ontstaan om gewoon zoveel mogelijk naar buiten te gaan. Ook KNWU en NTFU geven er een (eigen) invulling aan. Houd afstand, leeg je neus niet, beperk intensiteit en duur. Die vrije interpretatie wordt dan vervolgens door het eigenwijze wielervolkje nog eens naar de eigen hand gezet. Want wij bepalen zelf wel hoevaak, hoeveel, hoe intensief en hoe lang.... toch?

Uiteindelijk zie ik op mijn Strava tijdlijn gewoon hele batterijen 100km+ ritten voorbijkomen, was het op de Posbank dit weekend lekker druk met wielrenners. Voor mij staat dit heel ver af van "blijf zoveel mogelijk thuis".

Maar goed, elke discussie is toch zinloos.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 apr 2020 12:18

Zoveel mogelijk thuis blijven en minder inspanning is idd voor een ieder verschillend.
Voor mij persoonlijk is een 100 km rit niet echt (super) inspannend, terwijl voor een ander dat misschien wel de ultime uitdaging is in 2020.
Ritten van Stephan zijn voor iemand van zijn caliber ook goed te doen zonder overmatige inspanning en gezond. Daarbij zijn het ook solo ritten, dus dan zie ik het probleem niet zo.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 apr 2020 15:24

Dit weekend bewust niet gefietst om de mensen die vandaag weer moesten werken wat ruimte te geven.
Ik kan op dit moment (helaas) de hele week fietsen.
Goed twee uurtjes wat we het eenvoudigst typeren als een rondje Zoetermeer. Ruim er om heen. In de polder stond trouwens best wind. Vooral in de hoek van Stompwijk en Bleijswijk.

Bij mij het dorp uit met begeleiding van de motorpolitie. Even had ik het gevoel dat ik per ongeluk in een wielerkoers terecht was gekomen............
Afbeelding

Verlengde van de Slootweg in de buurt van Noord AA. Mooi plekje. Meeste P-plaatsen hier waren afgesloten.
Afbeelding

Vanaf het bruggetje over de Rotte even ten noorden van Oud Verlaat
Afbeelding

Misschien niet mooi maar als ze toch nodig zijn vind ik die nieuwe masten toch wel stoer........
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5882
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 apr 2020 20:02

Vandaag vanuit Almere een rondje rond Hilversum van 76 km. Heerlijk weer, volop zon dus voor het eerst in kort gereden. Voor een maandag toch veel fietsers en wandelaars gezien om over de vele motorrijders maar te zwijgen. Het strand bij Blaricum was redelijk bezet toen ik er langs reed, even verderop kwam de politie en handhaving mij al tegemoet, dus zal er niet veel meer overblijven op dat strand zou ik denken.

https://www.strava.com/activities/3262067178

Btw, de Oud-Loosdrechtsedijk tussen Oud-Loosdrecht en Nieuw-Loosdrecht is opnieuw ingericht met fietsstroken aan beide zijden van de weg. Alleen is de scheiding met de weg uitgevoerd in schuine trottoirbanden, hoe kunnen ze het bedenken. Als je eenmaal van de fietsstrook bent afgereden kan je niet meer terug tenzij je een jump uitvoert à la Peter Sagan. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 apr 2020 20:18

Dat is dat stuk waar je altijd al smal fietspad had en ribbelstrook tussen fietspad en weg ?

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 06 apr 2020 20:29

Dit weekend 2x rondje op de dijk arnhem-nijmegen-arnhem. Lekker rustig aan doen, Kan ook niet anders want het waren pas m’n 4e n 5e ritje van dit jaar. Vond de wind toch minder prettig zeker gisteren, maar wel lekker in kort-kort gereden dus ik mag niet klagen. Hopelijk houden we even een tijdje dit mooie weer, je wordt wel echt vrolijk van dat zonnetje.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 06 apr 2020 22:14

Vandaag een 5 uurs ritje naar Leuvenum gemaakt,prachtige omgeving.
https://strava.app.link/BfRUI4ult5
Onderweg ijsje en water getankt.
Bijlagen
91C4CB9D-CEEE-42BD-91C8-1E95EC7EA0F9.jpeg
F4769720-4D41-49F5-A191-B6C387080C21.jpeg
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie