Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het "back in business" topic: Vaders, Moeders, Ziekte, Blessure, Werk, etc.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 nov 2019 16:54

Jullie zien de kinderen nog redelijk veel😉Van Maart t/m Oktober ben ik gem. 7-8 dagen per maand maar thuis.
Dan komt er heel veel op Moeders schouders behalve de zorg van de kids.Wij hebben er 2 nu bijna 17 en 21 jaar en zijn een heel gelukkig gezin.iIk heb nog heel veel vrijheid heb voor mijn hobby.Belangrijk is gewoon als je thuis bent ook beide handen uit steek en niet op de bank ligt te pitten.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 04 nov 2019 17:00

Daar heb je helemaal gelijk in. Mijn ¨probleem¨ is dat mijn vriendin (nog) geen sportieve hobby doet wegens allerlei redenen die ze opbrengt: Het is te laat, ik ben te moe, ik ben te dik, de kinderen willen mij zien, etc. etc. etc. terwijl ik haar alle ruimte geef om dat te doen zodat het een balans geeft.

Ik ga ook liever later s´ochtends rijden zodat je fietsers tegen komt, maar ik ben bij gebrek aan beter vaak om 5:30 opgestaan om te fietsen omdat ik anders helemaal gek werd van het niet fietsen of werken aan de conditie.

@Nijkje: het is niet makkelijk om geheel aangebakken van een lange zware rit volle bak energie te kunnen geven s´middags, maar dat heb ik er dan voor over :P
Laatst gewijzigd door DeletedUser05 op 04 nov 2019 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 04 nov 2019 17:02

@jsprbcn

Ik denk dat dit topic niet bedoeld is om teveel op je trainingsmethode in te gaan, maar het is wel logisch dat je nu vrij snel progressie boekt, omdat je niet relatief veel kwalitatieve trainingen uitvoert t.o.v. het verleden waarin je ook veel uren maakte om het uren maken (dus gewoon lekker trappen). Vergeet niet dat deze vorm van training ook wat van je basis zal afsnoepen. Het wordt dus steeds lastiger om je niveau te behouden. Even een periode wat minder fietsen of een blessure en je zal veel verder terug worden geworpen dan wanneer je basis gewoon goed wordt onderhouden met rustige duurritten.

Dit kan dus nog wel eens tegenvallen:
Samenvattend: mijn Zwift setup werkt dus en met meer gericht trainen (FTP, intervalls, sweetspot, etc.) en het blijven gaan naar de gym (leg days) zit er nog veel meer in zodat ik volgend jaar veel beter in vorm zal zijn.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 04 nov 2019 17:04

Enkel met binnen rijden zal ik het niet redden denk ik gezien ik echt die 100K ritjes moet maken in welke vorm dan ook.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 nov 2019 17:19

Op zondagochtend de jeugd opvangen. Moeders uit laten slapen. Vanaf 10.00 uur kun je gaan fietsen. Om half twee thuis, wat eten en daarna het gezinnetje nog een uurtje wandelend uitlaten?
@Nijkie, ik neem toch aan dat de jeugd op deze leeftijd toch vooral met rust gelaten wil worden? Bij mij waren ze doordeweek al het huis uit.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 04 nov 2019 17:20

Trouwens, dit topic is niet enkel voor mij alleen ;-)

Als iemand anders zijn/haar verhaal kwijt wil, please do!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 04 nov 2019 17:27

Daar volleybal mijn 1e sport is en fietsen er bij is gekomen sinds een paar jaar, is het vanaf september t/m april (zolang het volleybal seizoen duurt) zoeken naar tijd om te fietsen. Kinderen van bijna 3 jaar en 9 weken oud.

