Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 mar 2020 14:36

Gisteren toch maar even op pad geweest met de gravelbike naar mijn mislukte vakantie in Gran Canaria viewtopic.php?f=26&t=25269&p=1390352#p1390352
Op zaterdag het overduidelijke verzoek om drukte en direct contact te vermijden. Dus stapte deze jongen als iets na 07:15u op de fiets bij Harderwijk. Maar wat was het koud tov GC paar dagen eerder.
Vanuit Harderwijk de inmiddels wat meer bekende fietspaden en bospaden gepakt de eerste 60 km heel erg weinig anderen gezien. Dan is het genieten over de gravelpaden bij vooral Apeldoorn
Afbeelding
Later wel wat drukker, maar zeker niet de meutes meegemaakt die later op TV te zien waren. Scheelt zeker als je de omgeving wat beter kent. Wel een paar groepen racefietsers gezien (ook 1 MTB groep) en dan denk je "Ben je echt zo bang om te verdwalen of zoiets?". :oops:

Na 4 uurtjes en iets meer dan 100 km klaar en zo vlot mogelijk naar huis. Daar genoten van de zon op het terras.
https://www.strava.com/activities/3206129406
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

i-mac

i-mac 23 mar 2020 17:49

Gewoon omdat het kon ... Relaxen na het werken. En nog steeds naarstig bezig met aanpassingen om klaar te staan voor meer patiënten (maar stilletjes hopen dat het andersom uitdraait). Dat ritje is wel ideaal om één en ander op een rijtje te zetten.

https://www.strava.com/activities/3210075769

Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 mar 2020 18:59

Vandaag vanuit Almere een rondje Gooi en Eemmeer. Een prachtige zon overgoten dag, helaas was de zuidoostenwind nogal koud en met een kracht van 5Bf daalde de gevoelstemperatuur toch echt omstreeks het nulpunt (-1°C). Weinig wielrenners gezien en verder leek alles onderweg uitgestorven, zelfs in Naarden-vesting was niemand te zien. :o Normaal is het daar altijd een drukte van belang. Verder in Naarden, Huizen, Bunschoten en Nijkerk was alles rustig. Behalve een of ander idioot in Bunschoten die in een bestelbus vanuit stilstand de bocht om vol gas op mij af kwam omdat ik door rood (knipperend groen) reed, mafkees.!

https://www.strava.com/activities/3209988281
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Jeefp
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 dec 2013 18:08

Jeefp 24 mar 2020 07:41

Op de Gravelracer... heerlijk
Bijlagen
120fe4f7-0cf0-4278-b590-596b740caf37.jpg

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 24 mar 2020 19:05

Vandaag een blokje om het huis gefietst. Heen bovenlangs de Rijn, terug onderlangs. Dat maakte het toch een behoorlijk blokje.
Kwam de nodige solo-fietsers tegen, geen groepjes meer (zondag jl. nog diverse groepjes gezien). Het viel me op dat er weinig gegroet werd. Ik heb wel overal keurig afstand gehouden. Lukte prima!

Heerlijk het hoofd leeg gemaakt in de zon en het straffe windje. 100km genieten.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 mar 2020 12:19

Gisteren vanuit Almere een rondje Zeewolde door de Flevopolder, kwam toch nog een 3tal wielrenners tegen, voor de rest heel rustig, leek wel een zondag zo stil was het op de weg. Heb zelfs nog vlak bij de Hollandsebrug in een bewerkte akker een 6tal reeën gezien, was te ver weg om daarvan een foto te nemen want dat heb ik jaren door de drukte daar niet meer gezien. :)

Ondanks de oostenwind, gelukkig niet zo hard als maandag j.l. maar met een zonnetje heerlijk gefietst.

https://www.strava.com/activities/3216403060
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 mar 2020 12:09

Gisteren vanuit Almere een rondje Lelystad van 76 km. Heen vanwege de toch koude noordoostenwind (5Bf) zoveel mogelijk door de bossen en terug via de Oostvaardersdijk. In tegenstelling tot mijn rondje Zeewolde van 25 maart jl. nu toch in die bossen heel veel wandelaars en e-fietsers gezien meestal met z'n tweeën.

https://www.strava.com/activities/3223509351
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 28 mar 2020 13:13

Gisterochtend anderhalf uur gefiets, Rondje Den Haag Wassenaar Zoetermeer, niet hard, niet ver! Maar kon wel merken dat ik meer stil zit dan normaal. Benen waren slappe hap. Blijkbaar doen die dagelijkse ritjes,/wandelingen van 5 a 10 minuten naar station/werk meer dan je denkt.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 28 mar 2020 18:13

Genoten van een ritje over de onverharde paden in ‘t Gooi. Ik zit de laatste tijd eigenlijk nooit meer op de normale racer. Ik vroeg mij wel af of we niet eerder al een schoolsluiting hebben gehad, aangezien bijna alle wandelaars geen wiskundig inzicht hebben: we hebben een pandemie en willen minimaal 1.5 meter afstand houden. Je loopt samen op een fietspad van 2 meter. Een fietser belt dat hij er aan komt:
A. Je gaat samen aan 1 kant van het pad lopen/staan.
B. Je gaat beiden aan een andere kant van het pad staan.
Massaal kiezen die wandelaars voor B. Heeft iemand goede contacten bij Jinek? Graag een item met uitleg aan wandelaars hoe de handelen in situaties op het fietspad. Thanks.
Morgen weer een rondje ‘intervallen’. :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 28 mar 2020 18:25

Yep; B

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 mar 2020 19:04

@Joost G: Herkenbaar, maar denk kwestie van accepteren of we willen of niet. Denk in de meeste gevallen geen onwil van de mensen. Als de wandelaars maar weten dat je er aan komt, dat is al heel wat. Maar "last minute" oversteek is altijd een risico en daarop anticiperen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 28 mar 2020 21:15

Vandaag ook een solo rondje gedaan. Eerst 25km tegen de wind in langs de Vecht. Daarna lekker met het windje mee terug. Het zonnetje scheen en het was vrij druk op de weg zowel met wandelaars als fietsers. Over het algemeen hielden mensen zich goed aan de rivm richtlijnen.
Sommige wielrenners zitten echt alleen maar in hun eigen bubbel. Komen zo hard mogelijk aanrijden en als je dan stopt en uitklikt omdat ze voorrang hebben gaan ze opeens de bocht om. Zonder dat even aan te geven ☹️.

Plaats reactie