Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Plannen voor 2020

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 25 mar 2020 11:26

Het eerste waar ik op durf te hopen is een weekje in de Vogezen (1e week september).
Alles daarvoor gum ik langzaam uit.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 mar 2020 12:07

TL@ schreef: 25 mar 2020 10:14 Ik vrees voor Schleck in mei maar hoop toch dat 3B (juni) en Marmotte (juli) wel kunnen doorgaan.
Schleck is gecancelled.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mar 2020 12:42

September lijkt mij wijs

Ik zou in Mei Parijs-Roubaix Cyclotourisme rijden.
Deze is uiteraard geannuleerd

Verder zou ik in mei bij Gios (Turijn) een rit rijden en een paar etappes van de Giro live bekijken.
Dat laatste uiteraard in combi met zelf enkele passo's beklimmen.
Vooral de rit met de Monte Bondone stond hoog op m'n lijstje.
Ik heb deze al een paar keer beklommen. Is een stoer potje fietsen, schitterende vergezichten maar er liggen daar ook wel de nodige sentimenten.
En van de Stelvio etappe zou ik de tweede pas beklimmen. Kende deze niet echt: Hofmandjoch.
Bij de verplaatsing van Turijn naar de omgeving van etappe 17 en 18 zou m'n vrouw de auto de Stelvio oprijden en mag ik met de fiets. Wel al van de andere kant gedaan maar nog niet van de westkant.
Als tegenprestatie stonden er dagjes Turijn, Merano en Innsbruck (2 zelfs) tijdens deze trip gepland.
Giro gaat niet door en alle events in Mei is een streep door.

In juli stonden er 3 fietstochtjes in Vietnam gepland en niet erg waarschijnlijk dat dat doorgaat. Was een combi vakantie met fietsen, wandelen, duiken en treinen............we voelen er weinig voor om dat door te laten gaan.
We zouden met z'n vieren (vrouw, dochter en haar vriend) gaan en tickets waren er al.
Dat geld van de tickets zijn we kwijt maar 3 weken tuinfeestjes met leuke mensen en lekker eten kunnen we ook gelukkig van worden.
Om geforceerd te gaan omdat de tickets betaald zijn vind ik echt een slecht plan.

Nazomer zou ik weer een mini Parijs-Roubaix organiseren voor vrienden en om nieuwkomers te laten proeven.
Misschien dat dat eind sept begin okt op een verantwoorde manier kan. Zo ja dan ga ik daar wel wat speciaals van maken.

Verder zou ik in juni met vrienden wel een paar toertochten in België rijden.
In oktober een van de permanent gepijlde RVV vanuit Oudenaarde zal het hopelijk gaan worden.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 mar 2020 13:10

raven14 schreef: 25 mar 2020 12:07
TL@ schreef: 25 mar 2020 10:14 Ik vrees voor Schleck in mei maar hoop toch dat 3B (juni) en Marmotte (juli) wel kunnen doorgaan.
Schleck is gecancelled.
Net de mail gezien :cry: :cry:
Afbeelding

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 25 mar 2020 15:38

Mijn doel voor dit jaar was l`Etappe du Tour, maar de kans dat die doorgaat acht ik vrij klein. Het werkt voor mij toch altijd wel motiverend om tenminste één cyclo in te plannen elk jaar, maar ik vraag me af of dat dit jaar goed gaat komen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2020 21:03

Ik zou nu al tevreden zijn als ik eind juli met de ATB naar de Drome zou kunnen. Al het extra beschouw ik maar als bonus.
Less is bore

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 25 mar 2020 22:34

Misschien doe ik dit jaar dan toch maar weer mee aan de Drenthe 200. En ik heb de borders of belgium op mijn lijstje gezet.
Maar eerst maar eens kijken hoe alles zich ontwikkeld. Gelukkig kunnen we nog wel solo op pad.
Mijn Strava

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 26 mar 2020 08:45

Mijn eerste pleziertje van het jaar is al achter de rug... begin maart een weekje in Zuid-Spanje vertoeft en daar onder een stralende zon heerlijk gefietst. Op mijn 50e brak ik al mijn beste klimtijden met een redelijke marge, en genoot van de fiets, goed gezelschap, lekkere eten en het bijbehorende glaasje. Dit is maar een paar weken geleden en kijk hoe de wereld veranderd is.