Km's afgelopen september: 0,

Onze zoontje heeft ons blij gemaakt met zijn intrede op 1 september.
Knagen deed het wel. In het begin. Na de eerste hectische week, de tijd van mijn leven gehad. 3 weken lang voltijd thuis gebleven, volle toeren draaien in het huishouden en vooral volle aandacht aan de oudste (dochtertje) kunnen geven. Het fietsen gemist? Een beetje. Maar daar had ik helemaal geen tijd voor ;)
Oh ja, ook nog eens mijn fiets kunnen schoonmaken met wat hulp.
IMG_4309.JPG
IMG_4304.JPG
IMG_4301.JPG
Toverwoord in onze huishouden voor langere ritten: Tante Bep uit tip nr 3 van Havana. Mijn schoonfamilie woont op 35, 50 en 75km afhankelijk van waar we verzamelen. Ik ga altijd op de fiets en de rest met de auto. Terug kan de fiets op het dak.
Voor de kortere ritten heb ik het woon werk verkeer: 13km enkeltje wat vooral op de terugweg uitgebreid kan worden afhankelijk van welke lus ik er in bouw.
Ik heb ook een smart trainer gekocht toen het seizoen hiervoor eigenlijk voorbij was. Als een volleybal training wegvalt of er een week is zonder een wedstrijd, kan ik in de plaats daarvan "binnen" trappen. Ben ik altijd in de buurt als er iets is, ben ik korter "weg" dan met volleybal (ik volleybal niet in mijn eigen woonplaats) en kan ik evengoed mijn "ding" doen.

Creativiteit en doorzetten zijn de sleutels in het combineren van alles. Tot dat je kinderen vanzelf tegen je zeggen, "pap, ga toch een eind fietsen of zo". Dan weet je genoeg.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 04 nov 2019 17:46

Gelukkig is het inderdaad 2,5 uur per dag totaal als reistijd, anders was ik wel verhuisd. Ik ben juist verhuisd voor de liefde, ik reed eerder in 10 minuten op de fiets naar het werk. Ander werk zie ik zo snel nog niet zitten, maar inderdaad, als je het narekent is het best veel vrije tijd die je hierdoor inlevert.

Maar de vraag of ik hier wel gelukkig van wordt, minder sporten en meer tijd aan mijn gezin besteden, ja daar wordt ik wel gelukkig van over het algemeen. Ik fiets nog wel (1 a 2 uur per week) , al is het veel minder dan vroeger, maar ik heb ook het zwemmen ontdekt waar ik nu structureel tijd aan besteed. Dus gelukkig ben ik nog wel actief en ik denk dat ik voor mijzelf nu een redelijke balans heb gevonden.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 nov 2019 19:54

Jans schreef: 04 nov 2019 17:19 Op zondagochtend de jeugd opvangen. Moeders uit laten slapen. Vanaf 10.00 uur kun je gaan fietsen. Om half twee thuis, wat eten en daarna het gezinnetje nog een uurtje wandelend uitlaten?
@Nijkie, ik neem toch aan dat de jeugd op deze leeftijd toch vooral met rust gelaten wil worden? Bij mij waren ze doordeweek al het huis uit.
Heb geen idee wat je bedoelt Jans.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 04 nov 2019 20:12

@jsprbcn
Kun je niet ook niet een dagje in de week thuis werken. Heb je 2,5 uur over om te fietsen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 nov 2019 20:28

nijkie schreef: 04 nov 2019 19:54
Jans schreef: 04 nov 2019 17:19 Op zondagochtend de jeugd opvangen. Moeders uit laten slapen. Vanaf 10.00 uur kun je gaan fietsen. Om half twee thuis, wat eten en daarna het gezinnetje nog een uurtje wandelend uitlaten?
@Nijkie, ik neem toch aan dat de jeugd op deze leeftijd toch vooral met rust gelaten wil worden? Bij mij waren ze doordeweek al het huis uit.
Heb geen idee wat je bedoelt Jans.
Voor mannen met jonge kinderen. Papa gaat met de kleintjes bed uit. Geven de kinderen eten, kleden ze aan etc. Als moeders dan beetje uit heeft kunnen slapen neemt ze de zorg over en papa kan poosje fietsen.
Ik hoop dat het zo duidelijker is.
Wat betreft jouw kinderen was het toch wel duidelijk?

Nils Gekopfietsen
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 aug 2016 21:38

Nils Gekopfietsen 04 nov 2019 20:45

Hier kinderen van 9 en 5. Heb zelfs van 2010 t/m 2014 een HBO studie gedaan naast een drukke baan.... nu zijn ze dus wat ouders en dit jaar tik ik voor het eerst de 10.000km aan. Per week drie keer fietsen en twee keer sportschool gaat alleen met discipline ( ben pas klaar als ik klaar ben en niet klaar als ik moe ben ) en gaan sporten als de kinderen zijn gaan slapen. En een douche op het werk helpt zeker ook. Investeren in een Tacx met Zwift helpt zeker ook.

Plaats reactie