Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het "back in business" topic: Vaders, Moeders, Ziekte, Blessure, Werk, etc.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 nov 2019 20:48

Jans schreef: 04 nov 2019 20:28
nijkie schreef: 04 nov 2019 19:54
Jans schreef: 04 nov 2019 17:19 Op zondagochtend de jeugd opvangen. Moeders uit laten slapen. Vanaf 10.00 uur kun je gaan fietsen. Om half twee thuis, wat eten en daarna het gezinnetje nog een uurtje wandelend uitlaten?
@Nijkie, ik neem toch aan dat de jeugd op deze leeftijd toch vooral met rust gelaten wil worden? Bij mij waren ze doordeweek al het huis uit.
Heb geen idee wat je bedoelt Jans.
Voor mannen met jonge kinderen. Papa gaat met de kleintjes bed uit. Geven de kinderen eten, kleden ze aan etc. Als moeders dan beetje uit heeft kunnen slapen neemt ze de zorg over en papa kan poosje fietsen.
Ik hoop dat het zo duidelijker is.
Wat betreft jouw kinderen was het toch wel duidelijk?
Wij slapen beide nooit uit max 08:00-08:30 uur,altijd al zo geweest.
Mijn vrouw regelde het huishouden,altijd prima gegaan zo.
Ik heb wel 1 voordeel ze klaagt nooit over vermoeidheid etc,en toch heeft ze al 4 hernia operaties gehad 2x enkel gebroken en werkt ook nog :D
Eigenlijk is ze veel tegoed :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb:
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 04 nov 2019 21:44

Vorige winter reed ik op Zwift vaak mee met een grote Australische groep, start om 20u oftewel 6u lokale tijd.
Hetzelfde met Kiss at base waar ik soms mee meerijd, start om 11u50. 5u50 voor de leider van de groep die in Washington woont. Voor sommige Amerikanen die meedoen mag je daar nog een extra tijdszone aftrekken.

Als je hier in België tegen iemand zegt dat je voor je werk gaat sporten verklaren ze je helemaal gek, in de Angelsaksische wereld is het heel gebruikelijk. Zoals gezegd zijn er genoeg uren in een dag om geregeld eens op de fiets te kruipen, het is een kwestie van ingesteldheid zeker.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 04 nov 2019 22:48

In het begin is het wat zoeken, maar uiteindelijk komt het een routine. Mijn kinderen zijn 10 en 6.

Ik fiets 3-4x per week. Soms eens de maandag een kort ritje van 40km. De woensdag altijd ook zo een korte rit. Dan ben ik rond 19u30 thuis. De vrijdag ben ik om 15u klaar met werken en ga ik fietsen tot 17u30-18u en de zondagvoormiddag ga ik 4u fietsen van zodra mijn vrouw uitgeslapen is.

Zo kom ik vlot aan een kleine 200km per week. En is het eigenlijk maar de woensdagavond en sporadisch eens de maandagavond dat ik echt weg ben.

De zondagmorgen is hier toch niet veel te beleven en de vrijdag ben ik op tijd terug om samen te eten en op te ruimen en nog een leuke avond te hebben.

In de winter zit ik eens wat meer op zwift, maar dan ben je ook niet echt weg dus dat vind ik anders.

En eigenlijk is ze soms blij dat ik weg ben. Als ze wil kuisen zegt ze altijd:" moet je niet gaan fietsen ofzo?" omdat ik anders in haar weg loop 😁

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 04 nov 2019 23:04

Ik kan gelukkig mijn fietskilometers uit mijn woon-werk halen.

In de ochtend heb ik 1,5 tot 2 uur de tijd. Mijn winkel gaat om 10:00 open. En om 17:30 dicht. Dan kan of wil ik een 1 uur tot 1,5 uur fietsen. Op deze manier kan ik dagelijks tussen de 70 en 100 km fietsen. Afhankelijk van het seizoen en zeker het weer. ‘S avonds eten we als gezin 4 tot 5 keer in de week samen. Maar dit ligt niet zozeer aan het fietsen maar aan de sportactiviteiten van de kinderen die ook weer rond etenstijd zijn. Op zondag heb ik de winkel ook open (meubelboulevard) en dan pak ik in de ochtend meestal een ommetje waardoor het een lange zondagsrit word. Mijn vrouw fietst dan ook regelmatig mee.
Onze kinderen zijn nu 15, 13 en 10 jaar. De 2 oudsten zijn al hele zelfstandige meiden dat scheelt veel. Gemiddeld genomen kan ik op deze manier 20000 km per jaar fietsen.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 05 nov 2019 09:42

velopierre schreef: 04 nov 2019 20:12 @jsprbcn
Kun je niet ook niet een dagje in de week thuis werken. Heb je 2,5 uur over om te fietsen.
Wanneer ik vanuit thuis werk is het vooral om op de kinderen te passen bij ziekte. Mijn team zit op kantoor en daar is ook mijn werk.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 05 nov 2019 10:12

Goh.. Thuiswerken om te fietsen..... :?

Ik betrap mijzelf erop dat áls ik op maandag vrij ben, (alleen thuis/ half verkapt weekend) ik mij er moeilijk toe kan zetten om 'de hele dag' te fietsen. Ik zit voor mijn werk al van dinsdag tot zaterdag op de fiets en zondags is een van de weinige dagen met het hele gezin samen.

Mijn kijk tegen fietsen is de afgelopen jaren ook wel veranderd: Van 275km vlammen op profmateriaal naar relaxt touren en de nodige fietsvakanties op een WiND van Bart. Het hoeft voor mij ook niet meer persé. Dat 'moeten' is er bij mij wel af, merk ik. Voordat onze kleine er kwam, sprong ik iéder vrij moment op de racefiets om minstens 75km te vlammen.

Misschien komt het dan toch wel goed met mij... Dat volwassen worden :lol:
WiND 56 - 2020

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 05 nov 2019 10:56

Ik pak de meeste kilometers op mijn woon-werk ritten. Ik fiets de maandag en dinsdag naar het werk. Afhankelijk van tijd en zin zijn dat ritten tussen de 20 en 70km enkele reis. Met een gezin is het wel wat passen en meten wanneer ik kan fietsen. Gelukkig heb ik niet veel moeite om vroeg op te staan. In vakanties sta ik bijvoorbeeld om 6.30 uur en ga dan iets van 2,5 uur fietsen. Als ik dan terug kom, is de rest ook klaar om de dag te beginnen. Op die manier heb ik lekker gefietst én kan ik de rest van de dag aan het gezin besteden.

Hele dagen fietsen doe ik, op een enkel fietsweekend na, niet. Gelukkig kreeg ik wel toestemming om in de zomer heel Nederland door te fietsen. Maar dat heeft ook niet meer dan een dag gekost. Nu nog in onderhandeling om volgend jaar een nog langere rit (iets van 1200km) te doen. Naast het tijdsaspect, zit er ook wel wat bezorgdheid in van het thuisfront.
Laatst gewijzigd door Wisselwerking op 05 nov 2019 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Strava

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 05 nov 2019 11:02

Dat laatste heb ik ook. Gewoon fietsen omdat je zin hebt. Afstanden zijn daar bij mij nu ook ondergeschikt aan. Het idee dat je een 100 plus moet fietsen om de rit zelf voor vol aan te zien zit ook alleen maar tussen je eigen oren. Het kost tenslotte toch al heel veel tijd. Naast het fietsen ben ik ook hardloper. En dat is veel efficiënter qua tijd dan fietsen. 10 km hardlopen in 50 minuten geeft mij eigenlijk net zoveel voldoening dan 2,5 tot 3 uur fietsen.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 05 nov 2019 13:45

Volgens mij is het ook belangrijk om de "nood" er uit te halen en hoeveel of wat je doet is dan niet zo belangrijk.
Voordat ik de Tacx/Zwift had was ik heel erg onrustig gezien ik aan mijn vorm wilde/moest werken (knagend gevoel).
Nu ik de Tacx heb, is die nood er af en voel ik mij rustiger als ik een keer niet kan fietsen gezien met kinderen er altijd wel iets is waardoor je plannen moet wijzigen.

Dit doe ik ook erg graag, een uurtje afzien in de gym tijdens werk:

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 nov 2019 14:11

Vroeger moest en zou ik ook 250 km/week halen. Als ik dan een volle week had en maandag in mijn agenda keek, raakte ik al helemaal in de stress. Hoe zou ik dit nu weer voor elkaar krijgen?

Tegenwoordig neem ik het veel meer zoals het komt. In de zomer is er daglicht genoeg om lekker te fietsen en er gaat niemand dood als ik eens een weekje wat minder of zelfs niet fiets.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 nov 2019 14:13

Misschien heel suf, maar wij stemmen per kwartaal af wie welke avonden krijgt om te sporten, wanneer we samen thuis zijn. Wat we in de weekenden ongeveer willen doen. Zodat we een mooie verdeling krijgen, waar we allebei toekomen aan de dingen die we graag zouden willen doen.
Voordeel is dat de weekenden niet overlopen, dat evenementjes, wedstrijden, sporten al min of meer vast liggen, dus zonder verrassingen en met acceptatie van afwezigheid thuis (voorkomt teleurstellingen). Familie komt nog aan bod (zeker mijn eigen familie woont ruim 1,5u en dik 2u rijden bij ons vandaan... daar ga je niet "ff" snel op de koffie, dus plan je het in). Dagen zonder kinderen (weekendje weg, of dag klussen in/om het huis) proberen we ook in te plannen.

Wat ik zei, het klinkt wat suf, maar voor ons werkt het heel goed. met 2 kinderen (bijna 1, en bijna 3 jaar). Zo kan ik nu 2x per week s avonds schaatsen. woon-werk hardlopen 1 a 2x per week. en soms een schaatswedstrijdje. Fietsen komt er minder van, maar dat is een bewuste keuze vanuit mijn sportieve doelen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37650
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2019 14:28

Ik vond het heel erg lastig toen de kleine meid er 3 jaar geleden bij kwam. Mevr1975 en ik waren op de fiets zeer aan elkaar gewaagd; ik op het vlakke sterker en zij absoluut in de bergen. Dus konden goed samen fietsen, tot ritten van 200km aan toe. Toen de kleine er was stond ik er ineens alleen voor en ook nog eens minder beschikbare fietstijd. Dan ben je ineens een stuk motivatie kwijt (bij minder weer ga je samen toch sneller de fiets op dan alleen), wil je geen hele dagen meer weg, etc. Afgelopen jaar heb ik weer iets meer gefietst (nu 4.300km) en komend jaar ga ik weer op zoek naar een paar leuke doelen. Niet voor de toptijd (oude AdH-tijd van ca 58min of de DM weer rond de 6 uur ga ik toch niet meer halen), maar voor de lol, de sportieve uitdaging.
Merk dat ik die drive en behoefte weer begin te krijgen om meer te fietsen/trainen. De Stromer heeft ook wel hierbij geholpen, want je merkt dan weer dat kou of beetje miezer eigenlijk zo erg niet is (kou EN nat wel trouwens).
Wordt nog wel een aardige puzzel, want een aantal van de cyclo's die ik zou willen rijden vallen precies verkeerd qua werk-reizen, maar ik vind wel wat :-)
Less is bore

Plaats reactie