Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het beroep achter de fietser

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 07 mei 2019 12:02

Najieto schreef: 05 mei 2019 14:56 Wat een beschrijvingen allemaal. Ik ben een simpele metaal arbeider. Ik maak voornamelijk (kraan) cabine's voor de offshore.....
Kijk eens iets anders naar je werk. Je werkt met je handen en dat kunnen er tegenwoordig nog maar weinig zeggen. Waarschijnlijk heb je best interessant werk alleen zie je dit zelf niet meer zo. Een mooie las leggen, een rond gat boren zo eenvoudig is dat niet :like:
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mei 2019 12:03

Ik denk heel vaak: deed ik maar iets nuttigs....

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7985
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 mei 2019 20:07

Een ex schoonvader van mij was ook lasser voor de container grijpers in het havengebied. Hij zij altijd dat goede lassers goud waard zijn en steeds schaarser worden. En dat was in de jaren '90, zal nu niet veel anders zijn denk ik.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

i-mac

i-mac 07 mei 2019 20:19

Najieto schreef: 05 mei 2019 14:56 Wat een beschrijvingen allemaal. Ik ben een simpele metaal arbeider. Ik maak voornamelijk (kraan) cabine's voor de offshore. Soms zie ik ze weleens voorbij komen op discovery.
Wat je ook doet, het is altijd ten dienste van iets of iemand. Er zijn veel zaken in het dagelijkse leven wat je niet of nauwelijks opmerkt, maar door mensen werden gemaakt. Op mijn werk maakte ik ooit mee dat er collega's waren die me zeiden : Je bent "maar" de brancardier". Maar zonder mij moesten ze die taken zelf doen.

Voel je dus niet op je ongemak!

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 07 mei 2019 22:14

japiecarbon schreef: 07 mei 2019 09:35
Najieto schreef: 05 mei 2019 14:56 Wat een beschrijvingen allemaal. Ik ben een simpele metaal arbeider. Ik maak voornamelijk (kraan) cabine's voor de offshore. Soms zie ik ze weleens voorbij komen op discovery. Ondanks dat mijn ww rit maar 11 km doe ik het vaak alleen maar op vrijdag. Nog vroeger opstaan dan half 6 om met de fiets te gaan is mij iets te gortig. Vroeg beginnen = vroeg thuis dus ik fiets regelmatig in de vroege avond.
Bij welk bedrijf werk je? Bij mijn vorige werkgever kwamen regelmatig dit sort cabines voorbij (Huisman)
Metagro. Wij (ik) maken idd weleens cabines voor Huisman. Jammer dat er nu met uitbesteding heel erg kritisch naar geld gekeken word. We lopen ze nu weleens mis omdat ze dan naar het buitenland gaan.
Enzzo schreef: 07 mei 2019 20:07 Een ex schoonvader van mij was ook lasser voor de container grijpers in het havengebied. Hij zij altijd dat goede lassers goud waard zijn en steeds schaarser worden. En dat was in de jaren '90, zal nu niet veel anders zijn denk ik.
Dat is ook zo. Ik heb ook veel las-certificaten dus ik zou die kant ook weer op kunnen gaan. Heb ik 3 jaar gedaan bij een groot offshore bedrijf maar het werd me te massaal,lange dagen, veel gezeik en dag in dag uit lassen trek ik niet meer. Nu heb ik een mooie middenweg. Soms een paar dagen lassen, bijna altijd alle constructies/cabines zelf samenstellen en afwerken.. In overleg met engineering aanpassingen in het werk doorvoeren. Soms hebben we ook nog weleens gecertificeerd werk en dan mag ik me daar op uitleven. Als er dan een mooie strakke las in legt kan ik oprecht blij worden :P
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 08 mei 2019 06:31

Najieto schreef: 07 mei 2019 22:14 Metagro. Wij (ik) maken idd weleens cabines voor Huisman. Jammer dat er nu met uitbesteding heel erg kritisch naar geld gekeken word. We lopen ze nu weleens mis omdat ze dan naar het buitenland gaan.
Grappig, dat dacht ik al (zijn er niet veel in Nederland). Ik heb in mijn projecten behoorlijk veel van jullie cabines verwerkt (DOF, COSCO, Boskalis enz). Dan moet jij daar ook aan gewerkt hebben. Helaas wordt er zoieso niets meer door Huisman in Nederland gemaakt. Ik weet wel dat alle in Nederland gebouwde projecten een Nederlandse cabine hadden.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 08 mei 2019 06:49

Geen hbo of andere hoge opleiding voor mij

Nadat ik op de middelbare school de timmer opleiding heb gedaan. Ben ik bij een aannemer gaan werken. Daar ben ik de opleiding machinaal houtbewerker gaan doen. In 2009 ging de aannemer failliet. En kon ik beginnen bij een timmer bedrijf waar ik nu alweer 10 jaar werk. Ik maar nu schuifpuien kozijnen. Ramen en deuren en alle andere dingen van hout.
Veel voor de luxere huizen. Hier een werkstuk van mij. Toevallig bij mij in huis
4B837DDB-3324-41B1-AE00-4B75B72A4196.jpeg

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 08 mei 2019 11:17

Wow Daniël, dat ziet er prachtig uit... :winkthumb:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 09 mei 2019 18:29

Daniel1989 schreef: 08 mei 2019 06:49 Geen hbo of andere hoge opleiding voor mij

Nadat ik op de middelbare school de timmer opleiding heb gedaan. Ben ik bij een aannemer gaan werken. Daar ben ik de opleiding machinaal houtbewerker gaan doen. In 2009 ging de aannemer failliet. En kon ik beginnen bij een timmer bedrijf waar ik nu alweer 10 jaar werk. Ik maar nu schuifpuien kozijnen. Ramen en deuren en alle andere dingen van hout.
Veel voor de luxere huizen. Hier een werkstuk van mij. Toevallig bij mij in huis
Niets zo mooi als een goed stuk vakmanschap. Mag je trots op wezen
Laatst gewijzigd door MarcFaFo op 09 mei 2019 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

DeeJeeEric
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31

DeeJeeEric 09 mei 2019 18:42

Mooie kast, mooie keuken, mooie fiets: Dik voor mekaar show !
Giant TCR Advanced 1

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 mei 2019 20:07

Ik vind het mooi om dit soort reacties hier te lezen. Ik werk, zoals eerder gezegd, op een basisschool, en in mijn klas zitten kinderen met allemaal hun eigen kwaliteiten. Het belangrijkste dat ik ze naast de lesstof probeer bij te brengen is, dat er geen hoog of laag bestaat in het onderwijs. Dat dat iets is, dat ooit is bedacht door mensen die goed uit boeken konden leren., maar die, als hun kraan lekt een loodgieter moeten bellen.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 10 mei 2019 05:43

rene schreef: 08 mei 2019 11:17 Wow Daniël, dat ziet er prachtig uit... :winkthumb:
Dank je wel René en de andere voor de complimenten.

Ik doe het werk met veel plezier.

Maar vooral wat robbebobber schrijft. De sticker hoog of laag geschoold. Die hekelt mij ook. Vooral toen ik naar de middelbare ging. En ik naar het lwoo ging. En school vrienden naar de havo.

Uiteindelijk toch goed gekomen.
Laatst gewijzigd door Daniel1989 op 10 mei 2019 06:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie