Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het beroep achter de fietser

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 apr 2019 18:50

Ik programmeer plc'tjes en neem die dingen in bedrijf. Lekker afwisselend, enorm veel vrijheid. Wisselende uren waardoor het fietsen meestal mooi ingepland kan worden.
Afbeelding

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 18 apr 2019 18:52

Ik ben sinds mijn afstudie al adviseur in de wegenbouw. Heb ook een tijdje in de marketing&sales (ook wegenbouw) gewerkt, maar ben teveel techneut daarvoor.
Abide.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 18 apr 2019 18:57

Ik ben 'van huis uit' chemisch technoloog en ook werkzaam in de chemie, nu al 26 jaar. In mijn huidige functie stuur ik een kleine afdeling aan die de operatie (fabriek) ondersteunt op het gebied van veiligheid en opleidingen. Verder ben ik ook de energiecoordinator voor de site, onder andere betrokken bij alle uitdagingen die de overheid ons 'oplegt' vanuit CO2 reductie en klimaatdoelstellingen. Net als fietsen, wat ik veel woon-werk doe, een hele uitdaging.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 18 apr 2019 19:12

MTS-E gedaan en in 1980 in de verkeersmanagement voor de lokale overheid terechtgekomen. HBO-verkeerskunde gevolgd en tot november 2018 o.a. veel software ontwikkeld voor de circa 100 verkeersregelinstallaties in de stad waarin ik woon.

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 18 apr 2019 19:14

Ik werk als werkvoorbereider bij een middelgroot bouwbedrijf. Daarnaast heb ik een gedeelde leidinggevende functie op onze afdeling en mag ik als senior diverse voortrajecten en ontwikkelingen van bouwprojecten technisch uitwerken.

Oh ja... En doe helaas ook nog de ICT erbij. 😜

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 18 apr 2019 19:23

Al 33 jaar marineman.
Veel gevaren, maar de laatste jaren aan de wal.
Juist om mijn conditie als militair op peil te houden ben ik 16 jaar geleden woon/werk gaan fietsen.
Van daar uit is het een hobby geworden.
Conditie opbouwen ging met ups en downs omdat aan boord (onderzeeër) geen hometrainer stond.
Toen deze later wel kwam ging ik elke dag een half uurtje trappen.
Tegenwoordig zit ik op het technisch 'frontoffice', en mag ik in de baas zijn tijd af en toeop de fiets stappen.

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 18 apr 2019 19:29

Wat leuk om te lezen................wat een diversiteit aan beroepen c.q. werkzaamheden......... :like:

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 18 apr 2019 20:02

Afgestudeerd biologisch psycholoog. Momenteel werkzaam als coördinator voor begeleiders in de forensische zorg. Fietsen op mijn vrije maandag en in de weekends (als er geen crisis is :) )

Voor werk fiets ik heel Den Haag door (heb geen rijbewijs). Toch wel zo'n 100 km per week op mijn stadsfietsje
Laatst gewijzigd door bever op 19 apr 2019 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 18 apr 2019 20:08

Na de PABO in 1989 te hebben afgerond was het erg moeilijk om aan werk in het (basis)onderwijs te komen. Ik ben daarom, maar ook omdat ik mezelf nog te jong vond om voor de klas te gaan staan, filosofie gaan studeren. Deze studie heb ik in vier jaar afgerond. Daarna ben ik via een baan als oproepkracht in het speciaal onderwijs (bij een epilepsiecentrum) terechtgekomen. Dat heb ik zes jaar gedaan. Toen overgestapt naar het speciaal basisonderwijs. Daar werd ik echt gestoord van het vergaderen (niet van de leerlingen). Toen ik in 2001 een vacature voor een dorpsschooltje in Griendtsveen zag staan in de krant, heb ik gesolliciteerd. Ik werk daar inmiddels alweer 18 jaar met erg veel plezier.
Alle jaren met de fiets naar mijn werk gegaan. Dus fietsen is in mijn geval prima met mijn werk te combineren.
Mijn racefiets, maar ook vaak mijn tijdritfiets, staat altijd binnen in de school geparkeerd. Voor alle leerlingen is die fiets “heilig”.

hayes

hayes 18 apr 2019 20:13

Ik heb net nog geen carrièreswitch achter de rug.
M'n eerste job ben ik begonnen i n een cultuurcentrum, theater, concerten, comedy voorstellingen, dans, klassiek, jazz,...
Ik ben begonnen als communicatie medewerker en dat doe ik 19 jaar later nog steeds.
De job is intussen wel helemaal veranderd. Toen ik begon nog geen website of sociale media. Enkel een brochure en wat postertjes maken (in Powerpoint dan nog!).
Nu is het online-gebeuren mega belangrijk, ontwerp ik zelf affiches en brochures, maken we zelf video-content, enz... En ik zie mezelf dat nog een hele tijd doen. Afwisselende en uitdagende job. :winkthumb:

Ik woon op 20 km van m'n job. En dus is de helft van m'n fietskilometers per jaar woon-werk verkeer. En ook dat wil ik zo houden.

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 18 apr 2019 20:53

Ik ben werkzaam als hoofdinspecteur bij de recherche (politie). Ik ben er adjunct van het afdelinghoofd en voer eveneens op vraag van een onderzoeksrechter (in Nederland rechter-commissaris) gerechtelijke onderzoeken uit naar feiten van criminaliteit tegen de fysieke integriteit van personen (moord, doodslag, kortom zware geweldsdelicten). Ik ben 24 jaar geleden mijn carrière gestart als geüniformeerde politieman bij de Belgische Rijkswacht, een korps dat momenteel niet meer bestaat en samengevloeid is tot de geïntegreerde politie. Sedert 2000 ben ik na enkele examens als rechercheur (in burgerkledij) tewerkgesteld.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 18 apr 2019 21:00

Dus naast de spacerpolitie ook een waar rechercheur hier op 't forum ;)

Plaats reactie