Een vakantie met het vrouwtje en de racefietsen naar Sardinië is al gecancelled, dat was iets voor begin april. De Schleck is gecancelled, dat was mei.

Ik moet zeggen dat die geannuleerde plannen de minste van mijn zorgen zijn. Ik ben al blij dat we nog kunnen fietsen, als uitlaatklep in deze bizarre tijden. Ik heb ook helemaal geen doelen nodig om veel tijd op de fiets door te brengen en ook specifiek te trainen. 'Movement is an end in itself'
Afbeelding

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 26 mar 2020 14:35

Parijs Roubaix afgelast. Zomervakantie in Frankrijk in augustus - met fiets- moet ik nog zien gebeuren. Zullen we tegen die tijd weer allemaal kriskras door Europa mogen reizen? Ik durf er nog niet op te hopen. Mocht dat dan wel mogen, dan gaat mijn bikepack trip naar München ook door. Die staat voor september in de agenda. 🤞🏻🤞🏻
Michiel

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 26 mar 2020 17:26

Momenteel is mijn plan om de Ardechoise te rijden nog steeds in de running.
De organisatie meldt dat het nog steeds doorgaat (voorlopig), fingers crossed dus.

Maar anderzijds ben ik er me wel van bewust dat de kans groot is op een annulatie, zou een domper zijn, maar er zijn belangrijker dingen.

De Epic300 waar ik ingeschreven was voor 10 mei is alvast geannuleerd.

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 26 mar 2020 21:55

Ik had/heb 3 grote fietsplannen dit jaar:
1. Gran Fondo Costa Brava vanuit Lloret de Mar. De organisatie bleef maar reclame maken op Facebook, tot vorige week; ik vroeg ze daar toch eens of het wel door zou gaan i.v.m. het virus. Meteen de volgende dag een mail ontvangen: 'posponed' naar 18 oktober. Alsof ik ze wakker had geschud... Nu alles omboeken, verblijf, de vlucht etc. toevallig is het dan herfstvakantie hier in het zuiden.
2. de Bartje200: Na voor mij een uiterst succesvol verlopen Drenthe 200 smaakte dit naar meer. Hopelijk gaat dit evenement door op de langste dag van het jaar.
3. Tour des Stations in Zwitserland op 8 augustus. We hebben onze zomervakantie er op af gestemd. Van te voren verblijven we eerst nog 10 dagen in Noord-Italië aan het Como-meer; heden hét rampgebied...

We zullen zien...

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 27 mar 2020 19:18

Ik heb me ook ingeschreven voor Bartje200, maar gezien de tekst in het e-mailbericht over de annulering van de Montferland Marathon een paar weken ervoor, ben ik er bang voor dat de Bartje200 ook niet zal doorgaan, Het niet doorgaan van de Montferland Marathon is gelegen in het feit dat "door de recente maatregelen van de overheid (verbod op bijeenkomsten) het niet mogelijk is om tot 1 juni het evenement voor te bereiden". En ook al zou je na 1 juni wel weer bijeenkomsten mogen organiseren, in drie weken bereid je een dergelijk evenement als de Bartje200 ook niet voor. Ik hoop natuurlijk van harte dat ik hier achteraf geen gelijk in heb! :roll:
Mijn zomervakantie begin juni zal voor mij denk in Nederland, en dan meer specifiek gewoon thuis, plaatsvinden.
Ik hoop in oktober nog een weekje Elzas en Vogezen te doen.

Plaats reactie