Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 07 feb 2020 18:55

Rondje Viaanse brug - Brienenoordbrug gedaan goed voor 104 kilometer, prima fietsweertje voor februari!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 feb 2020 14:19

Route van de Canyon Winter Grail 105 gereden. Bleek dat vandaag een andere toertocht in die regio was: de Gooische Strade Bianchi. Kwam daar her en der volk van tegen. Goed voor 107 km. Kwam @fredMTB nog tegen onderweg.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 08 feb 2020 14:41

Stilte voor de storm, dus gisteren en vandaag maar getrapt. Ga er van uit dat het zondag niets wordt.
Vrijdag: Voor het eerst sinds mijn operatie van 1-12 de Scott Scale onder het stof vandaan getrokken met het idee om lekker eind te toeren.
Vanaf huis richting de vaste routes van Austerlitz en Zeist. Moet zeggen dat het weer wennen was en toch ook voorzichtiger reed dan normaal. Toen ook last van koude handen, maar verder geen klagen. Daarna richting landgoed den Treek gereden waar een nieuwe route wordt aangelegd en op forum mountainbike.nl enorm veel geschreven was. Beetje zoektocht en kwam op bepaald moment ook uit bij de kraanmachinist die aan het graven was.
Afbeelding

Hoe vers wil je de route hebben. Alleen aantal keren geplaagd door stil vallen (mul zand of net dat klimmetje wat ik niet haalde) en dat voelde niet echt lekker aan. Maar paar stukjes van de route beloven veel goeds, alleen einde aan vrij rijden in die omgeving. :cry:
Daarna nog wat stukken toeren om na iets meer dan 100 km en 5:11u terug.
https://www.strava.com/activities/3079276787

Afbeelding
Oh ja, zijn ook collega's die wel op vrijdag werken............

Op zich tevreden, maar ook duidelijk dat serieus off road en onverwachte stukken nog niet aan mij besteed zijn. Dus voorlopig toch wat meer gravelwerk of op de weg. Met de MTB hooguit beetje flowtrails.

Zaterdag: Alles behalve verse stel benen en in de nacht soms wat pijn in de benen, dus maar op pad voor (rustig) graveltochtje. Althans was de bedoeling.
Maar voelde ineens zo goed aan, dus tempo maar lekker opgeschroefd want tijdens fietsen amper pijn.
Qua route: Het bekend werk in "mijn achtertuin", maar verveelt nog steeds niet. Hoe lekker is het om binnen 5 minuten in de bossen en later over de heide te kunnen rijden.
Afbeelding

Na iets meer dan 3:30u net geen 90 km op de teller en mooi zat voor vandaag. https://www.strava.com/activities/3081634283
Enne, inderdaad aantal bekenden tegen gekomen waaronder havana :winkthumb:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 08 feb 2020 17:06

Gisteren middag een mooi extra rondje na het werk gedaan en besloten vanochtend vroeg op te staan. In Breda zou het rond 1 uur wat kunnen regenen dus wilde dan thuis of bijna thuis zijn. Dus de wekker vroeg en zat uiteindelijk voor 8 uur op de fiets. Lampje erop want nog niet echt licht. Daarna door Breda langs het Ginneken door Ulvenhout naar het zuiden. Ik had een route gepland om mijn veloviewer vierkant naar 27*27 te krijgen. Daarbij nog wat extra vakjes ingetekend, allemaal rondom west en oost Malle. Ja van die trappist :winkthumb:

Dus daar mooi wat verkennend werk gedaan, rond Malle ook nog ruim 1,5 uur vol in de zon gereden echt genieten dus :D
Geplande route was 136km maar wilde eigenlijk de 150 volmaken. En het weer liet het toe, dus lusje gemaakt toen ik weer in Nederland reed. Na iets meer dan 5 uur fietsen thuis. Wat voor februari geheel niet slecht is! We zullen zien wat morgen brengt... Eigenlijk wel plannen...

https://www.strava.com/activities/3082085253
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 10 feb 2020 14:23

Zaterdag de RETO winterbostocht in Arnhem gereden. Was nog niet eerder met de mtb in de omgeving Veluwe geweest. Tocht zelf was prima geregeld. Deels gepijld en de 100km rijders waaronder ik moesten een deel met gps doen. Ging allemaal prima. Ik weet niet of ik verwend ben met redelijke flow tracks maar ik vond het werkelijk 1 grote ellende. Paden overal compleet aan gort gereden door o.a de werkzaamheden in het bos. Doordat de hele route voor mijn gevoel super veel concentratie vergde weinig kunnen genieten van de omgeving. Totaal 94km en 1000hm (dat kan haast niet kloppen?). Na thuiskomst lekker gedouched, gegeten en het mandje in gegaan. Was helemaal gaar. Vorig jaar zomer in Limburg een 130km rit gedaan op de mtb met 2000hm en daar was ik minder moe van dan deze rit..

Zondagmiddag toch ook nog even gestoeid met de storm. Moest nog 32km om mijn week totaal vol te maken. Tegen 3 uur omgekleed en naar buiten om net weer voor de buien binnen te komen. Genieten was het. Had al snel kramp in handen van het stevig vasthouden van mijn stuur. Hangend in de wind op de grootste versnelling en dan nog tegen ftp vermogen trappen :lol:
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 10 feb 2020 14:57

Najieto schreef: 10 feb 2020 14:23 Zaterdag de RETO winterbostocht in Arnhem gereden. Was nog niet eerder met de mtb in de omgeving Veluwe geweest. Tocht zelf was prima geregeld. Deels gepijld en de 100km rijders waaronder ik moesten een deel met gps doen. Ging allemaal prima. Ik weet niet of ik verwend ben met redelijke flow tracks maar ik vond het werkelijk 1 grote ellende. Paden overal compleet aan gort gereden door o.a de werkzaamheden in het bos. Doordat de hele route voor mijn gevoel super veel concentratie vergde weinig kunnen genieten van de omgeving. Totaal 94km en 1000hm (dat kan haast niet kloppen?). Na thuiskomst lekker gedouched, gegeten en het mandje in gegaan. Was helemaal gaar. Vorig jaar zomer in Limburg een 130km rit gedaan op de mtb met 2000hm en daar was ik minder moe van dan deze rit..

Zondagmiddag toch ook nog even gestoeid met de storm. Moest nog 32km om mijn week totaal vol te maken. Tegen 3 uur omgekleed en naar buiten om net weer voor de buien binnen te komen. Genieten was het. Had al snel kramp in handen van het stevig vasthouden van mijn stuur. Hangend in de wind op de grootste versnelling en dan nog tegen ftp vermogen trappen :lol:
Als je wilt genieten van de omgeving kom dan 6 september dan rijden we 164km over de weg door dezelfde omgeving als de Winterbostocht.
Overal compleet aan gort gereden paden?beetje overdreven reactie.
De hoogtemeters kloppen wel,er is bijna niets vlak in deze omgeving.
Maar je hebt gelukkig wel goed geslapen😉het was ook schitterend weer om buiten te spelen Zaterdag.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 10 feb 2020 16:23

Ik ga die datum in mijn agenda zetten. Vind de posbank omgeving sowieso erg leuk met de racer.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 feb 2020 19:39

Vandaag vanuit Almere een 'winderig' ritje gemaakt over de Oostvaardersdijk en rond de Oostvaardersplassen weer terug. Met de westenwind (6Bf) in de rug soms 50 km/h over de dijk maar daarna door het Kotterbos terug tegen de wind in soms amper boven de 20 km/h uit kunnen komen, pfff.!

https://www.strava.com/activities/3093351822
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 feb 2020 15:39

Voor het weer gaat stormen met een maatje rondje Krimpernerwaard en bij de Vlist even een lusje door dit fraaie stukje natuur.
Laatste kwartier voelde we dat het echt serieus harder ging waaien en al een enkele spetter.

Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 feb 2020 19:35

Gisteren voorlopig de langste rit na mijn operatie in december gemaakt, zowel in tijd als km's.
Mijn EVO maar weer van de Elite trainer afgehaald en op pad met idee een uurtje of 6 te pakken.
Vanaf Soest via Doorn naar Wijk bij Duustede om vanaf daar naar Schoonhoven over de dijk langs de Lek te rijden. In begin vd dijk een lekke band (spijkertje) en gerommel met afgebroken verlengventiel, dus was alles behalve happy op dat moment.
Toch maar door en continue beetje tegenwind. Na kleine 3 uurtjes bij Schoonhoven en even wat krentenbollen naar binnen en weer terug.
Afbeelding
Nu af en toe wind in de rug, maar minder dan ik gehoopt had. Na dikke 4:30u toch het beste er wel af en soms kramp op de wreef van mijn voet (iets nieuws).
Vlak bij Soest klein lusje om toch boven de 6 uur uit te komen wat lukte.
Na 6:09u net geen 170 km op de klok https://www.strava.com/activities/3098986106

Vandaag tegen beter weten in toch op pad met mijn gravelbike/crosser ondanks dat mijn benen aardig zeer deden. Beetje de bekende paden in de buurt gepakt, maar eigenlijk te moe om echt door te kunnen trappen. gem. hartslag van 113 verraad ook eea.
Dus na iets meer dan 3 uur en 76 km weer thuis https://www.strava.com/activities/3100990537
Morgen "gelukkig" geen fiets, maar Fredje moet plafond schilderen..............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Fietsjongen
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:55

Fietsjongen 16 feb 2020 23:40

Gisteren op mijn Sensa naar Nijmegen getoogd, had zin in echte hoogtemeters! ;)
Dat werd dus een ritje naar de Zevenheuvelenweg, met de gedachte: Zolang ik niet weer terug naar beneden rol terwijl ik naar boven wil, zal het wel loslopen. :D

Volgens mijn Garmin 3.20 gedaan over 78 kilometer, dat is een nogal triest gemiddelde als je weet dat ik voor een groot gedeelte de wind in de rug had. Maar merkte bij het binnenrijden van Nijmegen dat mijn benen begonnen te blokkeren, wel wat gegeten daarvoor maar ben bang dat dat te laat was. Merk wel dat ik wat dat betreft nog wel moet leren te pacen en wanneer ik mijn energie moet gebruiken en wanneer alleen de pedalen rond te laten draaien. Ook zal het vast niet geholpen hebben dat ik na 6km zoiets had van: Heb de wind in de rug, even knallen; waardoor ik opeens 49.3 op de teller zag staan in volle sprint...

Op de Zevenheuvelenweg zelf werd ik vrolijk gepasseerd die waarschijnlijk heel hard "AMATEUR!" in gedachten aan het gillen was naar mij, merkte dat de bovenbenen het wel hadden gehad. Op karakter afgemaakt en vervolgens vanuit Berg en Dal weer teruggereden naar Nijmegen, waarna ik met de trein ben afgedropen naar huis, ;)

i-mac

i-mac 18 feb 2020 21:21

De Gentse Velomoaten hadden vandaag een rit richting Brugge, Knokke en Breskens voorzien, en daar wou ik graag bij zijn. Vanuit Brugge de groep tegemoet gefietst. Na ongeveer 23km kon ik omkeren, en aanpikken (met de wind in de rug vanaf dat moment). In de buurt van Brugge heb ik me even aan kop gezet, om de groep door een deel van de stad te loodsen. Via de Damse vaart richting Heist.

Na een koffiestop te Heist verder richting Breskens gereden. Dat met veel wind in de rug. We wisten toen al dat de terugweg behoorlijk lastig zouden worden. En zo geschiedde het ook. Te Oostburg splitsten onze wegen, en mocht ik alleen vol tegen de wind in terug naar Brugge. Op sommige momenten deden de rukwinden me onder 20km/u zakken. Maar goed, eenmaal thuis stonden er toch netjes 140km op de teller. Die pakken ze me niet meer af.


https://www.strava.com/activities/3110504510

Plaats reactie